اخبار جهان به طور خلاصه امدادگران تحت حمله، بحران غذایی در جمهوری دموکراتیک کنگو، سیل نیجر

ینس لرکه، سخنگوی OCHA به خبرنگاران در ژنو گفت که 22 نفر از 71 امدادگر ثبت نام شده در سال جاری در سودان جنوبی و 19 نفر در سودان کار می کنند.

آقای Laerke گفت که بیشتر قربانیان کارکنان سازمان های بشردوستانه محلی در خط مقدم واکنش بودند.

وی تاکید کرد که حملات به امدادگران و تاسیسات امدادی نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است و تاکید کرد که عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.

قوانین جنگ

او گفت: «طرفین درگیری موظفند بدون استثنا به قوانین جنگ احترام بگذارند.

آقای Laerke نیازهای انسانی وخیم و شکاف های مالی در هر دو کشور را برجسته کرد. تنها 32 درصد از طرح واکنش بشردوستانه برای سودان تأمین مالی شده است، در حالی که پاسخ در سودان جنوبی 53 درصد از بودجه درخواستی را دریافت کرده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز زنگ خطر را در مورد وضعیت سودان جنوبی به صدا درآورده است، جایی که از هر چهار نفر سه نفر به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و از هر سه نفر دو نفر با بحران گرسنگی مواجه هستند.

بیش از 25 میلیون کنگو در بحران غذایی: آژانس های سازمان ملل

بر اساس آخرین گزارش امنیت غذایی بین المللی (IPC) که روز جمعه منتشر شد، بیش از 25 میلیون نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) همچنان با بحران یا سطوح اضطراری ناامنی غذایی مواجه هستند.

سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) و برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کردند که این کشور همچنان با یکی از بزرگترین بحران های غذایی در جهان مواجه است.

علیرغم سطح بالای گرسنگی، جمهوری دموکراتیک کنگو دارای خاک حاصلخیز و منابع آبی فراوان است که باید آن را به خودکفایی برساند – حتی اگر صادرکننده خالص نباشد.

با این حال، عوامل کلیدی متعددی مانع از تولید منابع کافی در کشور می شود، مانند تشدید درگیری در شرق ناآرام و عدم سرمایه گذاری در توسعه روستایی.

پیتر موسوکو، نماینده و نماینده برنامه جهانی غذا در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: «من نگران تعداد افرادی هستم که همچنان با گرسنگی در سراسر کشور مواجه هستند.

“هزینه انفعال در چنین شرایط شکننده ای واقعا غیر قابل تصور است. ما باید با دولت و جامعه بشردوستانه همکاری کنیم تا منابع این بحران نادیده گرفته شده را افزایش دهیم.”

در نیجر، سیل ناشی از باران های مداوم باعث مرگ و میر و ویرانی می شود

با ادامه بارش های سیل آسا در نیجر، امدادگران سازمان ملل به طور فزاینده ای نگران سیل هایی هستند که جنوب این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

استفان سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: «تنها در هفته گذشته، 13000 نفر آسیب دیده اند و از ماه جولای، به گفته وزارت امور بشردوستانه، حدود 160،000 نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند، بیش از 14000 خانه فرو ریخته و بیش از 50 نفر جان خود را از دست داده اند.” دوجاریک گفت. به خبرنگاران در نیویورک روز جمعه.

رهبران نظامی در ماه ژوئیه قدرت را در نیجر به دست گرفتند و محمد بازوم رئیس جمهور منتخب دموکراتیک را که از آن زمان در زندان به سر می برد، برکنار کردند. برخی از کشورهای غربی و قدرت های منطقه ای، حاکمان نظامی جدید را تحریم کرده اند.

آقای دوجاریک گفت که مقامات عملی و آژانس های امدادی به حمایت از پاسخ های امدادی به نیجریه های آسیب دیده از سیل شدید ادامه می دهند و تشک، پشه بند، پتو و سایر لوازم ضروری را توزیع کرده اند.

بیش از 13 هزار خانواده کمک های غذایی دریافت کردند.

«همکاران بشردوستانه هشدار می‌دهند که شکاف‌های بزرگ به‌ویژه در زمینه‌های سرپناه، آب، بهداشت و سلامت همچنان ادامه دارد. سخنگوی مطبوعاتی افزود: ما همچنین در حال کار با جوامع برای آمادگی در برابر سیل هستیم.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما