هیئت سازمان ملل از همه پرسی قانون اساسی در مالی حمایت کرد

وی افزود: بدیهی است که این زمان مهمی برای ماموریت است، همزمان با بحث در مورد تمدید مأموریت آن، و همچنین برای مالی، که همچنان با چالش های امنیتی پیچیده و اشکال دیگر مواجه استالقاسم وانه، نماینده ویژه به سفرا گفت.

رای‌گیری که مدت‌ها در انتظار آن بود در روز یکشنبه، اولین مرحله به سمت انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده پس از کودتای ماه مه 2021 است. شهروندان این کشور غرب آفریقا انتخاب خواهند کرد که از پیش‌نویس قانون اساسی حمایت کنند یا نه.

MINUSMA در پی کودتای 2012 و شورش مسلحانه در شمال تأسیس شد که منجر به امضای توافقنامه صلح در الجزایر سه سال بعد شد. ماموریت آن در پایان ماه برای تمدید است.

پیوند با روند صلح

آقای. وان گفت که هیئت سازمان ملل و تیم کشوری از برگزاری همه پرسی که در ابتدا برای مارس برنامه ریزی شده بود، حمایت کرده اند.

آنها تجهیزات و کارکنان لازم را منتقل کرده اند، به آموزش اعضای اداره مستقل مدیریت انتخابات کمک کرده اند و پیش نویس قانون اساسی را منتشر کرده اند.

«بحث‌ها در مورد پیش‌نویس قانون اساسی نشان داد که گویی لازم است پیوند نزدیک بین روند انتقال و روند صلحاو گفت.

پل زدن بر تفاوت ها

وی در مورد توافقنامه صلح خاطرنشان کرد که در حالی که برخی از جنبش های امضاکننده اعلام کرده بودند که منافع آنها به اندازه کافی در پیش نویس قانون اساسی منعکس نشده است. دیگران خواستار رای “آری” هستند در رفراندوم».

MINUSMA و الجزایر برای کمک به طرفین برای غلبه بر اختلافات خود و درک ارتباط بین این دو سند تلاش کردند.

“در نتیجه این تمرین، به نظر می رسد که هیچ چیز در پیش نویس قانون اساسی مغایر با اجرای توافق نیستوی گفت: از جمله مقررات قانونی و مقرراتی مربوط به چارچوب نهادی و سازماندهی مجدد سرزمینی.

ناامنی همچنان یک چالش است

در همین حال، گروه های تروریستی به عملیات مرگبار خود در برخی مناطق ادامه می دهند مالی، شهروندان، نیروهای امنیتی و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را تحت تأثیر قرار می دهد. پنج “کلاه آبی” از ژانویه تا کنون در اقدامات خصمانه کشته و 31 نفر مجروح شده اند.

ناامنی مداوم همچنین بر فعالیت های بشردوستانه در کشوری که در آن نزدیک به نه میلیون نفر در سال جاری به کمک نیاز دارند، تأثیر می گذارد.

با نزدیک شدن به پایان مأموریت خود، آقای. وین کار MINUSMA در سال گذشته را بررسی کرد و نمونه هایی مانند حمایت آن از انتقال را برجسته کرد. “حضور تثبیت کننده” در مناطق شهری و اقدام برای محافظت از غیرنظامیان.

پس از تقریباً 10 سال در مالی، مایلم تأکید کنم که MINUSMA، مانند سایر عملیات های حافظ صلح سازمان ملل متحد، برای ایجاد شرایط مناسب برای خروج از مالی در کمک به مالی برای تضمین امنیت جمعیت و قلمرو آن، وجود دارد. سوگند به پایه های ثبات پایدار را بنیان نهاداو گفت.

درخواست برداشت

عبدالله دیوپ، وزیر امور خارجه مالی نیز در این شورا سخنرانی کرد. او خواستار خروج MINUSMA از کشور “بدون تاخیر” شد. وی گفت که مأموریت نتوانسته است به وضعیت امنیتی واکنش مناسب نشان دهد.

او گفت: «واقع‌گرایی به معنای توجه به شکست MINUSMA است که وظیفه‌اش دیگر در برابر چالش‌های امنیتی در کشور نیست.

وی افزود: «به نظر می‌رسد MINUSMA بخشی از مشکل در دامن زدن به تنش‌های بین‌جامعه‌ای شده است که به دلیل اتهامات شدید شدید که برای صلح، آشتی و انسجام ملی بسیار مضر است، تشدید شده است».

این وضعیت باعث ایجاد بی اعتمادی در میان مردم مالی شده و همچنین باعث ایجاد بحران اعتماد بین مقامات مالی و MINUSMA شده است.

آقای دکتر پس از این دیدار در گفتگو با خبرنگاران از وانه در مورد درخواست وزیر سوال شد.

او گفت که مأموریت سازمان ملل متحد توسط شورای امنیت انجام می شود و “ما باید بر اساس هر تصمیمی که شورا اتخاذ کند هدایت می شویم.”

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

پاربرگ سایت

تماس با ما