“هیچ کلمه ای” برای توضیح درد و رنج مردم در ترکیه: یک وبلاگ هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل

آ درخواست تجدید نظر 1 میلیارد دلاری در 16 فوریه توسط سازمان ملل متحد برای کمک به 5.2 میلیون نفر از مردم آسیب دیده از زلزله، از جمله 1.9 میلیون نفری که بی خانمان شده اند و اکنون در چادرها و پناهگاه های موقت زندگی می کنند، راه اندازی شد.

آقای. رودریگز پس از بازدید از برخی از ویران‌ترین جوامع، برداشت‌های خود را به UN News ارائه کرد.

“6 فوریه 2023 یکی از معدود روزهای حرفه ای من خواهد بود که هرگز فراموش نمی کنم. در آن روز دو زلزله ۱۱ استان را به فاصله ۹ ساعت لرزاند. تا 27 فوریه، تعداد کشته‌شدگان در ترکیه تقریباً 43500 نفر بود و تعداد تلفات بیشتر در سوریه. اما، آنها بیش از اعداد هستند. آنها مادر، پدر، دختر و پسر بودند.

در 11 فوریه، پنج روز پس از فاجعه، زمانی که من برای اولین بار به همراه مارتین گریفیث، رئیس امداد سازمان ملل متحد، از مناطق دیدن کردم، آنچه دیدیم ویرانگر بود. خانه هایی که روزگاری پناهگاه خانواده ها بود و پر از خاطره بود، ویران شد.

آلوارو رودریگز، مقیم سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای ترکیه (سمت چپ) توسط یکی از کارکنان پزشکان سراسر ترکیه در اردوگاهی در قهرمان‌ماراش برای افراد آواره‌شده در اثر زمین‌لرزه در جریان است.

آلوارو رودریگز، مقیم سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای ترکیه (سمت چپ) توسط یکی از کارکنان پزشکان سراسر ترکیه در اردوگاهی در قهرمان‌ماراش برای افراد آواره‌شده در اثر زمین‌لرزه در جریان است.

عصبانیت، ناامیدی، غم و اندوه

هیچ کلمه ای برای توضیح میزان رنج مردم کافی نیست. وقتی به آنجا رفتیم پدر و مادر و پسر و دختر را دیدیم که در غم و اندوه فراوان بودند. آنها تیم های جستجو و نجات را زیر نظر داشتند و سعی می کردند به دنبال عزیزان خود بگردند. تا روز پنجم، بعید بود که کسی زنده باشد. عصبانیت بود، ناامیدی وجود داشت، مردم بسیار غمگین بودند.

در 23 فوریه، به مناطق آسیب‌دیده از زلزله‌های دوقلوی برگشتم و با مقامات و امدادگران اولیه در شهر خیمه‌ای مستقر در ورزشگاه اونیکیشوبات در قهرمانماراش، جایی که 5000 نفر در آنجا پناه گرفته‌اند، ملاقات کردم. من از چادرهای Doctors Worldwide Türkiye بازدید کردم که خدمات پزشکی را در شهر چادر ارائه می دهد.

همانطور که از تورک اوغلو، درست خارج از کوهرامانماراش بازدید کردیم، بسیاری از احساسات متناقض برای مقابله با فاجعه ای مانند این به ذهنم خطور کرد وقتی دیدم بچه ها بازی می کنند. انگار تلفات جانی نداشت. فقط چند مایل دورتر، شما به معنای واقعی کلمه هزاران نفر را دارید که در عرض 9 ساعت جان باختند.

ما همچنین به اندازه کافی خوش شانس بودیم که از یک تیم پزشکی اورژانس که توسط دولت بریتانیا تهیه شده بود، بازدید کردیم. آنها خدمات فوق العاده ای انجام می دهند. از خودم پرسیدم، در بقیه 11 استان که فاجعه جوامع آنجا را ویران کرد، چه اتفاقی می‌افتد؟

ملت ترک، مردم ترکیه و دولت ترکیه همراه با سازمان های بین المللی، تمامی مداخلات لازم را انجام داده اند و پشتیبانی از روز اول. ما به عنوان سازمان ملل نیز از روز اول در محل حضور داشتیم. ما همچنین پنج عضو خانواده سازمان ملل را از دست دادیم در ترکیه در این فاجعه وحشتناک.

درخواست تجدید نظر فلش

سازمان ملل یک درخواست بشردوستانه به ارزش یک میلیارد دلار را برای 5.2 میلیون قربانی زلزله آغاز کرده است که یک دوره سه ماهه را در بر می گیرد.

این منابع به سازمان‌های کمک‌رسان اجازه می‌دهد تا به سرعت عملیات خود را برای حمایت از تلاش‌های واکنشی تحت رهبری دولت در مناطق افزایش دهند از جمله امنیت غذایی، حفاظت، آموزش، آب و سرپناه.

مطابق با درخواست تجدید نظر فلش، تیم های ارزیابی فاجعه سازمان ملل همچنان فعال هستند در جنوب شرقی ترکیه برای حمایت از هماهنگی عملیات جستجو و نجات شهری و کمک به ارزیابی نیازها. یک تیم رابط در آنکارا، پایتخت، نیز با مقامات ترکیه همکاری می‌کند که رهبری واکنش را بر عهده دارند.

مالاتیا ترکیه یکی از شهرهای آسیب دیده از زلزله بود

مالاتیا ترکیه یکی از شهرهای آسیب دیده از زلزله بود

غرفه از 24 فوریه تنها هفت درصد از یک میلیارد دلار درخواست تجدیدنظر فلش تامین شد.

ترکیه همچنین میزبان بیشترین تعداد پناهنده در جهان است و سال ها سخاوت زیادی را به همسایگان سوری خود نشان داده است.اکنون زمان حمایت جهان از مردم ترکیه فرا رسیده است – همانطور که آنها در همبستگی با دیگرانی که به دنبال کمک هستند ایستاده اند.

ما به جامعه بین‌المللی نیاز داریم که اکنون برای تأمین منابع مالی اقدام کند.»

  • هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل که گاهی RC نامیده می شود، عالی ترین نماینده سیستم توسعه سازمان ملل در سطح کشور است.
  • در این مجموعه گاه به گاه، UN News از RC ها دعوت می کند تا در مورد موضوعات مهم برای سازمان ملل متحد و کشوری که در آن خدمت می کنند، وبلاگ نویسی کنند.
  • درباره کار سازمان ملل در ترکیه بیشتر بدانید.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

پاربرگ سایت

تماس با ما