هواپیمای خریداری شده در زمان بابک زنجانی کجاست؟

«بابک زنجانی» مدیرعامل قشم ایر درباره هواپیماهای فروخته شده در دوران تصدی خود گفت: هواپیماهای قشم ایر به دلیل عدم پرداخت بدهی فروخته نشده و از این شرکت خارج نشدند.

به گزارش رکنا، رامین حمزه ای مدیرعامل قشم ایر در نشست خبری امروز با بیان اینکه توانسته ایم پروازهای داخلی و عرضه بلیت را افزایش دهیم، گفت: تقاضا برای پروازهای داخلی به شدت زیاد است و توانسته ایم پروازهای داخلی را افزایش دهیم. با راهکارهای خود و در 6 ماهه نخست امسال عرضه پروازهای داخلی 20 درصد و پروازهای خارجی نیز در این مدت 10 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به عوامل افزایش ظرفیت بلیت ها و پروازها به ویژه پروازهای داخلی گفت: سطح اشغال هواپیما در پروازهای داخلی به 100 درصد رسیده است و دیگر صندلی خالی در پروازهای داخلی نداریم. از دیگر عوامل موثر در افزایش عرضه، تعمیرات اساسی هواپیماهای زیرزمینی و اورهال هواپیماها بود.

مدیرعامل قشم ایر در سال 1400 7 فروند هواپیمای فعال داشت اما اکنون 9 فروند هواپیما فعال است و به زودی به 10 فروند هواپیمای فعال خواهیم رسید، وی ادامه داد: در حال حاضر 9 فروند هواپیمای علمی داریم که یک فروند ایرباس 320 از طریق تعمیر و نگهداری به ناوگان هوایی اضافه می شود. . افزایش ظرفیت ناوگان به دلیل درآمد این شرکت بوده و هیچ وامی نگرفتیم.

حمزه ای با تاکید بر اهمیت اعطای مجوز TCO قشم ایر گفت: تنها دو شرکت در ایران دارای مجوز TCO (مجوز و گواهینامه پرواز اروپایی) هستند و با این مجوز توانستیم پروازهای اروپایی ایران ایر را در این کشور انجام دهیم. روزهای اوج و این مجوز TCO. باید حفظ شود و این مجوز اعتباری برای کشور است.

وی با بیان اینکه روندی وجود دارد که تلاش می کند مجوز پرواز اروپایی این شرکت هواپیمایی را مخدوش کند و ادامه داد: اخیراً جریانی در خارج از کشور وجود دارد که به بهانه دولتی بودن «قشم ایر» مجوز پروازهای خارجی را می گیرد. شرکت اما امروزه قشم ایر یک شرکت کاملاً مستقل و خصوصی است.

حمزه ای مجوز پرواز اروپایی این شرکت را به دلیل منافع ملی تحت تاثیر قرار داد و تاکید کرد: در حال حاضر تنها دو شرکت در ایران مجاز به پرواز در اروپا هستند و اگر این مجوز برای قشم ایر مخدوش شود، این امتیاز را از دست خواهیم داد. من در دو سال اخیر توانستم امتیاز TCO خود را با پروازهای میلان بهبود بخشم و پس از 45 دقیقه چک و چک در فرودگاه میلان، هیچ نقصی در هواپیمای 33 ساله ایرانی پیدا نکردند و این هواپیما را تایید کردند و دولت هم این کار را انجام می دهد. اجازه TCO یک شرکت را نمی دهد.ایرلاین ایرانی در خطر است.

مدیرعامل قشم ایر در پاسخ به این سوال که در این مدت تعداد هواپیماهای خریداری شده توسط بابک زنجانی، ایرلاین فروخته شده یا شرکت به دلیل رد بدهی حذف شده است، تاکید کرد: هیچ هواپیمایی از قشم ایر فروخته نشد. و به دلیل رد بدهی از شرکت، از رده خارج نشده و هواپیماهای زمینی شرکت باقی مانده است و تعمیرات در حال انجام است و هیچ هواپیمایی را به عنوان هواپیمای زمینی دفع نکرده ایم.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

پاربرگ سایت

تماس با ما