ایالات متحده امیدوار است بحران مهاجران را با مراکز پردازش در آمریکای لاتین حل کند

در حالی که دولت بایدن برای حل بحران انسانی و سیاسی در آستانه آمریکا تلاش می کند، با ایجاد مراکز پردازش مهاجرت در آمریکای مرکزی و جنوبی، به طور فزاینده ای بر دور نگه داشتن مهاجران از مرز ایالات متحده و مکزیک تمرکز کرده است.

اما این برنامه شروعی دشوار دارد و تقاضا برای مقاصد بسیار بیشتر از عرضه است و باعث می‌شود که پورتال آنلاین به طور دوره‌ای تعطیل شود و برخی کشورها متقاضیان را به دلیل نگرانی از اینکه مراکز باعث عبور مهاجران از مرزهایشان می‌شوند محدود می‌کنند.

مقامات آمریکایی گفتند که دیگر مراکز برنامه ریزی شده در کلمبیا، کاستاریکا و گواتمالا به کانون اصلی استراتژی مهاجرت رئیس جمهور تبدیل شده اند و دولت هم اکنون در حال بررسی گسترش این برنامه به سایر کشورهای منطقه از جمله افتتاح دفتر مشابه است. در مکزیک.

شان گارسیا، معاون هماهنگ کننده پناهندگان در سفارت ایالات متحده در کلمبیا، که بیش از یک دهه در زمینه مهاجرت کار کرده است، گفت: این برنامه که به عنوان ابتکار حرکت ایمن شناخته می شود، “جاه طلبانه ترین طرحی است که من دیده ام.”

اما حتی برخی از مقامات دخیل در این ابتکار اعتراف می کنند که این یک پاسخ متواضعانه به یک چالش بزرگ است.

افراد بیشتری – 360,000 تا ابتدای ماه – امسال نسبت به سال گذشته از شکاف Darien عبور کرده اند. در ماه اوت، نزدیک به 91000 خانواده در مرزهای جنوبی ایالات متحده به دلیل عبور غیرقانونی دستگیر شدند که یک رکورد ماهانه است.

فرانسیسکو کوی معاون وزیر امور خارجه کلمبیا درباره برنامه ایالات متحده گفت: «تأثیر بر مهاجرت از طریق دارین حداقل خواهد بود یا وجود نخواهد داشت. بیایید صریح باشیم.

به گفته مقامات آمریکایی، از ماه ژوئن، این برنامه حدود 3600 مهاجر را از میان حدود 40000 متقاضی آزادسازی به ایالات متحده آزاد کرده است.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: «ساخت برنامه در مقیاسی که می‌خواهیم به زمان نیاز دارد».

او گفت: «ما اطمینان می‌دهیم که خدمات به شیوه‌ای منظم و کارآمد ارائه می‌شوند و در عین حال می‌توانیم فرآیندها را بهبود ببخشیم.

الکس دیاز، همسر و پسر 4 ساله‌اش در ماه مه می‌خواستند سوار قایق شوند تا به دروازه Darien، جنگل وحشی که آمریکای شمالی و جنوبی را به هم متصل می‌کند، برسند.

آنها حدود 80 دلار برای خرید بلیط هزینه کرده بودند، اما به سرعت برنامه های خود را به حالت تعلیق درآوردند، زمانی که از گزینه ایمن تر برای سفر به ایالات متحده مطلع شدند: دولت جدید بایدن قصد دارد دفاتری در چندین کشور، از جمله کلمبیا، مرکز مهاجرت، باز کند. خانواده دیاز می توانند برای پذیرش اقدام کنند.

پس از افتتاح برنامه های آنلاین در ماه ژوئن، آقای دیاز، ونزوئلایی، به سرعت برای یک قرار مصاحبه ثبت نام کرد.

از آن زمان دیگر چیزی نشنیده است.

این برنامه برای ورود قانونی به ایالات متحده برای افراد واجد شرایطی که به دنبال وضعیت پناهندگی، الحاق خانواده یا وضعیت موقت دیگری به نام آزادی مشروط هستند، طراحی شده است. معمولاً پناهندگی نمی دهد، که باید یک بار در مرز یا بندر ورودی ایالات متحده درخواست شود.

مهاجرت، یکی از سخت ترین مسائل پرزیدنت بایدن و مطرح شدن به عنوان یک موضوع قوی در انتخابات سال آینده، دولت اساساً این موضوع را کنار گذاشته و به کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی برای جلوگیری از رفتن مهاجران به شمال متکی است.

مقامات مکزیکی با سرکوب مهاجرانی که از جنوب به مکزیک می روند، مانع از عبور بسیاری از آنها از مرز ایالات متحده شده اند، اگرچه جریان مهاجرانی که به سمت شمال می روند در هفته های اخیر افزایش یافته است.

کلمبیا در سال‌های اخیر 2.5 میلیون مهاجر ونزوئلایی را پذیرفته و با کمک ایالات متحده اجازه اقامت داده است، اگرچه بسیاری از آنها به دلیل کمبود فرصت‌های اقتصادی کشور را ترک کرده‌اند.

پس از پایان یک دستور بهداشت عمومی در دوران همه‌گیری که امکان اخراج سریع اکثر مهاجران را فراهم می‌کرد، دولت بایدن قوانینی را وضع کرد که برای محدود کردن پناهندگی در مرز و در عین حال گسترش مسیرهای قانونی به ایالات متحده طراحی شده بود.

پس از کاهش محسوس برخوردهای مرزی، تعداد آنها به سرعت شروع به افزایش کرد. عبور غیرقانونی مرزها، بخشی از یک حرکت جهانی بزرگتر مردمی که ناشی از فقر، خشونت و بی ثباتی سیاسی است، در دوران آقای بایدن به رکورد بی سابقه ای رسیده است.

آقای دیاز، 28 ساله، در سال 2017 از ونزوئلا به کلمبیا آمد و به دنبال کار برای پرداخت هزینه عروسی نامزدش بئاتریز بود.

با بدتر شدن اوضاع اقتصادی در ونزوئلا، او تصمیم گرفت در کلمبیا بماند، اما برای به دست آوردن جای پایی در شهر کوچک مرزی که در آن ساکن شد، تلاش کرد. او به عنوان یک دستفروش خیابانی کار می کرد و قبل از نقل مکان به پایتخت بوگوتا مدتی بی خانمان بود.

سرانجام بئاتریز به او پیوست و صاحب یک پسر شدند. هر دو به صورت پاره وقت کار می کنند – در یک شرکت چاپ، آقای دیاز و همسرش به عنوان معلم جایگزین – اما در صورت نیاز فراخوانده می شوند.

پزشکان می گویند که برای تامین غذای پسرشان که دچار سوءتغذیه شده است، که باید قبل از انجام عمل جراحی برای برداشتن لوزه هایش، وزن خود را افزایش دهد، مشکل دارند.

این زوج مدتها بود که می خواستند یک تجارت در ایالات متحده راه اندازی کنند، و اگر آقای دیاز در مورد قرار ملاقات در مرکز پردازش مهاجرت چیزی نشنید، گفت که دوباره سعی خواهد کرد از جنگل عبور کند.

یک پورتال آنلاین برای تعیین قرار ملاقات در کلمبیا که در 28 ژوئن افتتاح شد، تنها پس از یک روز بسته شد. یکی از مقامات وزارت امور خارجه گفت: قرار بود این پورتال پس از دریافت 3000 درخواست بسته شود، اما در 12 ساعت اول بیش از 5000 برنامه پر شد. در ماه اوت برای مدت کوتاهی بازگشایی شد و 5000 درخواست دیگر دریافت کرد.

ماه گذشته، دو دفتر در مدلین و کالی، دومین و سومین شهرهای بزرگ کشور افتتاح شد. سومین مورد به زودی در نزدیکی بوگوتا افتتاح خواهد شد.

به گفته مقامات کلمبیایی و آمریکایی، نگرانی عمده ایالات متحده و سایر کشورها در جریان مذاکرات بر سر این برنامه این بود که دفاتر جدید موجی از مهاجران را به خود جذب کنند.

مقامات قوانین سختگیرانه ای را برای جلوگیری از اقدامات توده ای اعمال می کنند. دفاتر پیاده روی را نمی پذیرند و به ملیت های خاصی محدود می شوند. این برنامه در کاستاریکا قبل از 12 ژوئن برای ونزوئلایی ها و نیکاراگوئه ای ها در این کشور باز است، در حالی که در کلمبیا قبل از 11 ژوئن برای ونزوئلایی ها، هائیتی ها و کوبایی ها در این کشور باز است.

دولت گواتمالا در ابتدا اعلام کرد که متقاضیانی از نیکاراگوئه، هندوراس و السالوادور را می پذیرد، اما از آن زمان به گواتمالایی ها محدود شده است.

ماریو بوکارو، وزیر امور خارجه گواتمالا در یک مصاحبه ویدئویی که در ماه ژوئن برای خبرنگاران توزیع شد، گفت: «ما اجازه هیچ جریان یا کاروان‌های عظیم یا نامنظم را نخواهیم داد. آنها همیشه توسط گروه های جنایتکار انگیزه می گیرند که سعی در نقض حاکمیت کشورها دارند.

برخی از متقاضیان از عدم پیگیری در هنگام ثبت نام در این برنامه شکایت داشتند و گفتند که شرایط نامشخص است و با متقاضیان در سه شهر اصلی که دفاتر در آنها افتتاح شده یا افتتاح خواهند شد، قبل از افرادی که درخواست ارسال می کنند، تماس گرفته می شود. زودتر

مقامات ایالات متحده می گویند که در تلاش برای کاهش تعداد پرونده ها در شهرهای بزرگ هستند و در عین حال نحوه دسترسی به متقاضیان خارج از آنها را یاد می گیرند.

آقای گارسیا گفت: “ما متعهد هستیم که مطمئن شویم همه به آن ضربه می زنند.”

کارشناسان مهاجرت می گویند که در حالی که برنامه های جدید شامل چندین دولت با مشکلاتی مواجه می شوند، ابتکار حرکت امن باید بهتر مدیریت شود و بزرگتر شود تا موثر واقع شود.

«آنها چیزی را که بتوان آن را یک مسیر جایگزین نامید، ارائه نمی کند. آدام ایزاکسون، مدیر نظارت دفاعی در دفتر واشنگتن در آمریکای لاتین، گفت: آنها یک نشت جایگزین ارائه می دهند – شاید.

او گفت: اگر مهاجران پاسخ سریعی از مدیران برنامه دریافت نکنند، “آنها به همه می گویند که این یک اتلاف وقت است.”

آندرینا کاردوزی، 33 ساله، که پنج سال پیش ونزوئلا را ترک کرد، در شهر کوهستانی پریرا زندگی می کند، جایی که همسرش به صورت فصلی در مزرعه قهوه و چنار کار می کند. اما وقتی محصول خشک می شود، حقوق او نیز کاهش می یابد و آنها برای حمایت از سه فرزند خردسال خود با مشکل مواجه می شوند.

او در همان روزی که درخواست مهاجرت به ایالات متحده به صورت آنلاین باز شد، درخواست داد، اما گفت که پاسخی دریافت نکرده است. دوستان موفق شدند از دروازه دارین به ایالات متحده عبور کنند.

او قصد دارد به زودی همین مسیر را طی کند.

او گفت: “دوست دارم بروم و ببینم آیا زندگی ام تغییر کرده است.” این من را می ترساند، اما به نام خدا ریسک می کنم زیرا گزینه دیگری ندارم.

جودی گارسیا از گواتمالا سیتی گزارش می دهد.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

پاربرگ سایت

تماس با ما