نظر | آیا جو بایدن می تواند اسرائیل را نجات دهد؟

رئیس فعلی دادگاه عالی اسرائیل، استر هیوت، هفته گذشته اعلام کرد که اصلاحات اساسی پیشنهادی نتانیاهو “سیستم قضایی را در هم خواهد شکست و در واقع یک حمله بی‌بند و بار است.” علاوه بر این، گروه‌هایی از خلبانان بازنشسته نیروی هوایی، مدیران با فناوری پیشرفته، وکلا و قضات بازنشسته از چپ و راست، از جمله برخی از قضات بازنشسته دیوان عالی، همگی نامه‌هایی را امضا کرده‌اند که اساساً همان چیز را می‌گویند.

ایالات متحده مقادیر فوق العاده ای از کمک های اقتصادی، اطلاعات حساس، پیشرفته ترین تسلیحات ما و پشتیبانی تقریبا خودکار در برابر قطعنامه های مغرضانه در سازمان ملل را به اسرائیل داده است. من از آن حمایت می کنم. ما همچنین مدت‌هاست که با هرگونه اقدام قانونی از سوی نهادهای بین‌المللی مخالفت کرده‌ایم، بر اساس این استدلال که اسرائیل دارای یک سیستم قضایی مستقل است که – نه همیشه، بلکه بارها – به طور قابل اعتمادی هنجارهای پذیرفته شده حقوق بین‌الملل را در مورد دولت و ارتش اسرائیل اجرا می‌کند، حتی زمانی که این به معنای حمایت از حقوق فلسطینیان بود.

قبل از اینکه نتانیاهو موفق شود دادگاه عالی اسرائیل را زیر نظر خود قرار دهد، بایدن باید بدون عبارات نامشخص به او بگوید:

بی بی، تو بر منافع و ارزش های آمریکا سوار می شوی. من باید همین الان برخی چیزها را از شما بدانم – و شما باید چیزهایی را از من بدانید. من باید بدانم: به عنوان اعضای ائتلاف شما، آیا کنترل کرانه باختری توسط اسرائیل یک موضوع اشغال موقت است یا یک الحاق در حال ظهور؟ چون من برای این کار اهلی نخواهم بود. من باید بدانم که آیا واقعاً می‌خواهید دادگاه‌های خود را به گونه‌ای تحت سلطه سیاسی خود قرار دهید که اسرائیل را بیشتر شبیه ترکیه و مجارستان کند، زیرا من برای آن بدخواه نخواهم بود. من باید بدانم که آیا وزرای افراطی شما وضعیت موجود در کوه معبد را تغییر خواهند داد. زیرا این امر می تواند اردن، تشکیلات خودگردان فلسطین و توافقنامه ابراهیم را بی ثبات کند – که واقعاً به منافع ایالات متحده آسیب می رساند. من برای آن دلسرد نخواهم بود.

در اینجا حدس من از نحوه پاسخ نتانیاهو است:

جو، جوی، دوست قدیمی من، حالا من را روی این چیزها فشار نده. من تنها کسی هستم که این دیوانه ها را مهار می کنم. من و تو، جو، می توانیم با هم تاریخ بسازیم. بیایید به نیروهای خود بپیوندیم تا صرفاً توانایی‌های هسته‌ای ایران را متوقف نکنیم، بلکه برای کمک – به هر طریق ممکن – به معترضان ایرانی که سعی در سرنگونی رژیم آخوندی در تهران دارند، کمک کنیم. و بیایید، من و شما، یک توافق صلح بین اسرائیل و عربستان سعودی ایجاد کنیم. ام بی اس آماده است اگر بتوانم شما را متقاعد کنم که تضمین های امنیتی و تسلیحات پیشرفته به عربستان بدهید. بیایید این کار را بکنیم و بعد من این دیوانه ها را رها خواهم کرد.

من هر دو هدف سیاست خارجی را تحسین می کنم، اما با چشم بسته آمریکا به کودتای قضایی نتانیاهو هزینه آنها را نمی پردازم. اگر این کار را بکنیم، باد می کاریم و گردباد درو می کنیم.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

پاربرگ سایت

تماس با ما