نظر | اجاق گاز شما ممکن است شما را بکشد. چقدر باید نگران بود؟

وسایلی که با گاز طبیعی در خانه شما کار می کنند ممکن است به آرامی شما و همه کسانی را که دوستشان دارید بکشند. این خبر بد است. خبر بدتر این است: دقیقاً مشخص نیست که در مورد آن چه کاری باید انجام دهید – اگر اصلاً چیزی باشد.

خطرات به خوبی مستند شده است. آبگرمکن های گازسوز – حتی کارآمدتر از نوع بدون مخزن – به طور مرتب ابرهای متان را که گاز گلخانه ای است که در کوتاه مدت حداقل 100 برابر بیشتر از دی اکسید کربن (در هر واحد) در اتمسفر به دام می اندازد، خارج می کنند. هر دقیقه که در خانه شما است، حتی زمانی که خاموش است، اجاق گاز شما ممکن است آلاینده های خطرناک و گازهای گرم کننده آب و هوا را وارد آشپزخانه شما کند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که حدود 13 درصد از موارد آسم دوران کودکی در ایالات متحده ممکن است به اجاق گاز نسبت داده شود – یک اثر در سطح جمعیت مشابه با قرار گرفتن در معرض دود سیگار است.

پس صاحب خانه چه کاری باید انجام دهد؟ اگر زمانی را در کنار کارشناسان محیط زیست یا کارشناسان انرژی صرف کنید، پاسخ ساده ای خواهید شنید: برق انداختن! اکنون می‌توان اکثر وسایل گازسوز را با جایگزین‌های سالم‌تر و کارآمدتر با برق جایگزین کرد – مثلاً پمپ‌های حرارتی به جای کوره‌های گازسوز، یا اجاق‌های القایی به جای مشعل‌های گازی. برق رسانی همچنین برای طرح جهان برای کاهش تغییرات آب و هوا بسیار مهم است: ما نحوه تولید برق (بادی، خورشیدی) را پاکسازی می کنیم و در عین حال هر چیزی را که می توانیم (ماشین ها، کارخانه ها، مراکز خرید، خانه ها) برق می دهیم. مشوق های دولتی را اضافه کنید و هم بزنید.

در برخی از بخش‌ها، مانند خودرو، برق‌سازی در حال گسترش است. اما در خانه؟ علیرغم آگاهی روزافزون از خطرات وسایل گازسوز، برق‌رسانی خانه‌های ما بسیار کندتر، گران‌تر و پیچیده‌تر از برق‌رسانی به بخش‌های دیگر زندگی ما خواهد بود. همچنین یک جنجال سیاسی فزاینده وجود دارد – در توییتر و فاکس نیوز، جناح راست با اجاق گازها سوگند وفاداری می‌خورند که گویی AR-15 هستند.

اما سیاست شما هر چه باشد، مطمئن نیستم که اجاق گازها تپه ای برای مردن باشند. برخی از پیشرفت‌های الکتریکی منطقی است – در بسیاری از مکان‌ها، تهیه پنل‌های خورشیدی روی پشت بام بی‌معنی است. اما اجاق القایی؟ آبگرمکن برقی؟ سخت است بگوییم؛ کارشناسانی که با آنها صحبت کردم گفتند که آیا مردم باید از این سیستم های کمک کننده آب و هوا استفاده کنند به عوامل زیادی بستگی دارد. خانه ها مانند مردم هستند. همه آنها به طرق مختلف بیمار هستند، و برخی از آنها ممکن است آنقدر در مسیر خود قرار داشته باشند که نمی توانند توانبخشی شوند.

آشپزی کنید محققان چندین دهه است که خطرات اجاق گازهای گاز طبیعی را ثبت کرده اند. زمانی، سرآشپزها و غذاخوری‌ها گاز را به دلیل عملکرد عالی آشپزی آن توجیه می‌کردند، اما سپس اجاق‌های القایی آمدند که از برق برای تولید جریان مغناطیسی استفاده می‌کنند که انواع خاصی از ظروف را گرم می‌کند. اجاق‌های القایی می‌توانند سریع‌تر از گاز گرم و سرد شوند. بسیاری از آشپزهای خانگی و حتی سرآشپزهای حرفه ای در مورد آنها هیجان زده می شوند.

دولت‌های ایالتی و محلی شروع به حذف تدریجی اتصال گاز طبیعی در ساختمان‌های جدید کرده‌اند و قانون کاهش تورم دولت بایدن میلیاردها دلار مشوق‌های جدید برای مردم فراهم می‌کند تا لوازم خانگی خود را برقی کنند. یک کمیسیونر کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده اخیراً به بلومبرگ گفت که این آژانس ممنوعیت اجاق گاز را بررسی خواهد کرد. ( کمیسیون و کاخ سفید بعداً هرگونه صحبت در مورد ممنوعیت را لغو کرد.)

یعنی باید بری برق؟ من نمی دانم – حتی نمی توانم بفهمم که آیا باید یک اجاق گاز القایی تهیه کنم یا خیر.

در خانه هایی که از قبل دارای اجاق گاز برقی هستند، تغییر به القایی ممکن است نسبتاً آسان باشد. اما در خانه من، مانند میلیون‌ها خانه دیگر که برای پخت و پز گاز لوله می‌شوند، دستیابی به محدوده القایی به کار الکتریکی گسترده و دربندی خط گاز فعلی من نیاز دارد. اجاق گازهای القایی نیز کمی بیشتر از اجاق گازهای مشابه قیمت دارند (اما اعتبار مالیاتی جدید می تواند آن را تغییر دهد). همچنین، برای کاهش خطرات ناشی از پخت و پز با گاز، مجبور نیستید اجاق گاز خود را به طور کامل تعویض کنید – ارتقاء و همیشه روشن کردن هود تهویه، اگر دارید، ایده بسیار خوبی است.

بنابراین جای تعجب نیست که اجاق‌های القایی به سختی بلند می‌شوند. بر اساس یک نظرسنجی توسط Consumer Reports، تنها حدود 3 درصد از خانواده های آمریکایی آنها را دارند.

لیام مک کیب، روزنامه‌نگار در راهنمای مشاوره انرژی EnergySage که اغلب در مورد تلاش‌های خود برای ارتقای خانه‌اش می‌نویسد، می‌گوید: «این می‌تواند بسیار درگیر و پرهزینه باشد، و من مطمئن نیستم که بازدهی برای بسیاری از مردم وجود داشته باشد. از گاز گرفته تا برق مک کیب گفت مقاله ای که برای Consumer Reports در مورد سوئیچ خود از اجاق گاز به القایی نوشت، می توانست این عنوان را داشته باشد: “انجام کار خوب از طریق بینی پرداخت می شود تا آب کمی سریعتر بجوشد.”

مک کیب همچنین خاطرنشان کرد که اگر می خواهید تأثیر قابل توجهی در تأثیرات محیطی خانه خود ایجاد کنید، آشپزی جایی برای شروع نیست. گرمایش و سرمایش می باشد. به طور متوسط، حدود نیمی از انرژی مصرف شده توسط خانواده های آمریکایی صرف گرمایش و تهویه مطبوع فضا می شود. 20 درصد دیگر به آب گرمایش اختصاص می یابد. هر چیز دیگری – روشنایی، یخچال، تلویزیون، رایانه، خشک کردن لباس و پخت و پز – کمتر از 30 درصد از مصرف انرژی متوسط ​​خانوار را تشکیل می دهد.

بنابراین، به جای تهیه اجاق القایی، ممکن است برای شما منطقی تر باشد که پول خود را برای یک پمپ حرارتی خرج کنید، یک دستگاه الکتریکی جادویی که مورد توجه قرار نمی گیرد و می تواند جایگزین کوره گازسوز و تهویه مطبوع شود. اما ممکن است ابتدا یک کار ساده تر و ارزان تر وجود داشته باشد: آب و هوای خانه شما را آب بندی کند. اد می، یکی از شرکای مشاور محیط زیست bldgtyp، به من گفت که بسیاری از راه‌ها برای بهبود تأثیرات زیست‌محیطی خانه‌تان «واقعاً اصلاً هیجان‌انگیز نیستند»، از جمله «عایق‌های زیاد و زیاد».

بنابراین، مطمئناً، اجاق گاز شما ممکن است برای شما آماده باشد. اما این کوره است که ممکن است تهدید بزرگتری باشد. و عایق کاری را فراموش نکنید.

فرهاد می خواهد با خوانندگان تلفنی چت کنید. اگر مایلید با یک ستون نویس نیویورک تایمز در مورد هر چیزی که در ذهنتان است صحبت کنید، لطفاً این فرم را پر کنید. فرهاد چند خواننده را برای تماس انتخاب می کند.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

Digital currencyHome Appliancesdigital currency channeldigital currency tutorialPurchase guideاخبار جدیددانشگاهخبرThe price of the chandelierbuying from shop
تماس با ما