نقد و بررسی «مرد راک اند رول»: بیوگرافی آلن آزاد

موزیکال «مرد راک اند رول» با یک بازی جلب توجه شروع می‌شود: سال 1965 است و جی. ادگار هوور دی‌جی و پروموتر آلن فرید را تحت تعقیب قرار می‌دهد و سپس در آستانه مرگ است. هوور فرید را متهم کرده است که “شیوه زندگی آمریکایی را با اختراع سبک موسیقی که شما آن را راک اند رول نامیدید، از بین برده است.”

یک سرنخ خوب از اینکه صحنه نه در واقعیت، بلکه در ذهن فرد بیمار بیمار (کنستانتین مارولیس، از فیلم‌های Rock of Ages و Jekyll & Hyde) اتفاق می‌افتد این است که لیتل ریچارد (رودریک کاوینگتون) از او دفاع می‌کند. سریعاً اشاره می کند که مشتری او در واقع سنگ را اختراع نکرده است.

کاری که فرید انجام داد این بود که تک آهنگ های R&B را در برنامه های رادیویی که در کلیولند و سپس نیویورک میزبانی می کرد پخش کرد و به اصطلاح رکوردهای مسابقه را به مخاطبان سفیدپوست معرفی کرد. او سپس این موسیقی را به عنوان «راک اند رول» به بازار عرضه کرد.

بخش اعظم این نمایش زیستی که روز چهارشنبه در New World Stages افتتاح شد، شامل یک فلاش بک است که بی نهایت متعارف تر از پیش درآمد باز می شود.

در اوایل دهه 1950، فرید صداهای جدیدی را در فروشگاهی که توسط لئو مینتز (جو پانتولیانو) اداره می‌شود، کشف می‌کند و بلافاصله عاشق موسیقی پر سر و صدایی می‌شود که نوجوانان سفیدپوست و سیاه‌پوست را دور هم جمع می‌کند. موفقیت روزافزون او به عنوان یک دی جی او را به نیویورک می برد، جایی که او شروع به معاشرت با موریس لوی (دوباره پانتولیانو)، شرکت موسیقی مخفی و مالک کلوپ شبانه می کند.

کتاب گری کوپر، لری مارشاک و رز کایولا با وظیفه‌شناسی رژه‌ای از آهنگ‌هایی مانند لاورن بیکر (والیسیا لی کی)، جری لی لوئیس (دومینیک اسکات)، چاک بری و جی هاوکینز جی هاوکینز (هر دو با بازی متیو اس. مورگان) را در کنار هم به نمایش می‌گذارد. ). اما تولید راندال مایلر هرگز انرژی پر هرج و مرج راک اولیه را ایجاد نمی کند. فرید ممکن است محاکمه را تصور کرده باشد، اما بازتاب زمانی است که راک به عنوان حمله ای به نظم جنسی و نژادی تلقی می شد. با این حال، این نمایش درک اینکه چرا فرید و هنرمندانی که از او حمایت می‌کرد به‌عنوان تهدیدی برای ارزش‌های آمریکایی تلقی می‌شوند را سخت می‌کند.

فرید همکار جالبی بود و زندگی او سرشار از راک اند رول بود. متأسفانه، سریال بیشتر به این واقعیت توجه می‌کند که فرید علاوه بر علاقه‌مندی با لوی – هر دو در نهایت به دنبال پایولا رفتند – در مشروبات الکلی و زنان زیاده‌روی کرد. داستان سرایی مخصوصاً وقتی که با زندگی خانوادگی او سروکار دارد، بی‌نظیر است.

بدتر از آن این است که از آنجایی که خود فرید نخوانده است، مارولیس – یک شرکت کننده سابق “American Idol” که مجری نادر تئاتر موزیکال است که می تواند به طور متقاعدکننده ای راک کند – نمی تواند هیچ یک از موفقیت ها را اجرا کند و در عوض در اجرای نمایش های اصلی خود گیر کرده است. نوشته شده توسط Kupper او می‌تواند در پایان نمایش، شماره عنوان را کمی فراموش کند، اما تا آن زمان دیگر خیلی کم شده و خیلی دیر شده است.

مرد راک اند رول
در New World Stages، منهتن؛ newworldstages.com. مدت زمان: 2 ساعت.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

پاربرگ سایت

تماس با ما