فورد کارخانه باتری های الکتریکی را در میشیگان تعطیل می کند

فورد موتور روز دوشنبه اعلام کرد که ساخت کارخانه باتری در میشیگان را به دلیل نگرانی هایی که کارخانه قادر به تولید محصولات با قیمت رقابتی نیست، در میان مذاکرات پرتنش قرارداد با کارگران اعتصابی یونایتد خودرو متوقف کرده است.

مشخص نیست این تعلیق مربوط به مذاکره با اتحادیه است یا موارد دیگر. فورد به دلیل برنامه ریزی برای ساخت باتری در کارخانه ای در مارشال، میش، با استفاده از فناوری دارای مجوز از CATL چین، بزرگترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، مورد انتقاد قانونگذاران جمهوری خواه قرار گرفته است.

در همان زمان، فورد هشدار داد که افزایش دستمزد و مزایا مورد درخواست UAW به تلاش‌های آن برای افزایش تولید خودروهای الکتریکی لطمه خواهد زد.

جیم فارلی، مدیر اجرایی فورد، در مصاحبه ای در این ماه گفت: اگر اتحادیه ها به هر آنچه می خواهند برسند، “ما باید سرمایه گذاری های خود در خودروهای برقی را لغو کنیم.”

روز دوشنبه، تی آر رید، سخنگوی فورد گفت که این شرکت “کار روی پروژه مارشال را به حالت تعلیق در می آورد و هزینه های ساخت و ساز را تا زمانی که به توانایی خود برای بهره برداری رقابتی از کارخانه اطمینان پیدا کنیم، محدود می کند.”

آقای رید از توضیح بیشتر در مورد دلیل این تصمیم که یک روز قبل از سفر پرزیدنت بایدن به میشیگان برای پیوستن به صفوف اعتراض به UAW اعلام شد، خودداری کرد.

شان فاین، رئیس UAW این تصمیم را “یک تهدید شرم آور و به سختی پنهان برای کاهش مشاغل توسط فورد” خواند. بیانیه دوشنبه. وی افزود: ما صرفاً خواستار انتقال عادلانه به خودروهای برقی هستیم و فورد در عوض رقابت آنها را دو چندان می کند.

کارگران کارخانه فورد در وین آمریکا بیش از یک هفته است که دست به اعتصاب زده اند. اما اتحادیه که به طور جداگانه با سه خودروساز دیترویت مذاکره می کند، معتقد است که فورد بیشتر از جنرال موتورز یا استلانتیس، سازنده خودروهای جیپ و رم، برای برآوردن خواسته های اتحادیه تلاش می کند. اینها شامل افزایش 40 درصدی حقوق، هفته کاری کوتاهتر، حمایت از تورم و سایر مزایا است.

هفته گذشته، UAW حملات خود را علیه جنرال موتورز و Stellantis گسترش داد تا مراکز توزیع قطعات را نیز شامل شود، اما از شر فورد خلاص شد.

طرح کارخانه مارشال تولید باتری هایی بود که مواد اصلی آن لیتیوم، آهن و فسفات بود. این فناوری جایگزینی برای باتری های ساخته شده از لیتیوم، نیکل و کبالت است که نگرانی های زیست محیطی و حقوق بشری را برانگیخته است. باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات یا LFP سنگین‌تر اما ارزان‌تر از باتری‌های ساخته شده از نیکل و کبالت هستند.

باتری های LFP در حال حاضر در ایالات متحده تولید انبوه نمی شوند. خودروسازان از جمله تسلا خودروهایی با باتری های LFP وارداتی از چین می فروشند. فورد استدلال کرد که تولید باتری در ایالات متحده با فناوری چینی بهتر از واردات آنها است.

دولت بایدن در حال تدوین قوانینی است که می تواند مانع از همکاری شرکت های آمریکایی با برخی شرکت های چینی شود. عدم اطمینان در مورد شرایط نظارتی احتمالاً عاملی در تصمیم فورد برای توقف کار در کارخانه است، اما این شرکت ممکن است تلاش کند اتحادیه را تحت فشار قرار دهد.

فورد اعلام کرده است که با شروع تولید در سال 2026، 3.5 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه و استخدام 2500 نفر سرمایه گذاری خواهد کرد.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

پاربرگ سایت

تماس با ما