نظر چرا کمیته قضایی مجلس به پرچم های قرمز درباره کلارنس توماس نگاه نمی کند؟

یادداشت ویراستار: دین عبیدالله، وکیل سابق، مجری برنامه The Dean Obeidallah Show، یک برنامه روزانه در رادیو SiriusXM است. دنبالش برو @[email protected]. نظرات بیان شده در این کامنت متعلق به خود اوست. نگاه کن بررسی های بیشتر در CNN



CNN

روز دوشنبه، کمیته قضایی مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان (به ریاست جیم جردن، متحد دونالد ترامپ) قرار است جلسه استماع میدانی در نیویورک با موضوع «قربانیان جنایت خشونت‌آمیز در منهتن» برگزار کند. در بیانیه ای، این محاکمه به عنوان بررسی چگونگی سیاست های آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، منجر به “افزایش جنایات خشونت آمیز و جامعه ای خطرناک برای ساکنان شهر نیویورک” شده است.

دین عبیدالله

در پاسخ، دفتر براگ شنیدن جردن را یک «شلیک سیاسی» خواند و خاطرنشان کرد که داده‌های منتشر شده توسط اداره پلیس نیویورک نشان می‌دهد که تا دوم آوریل در مقایسه با مدت مشابه، جرایم، سرقت، سرقت و موارد دیگر در منهتن کاهش یافته است. سال گذشته

در واقع، این جلسه به رهبری اردن، برای جلوگیری از جنایت نیست، بلکه در مورد دفاع از ترامپ است که اخیراً توسط هیئت منصفه بزرگ در منهتن در 34 مورد متهم شده است. ترامپ در مورد اتهامات جنایی ناشی از تحقیقات در مورد پرداخت پول های بی سر و صدا به یک بازیگر زن فیلم های بزرگسالان اعتراف کرده است. رئیس‌جمهور سابق همچنین با تحقیقات جنایی در سایر حوزه‌های قضایی به دلیل تلاش‌هایش برای براندازی انتخابات 2020 و رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی شده در مار-آ-لاگو مواجه است.

براگ هفته گذشته از اردن و کمیته‌اش در دادگاه فدرال شکایت کرد و رئیس کمیته قضایی را به «کمپین شفاف برای ارعاب و حمله» به دفترش برای تحقیق و استیضاح ترامپ با درخواست اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده و شهادت متهم کرد.

در حالی که به نظر می‌رسد اردن و کمیته‌اش روی بی‌اعتبار کردن تحقیقات ترامپ تمرکز کرده‌اند، چرا آنها به دو گزارش بمب‌گذاری شده از ProPublica که پرچم‌های قرمز را در مورد روابط مالی کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی عالی کشور با هارلان کرو، اهداکننده بزرگ حزب جمهوری‌خواه، برافراشته بود، نگاه نمی‌کنند؟ به هر حال، وب‌سایت کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا توضیح می‌دهد که «مسائل مربوط به اجرای عدالت در دادگاه‌های فدرال» صلاحیت دارد – که افشاگری‌های توماس برای آن کاملاً مناسب است.

ابتدا، در اوایل آوریل فهمیدیم که کرو برای چندین دهه تعطیلات مجلل را برای توماس و همسرش جینی در مکان‌های دورتر مانند اندونزی و نیوزلند با قایق و جت شخصی اهداکننده فراهم کرده است. این اطلاعات هرگز علنی نشد. (در یک بیانیه عمومی نادر، توماس پاسخ داد که در آن زمان به او گفته شد که او مجبور نیست بازدیدها را گزارش کند. جاستیس گفت: دستورالعمل ها برای گزارش مهمان نوازی شخصی اخیراً تغییر کرده است. و البته، قصد من این است که در آینده از این راهنمایی پیروی کنید.»

سپس در روز پنجشنبه، ProPublica گزارش داد که توماس یک معامله املاک و مستغلات در سال 2014 را که شامل فروش سه ملکی که او و خانواده‌اش در ساوانا، جورجیا، متعلق به او و خانواده‌اش در ساوانا، جورجیا، به کرو، یکی از اعطاکننده‌های بزرگ GOP بود، فاش نکرد. به گفته ProPublica، یکی از شرکت‌های کرو 133363 دلار خرید کرده است. یک قانون افشای فدرال که پس از واترگیت به تصویب رسید، قضات دیوان عالی و سایر مقامات را ملزم می کند تا جزئیات فروش املاک و مستغلات بیش از 1000 دلار را به طور عمومی افشا کنند.

همانطور که توسط ProPublica توضیح داده شده است، فرم افشای فدرال توماس برای آن سال شامل یک فضای برای شناسایی گیرنده هر تراکنش شخصی بود، اما توماس آن را خالی گذاشت. چهار کارشناس حقوق اخلاقی به ProPublica گفتند که به نظر می رسد عدم گزارش توماس این موضوع نقض قانون است. (توماس در گزارش خود به سؤالات ProPublica پاسخ نداد؛ CNN برای اظهار نظر به دادگاه عالی و توماس مراجعه کرد.)

کمیته قضایی مجلس نمایندگان مدت‌هاست به موضوعاتی مانند مواردی که توماس در آن مربوط می‌شود، پرداخته است. در واقع، کمیته جایی است که تحقیقات و استیضاح قضات فدرال اغلب آغاز می شود.

یکی از نمونه های اخیر قاضی جی. توماس پورتئوس جونیور بود که کمیته در سال 2010 او را مورد بررسی قرار داد و پیشنهاد استیضاح او را داد.

گروه ویژه استیضاح قضایی کمیته گفت که نشان داده است پورتئوس “عمداً اظهارات نادرست و شهادت های مادی را تحت مجازات شهادت دروغ گفته است، درگیر یک طرح ضد فساد بوده، هدایای غیرقانونی را درخواست کرده و می پذیرد، و عمداً سنا را در طول فرآیند تأیید گمراه کرده است.” سپس سنا پورتئوس را در چهار فقره استیضاح مجرم تشخیص داد و او را از سمت خود برکنار کرد.

با این حال، کمیته قضایی نه افشاگری کرده و نه افشاگری کرده است توییت ها زنگ خطر در مورد توماس به صدا درآمده است. در عوض، فید توییتر او در حال پر شدن است توییت های تکراری ناله می کند C-SPAN آن را پوشش نخواهد داد جلسه استماع میدانی در نیویورک روز دوشنبه. بدتر از آن، کمیته GOP را بازتوییت کرد یک توییت توسط نماینده مری میلر توماس دفاع کرد که به او حمله شد “زیرا او مردی با ایمان عمیق است که کشور ما را دوست دارد و به قانون اساسی ما اعتقاد دارد.”

استفاده اردن از کمیته خود برای کمک به ترامپ نباید تعجب آور باشد. گزارش کمیته مجلس نمایندگان در 6 ژانویه نامزد جمهوری خواه اوهایو را “بازیگر کلیدی در تلاش های پرزیدنت ترامپ برای براندازی انتخابات” خواند. این گزارش تلاش‌های این قانونگذار برای کمک به ترامپ را شرح می‌دهد، از جمله «در 2 ژانویه 2021، نماینده اردن یک کنفرانس تلفنی را رهبری کرد که در آن او، رئیس‌جمهور ترامپ و سایر اعضای کنگره درباره استراتژی‌های به تعویق انداختن جلسه مشترک 6 ژانویه بحث کردند.» در نتیجه، کمیته 6 ژانویه اردن را برای شهادت فراخواند، اما او از همکاری امتناع کرد.

بر خلاف پنل مجلس نمایندگان، کمیته قضایی سنا به رهبری دموکرات ها پس از گزارش توماس اعلام کرد که قصد دارد یک جلسه استماع “در مورد نیاز به بازگرداندن اعتماد به استانداردهای اخلاقی دیوان عالی” برگزار کند. علاوه بر این، سناتور دموکرات شلدون وایت هاوس از رود آیلند و نماینده هنک جانسون از جورجیا روز جمعه نامه ای ارسال کردند که در آن خواستار ارجاع توماس به دادستان کل ایالات متحده به دلیل “نقض احتمالی قانون اخلاق در دولت در سال 1978” شد.

در سایت کمیسیون قضایی مجلس آمده است که «کمیته قضایی به عنوان مشاور مجلس انتخاب شده است». به گفته جردن، این توضیحات باید به روز شود تا بگوییم کمیته قضایی اکنون “وکیل دونالد جی. ترامپ” است. و بدترین بخش این است که مالیات دهندگان کسانی هستند که از طرف ترامپ هزینه کار اردن را پرداخت می کنند.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

پاربرگ سایت

تماس با ما