ارتش پاکستان می گوید هند نمی تواند هیچ مدرکی مبنی بر سرنگونی F 16 ارائه دهد اخبار آسیا

اسلام آباد: ارتش پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر سرنگونی یک جت جنگنده F-16 پاکستان در 27 فوریه در جریان حمله هوایی بر فراز نوشهره در جامو و کشمیر ارائه نکرده است، علیرغم ادعای هند مدعی داشتن شواهدی از این حادثه.

این بیانیه ساعاتی پس از آن صادر شد که نیروی هوایی هند روز دوشنبه تصاویر راداری را به عنوان “شواهد غیرقابل انکار” منتشر کرد تا ادعا کند که یک جت جنگنده F-16 پاکستان را در یک حمله هوایی ساقط کرده است.

سرلشکر آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان در توییتی نوشت: “تکرارها دروغ را درست نمی کند. علیرغم ادعای داشتن شواهدی مبنی بر سرنگونی F16، IAF هنوز ارائه آن را دشوار می داند.”

تصاویر گرافیکی از سیستم هشدار و کنترل هوابرد (AWACS) توسط IAF در یک نشست رسانه ای در دهلی نو نشان داده شد و بار دیگر تاکید کرد که شواهد موثقی دارد که نشان می دهد نیروی هوایی پاکستان (PAF) یک جت جنگنده F-16 را در یک حمله هوایی از دست داده است.

بعد از اینکه مجله آمریکایی فارین پالیسی فاش کرد که هیچ یک از اف-16های ایالات متحده با پاکستان مفقود نشده است، نیروی هوایی ارتش روز جمعه بیانیه مشابهی را صادر کرد و مدعی شد که یک F-16 را در بخش نوشهره سرنگون کرده است.

دستیار رئیس ستاد هوایی (عملیات و فضا) معاون مارشال هوایی RGK Kapoor گفت که نیروی هوایی اطلاعات و شواهد موثق تری دارد که به وضوح به از دست دادن یک F-16 در حمله هوایی در 27 فوریه اشاره می کند. با این حال، به دلیل نگرانی های امنیتی و حفظ حریم خصوصی، ما اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در حوزه عمومی را محدود می کنیم.

هند مدعی است که خلبان IAF آبیناندان وارثامان با یکی از F-16 های پاکستانی درگیر شده و میگ-21 بایسون را قبل از سرنگون شدن سرنگون کرده است، اما پاکستان رد می کند که هیچ هواپیمای خود را در این نبرد از دست داده است.

وارثامان توسط پاکستان دستگیر و پس از نزدیک به 60 ساعت در بازداشت پاکستان آزاد شد.

غفور همچنین ادعای پاکستان را تکرار کرد که دو هواپیمای هندی را منهدم کرده و “بر روی زمین برای همه قابل مشاهده است”.

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

پاربرگ سایت

تماس با ما