نظر قسمت هیجان‌انگیز، قسمت اول استیضاح ترامپ باید خوانده شود

کیفرخواست فدرال که این هفته علیه دونالد ترامپ به دلیل تلاش برای دزدی انتخابات ریاست جمهوری 2020 اعلام شد، کیفیت ادبی دارد. مثل یک فیلمنامه می خواند.

بسیاری از آنچه که در آن وجود دارد اطلاعاتی است که ما قبلاً می دانیم، اما شایان ذکر است که این سند هم جامع و هم ساده است، با قهرمان آشکار ترامپ به عنوان نیرویی متفکر، مکر و بدخواه که در صدد ایجاد هرج و مرج و ویرانی است.

این لحظه بی‌سابقه در تاریخ آمریکا را قابل هضم می‌کند و تنش‌هایی را که همه باید درباره بزرگی آنچه پس از انتخابات گذشته رخ داد، بپذیریم، دوباره برانگیخت: ترامپ یکی از گسترده‌ترین و پیامدترین تلاش‌ها را برای سرکوب رأی‌دهندگان در تاریخ این کشور انجام داد.

این کیفرخواست یک داستان واقعی و دلخراش است که نشان می‌دهد چگونه رئیس‌جمهور سابق دموکراسی ما را به طرز خطرناکی به لبه پرتگاه نزدیک کرد و همچنان تهدیدی برای پیشبرد آن است.

مصرف کنندگان مشتاق اخبار و کسانی از ما که در تجارت اخبار فعالیت می کنیم ممکن است نسبت به چنین پیشرفتی سردرگم باشند. ما حقایق را در زمان واقعی رصد می کنیم. ما داستان ها و کتاب ها را همانطور که نوشته شده اند می خوانیم. ما مصاحبه های تلویزیونی را تماشا می کنیم و به پادکست ها گوش می دهیم. از نظر ما، کیفرخواست می‌تواند کمی پایین‌تر از خطوط قضایی و سیاسی باشد که مانند ریل قطار موازی ترسیم شده‌اند.

اما در محیطی که من آن را «رشد سریع» می‌نامم، با اشتهای خود برای هشدار، ریزدانگی و جامعیت را از دست می‌دهیم.

اکثر مردم هر بازگویی داستان را دنبال نمی کنند، نه به این دلیل که علاقه ای ندارند، بلکه به این دلیل که حواسشان پرت است. زندگی آنها در حال وقوع است. آنها در حال تلاش برای گرفتن قهوه برای رفت و آمد هستند، نگران پرداخت کرایه هستند، سعی می کنند به یاد بیاورند که آیا برگه مجوز را امضا کرده اند یا خیر، و در حالی که نشانگر به سمت E می رود، عصبی به نشانگر سوخت نگاه می کنند.

به همین دلیل، جذب می شود – و کاملاً قورت نده – خلاصه ارائه شده توسط کیفرخواست مهم است. در میان دیگر فضایل، به طور دقیق نوشته نشده است. این یک درام است که خوانندگان را به ذهن ترامپ می کشاند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد نه تنها ببینند ترامپ به چه چیزی متهم می‌شود، بلکه ببینند او به آنچه می‌گوید چگونه می‌بیند.

مردم اغلب درباره ترامپ صحبت می کنند که برای چاپلوسی خودش دروغ می گوید و تشنه دروغ های دیگران برای تملق اوست. همه درست هستند، اما این دسته از دروغ ها در انتهای طیف قرار دارند.

کیفرخواست او را به دسته دیگری از شهادت دروغ متهم می کند: تلاش برای اجبار به اعمال دیگران. این نشان دهنده تمایل ترامپ به فریبکاری در سطح نخبگان است.

این شواهد قانع کننده ای است که نشان می دهد ترامپ فریب عواملی را که به غرور او می خورند، نخورد، بلکه محاسبه کرده و دروغ گفته است که این عوامل را تحت فشار قرار خواهد داد تا به نفع او عمل کنند. به نظر می‌رسید که او دائماً اتاق را بررسی می‌کرد و به دنبال این بود که کدام افراد رازدار سودمندترین جعل‌ها را ارائه می‌کنند، برای کسانی که مایلند از جنون انکار انتخابات او بهره ببرند.

ترامپ از این حیله استفاده کرد که او و حامیانش مورد حمله غیرقانونی قرار گرفته اند تا با هر وسیله ای که لازم باشد، یک ضدحمله ضروری را توجیه کند. در 6 ژانویه 2021، ترامپ به حامیان خود دستور داد تا به ساختمان کنگره بروند و از جمهوری‌خواهان درخواست کرد که «سخت‌تر» شوند و سختی‌های کنوانسیون را کنار بگذارند و گفت: «و تقلب همه چیز را خراب می‌کند، اینطور نیست؟ “وقتی کسی را در حال خیانت می‌گیرید، اجازه دارید از قوانین بسیار متفاوتی پیروی کنید.”

در آن روز، ترامپ بارها به دروغ ادعا می کرد که تقلب باعث شکست او شده است.

این کیفرخواست همچنین نشان می‌دهد که چگونه ترامپ ثروت دیگران را به ثروت خود مرتبط کرد و وابستگی و همزیستی ایجاد کرد که در خطر قطع شدن است. دفاع از ترامپ برای کسانی که از او حمایت می کنند به نوعی دفاع از خود تبدیل می شود.

یک پدیده بیولوژیکی به نام انگلی وجود دارد، رابطه ای که در آن انگل سود می برد در حالی که میزبان آسیب می بیند. این نگرشی است که بسیاری از جمهوری خواهان – سیاستمداران و رای دهندگان به طور یکسان – با ترامپ مرتبط هستند. اما آنها وارد مسیر عفونت خود شده اند.

ترامپ شرور آشکار این داستان است، اما برای حامیان او، شرارت امری ذهنی است.

در کتاب «قهرمان مأموریت» دونالد میلر، او استدلال می‌کند که قهرمانان و تبهکاران در داستان‌ها پیشینه‌های مشابهی دارند: هر دو به عنوان قربانی آغاز می‌شوند. چیزی که آنها را از هم جدا می کند نحوه پردازش دردشان است.

ترامپ قهرمان دنیای ترامپ است زیرا روح جمعی فداییان خود را منعکس و تقویت می کند. او درد را – که اغلب اختراع خودش است – با دادن آن پردازش می کند. او می خواهد انتقام بگیرد. او از ظلم شکایت می کند. قوانین را زیر پا می گذارد.

در کیفرخواست، برخی از شخصیت‌های ثانویه که با طرح ترامپ مخالف هستند – مقامات دولتی، کارکنان ستاد انتخاباتی و وکلای کاخ سفید – به عنوان ضد قهرمانان ظاهر می‌شوند و بسیاری از شواهد علیه ترامپ ارائه می‌کنند.

همانطور که یکی از مشاوران کمپین انتخاباتی در سال 2020 در مورد تلاش های مشکوک تیم حقوقی “نخبگان” ترامپ ایمیل زد: “بدیهی است که من برای کمک در همه جبهه ها عجله خواهم کرد، اما داشتن هر یک از اینها دشوار است”، تئوری های توطئه “آگاهانه” هستند. بر اساس کیفرخواست.

خواندن کیفرخواست ناخوشایند نیست، اما شگفت آور است. این یک سرگرمی نیست، اما خواندن آن ضروری است که یکی از جدی ترین تهدیداتی را که کشور تا به حال توسط یک رئیس جمهور با آن مواجه شده است، شرح دهد. احتمالاً نظرات را تغییر نخواهد داد یا به طور قابل توجهی مسیرهای سیاسی را تغییر نخواهد داد.

اما او یک مورد واضح و قانع کننده را مطرح می کند و این خود خدمتی به کشور است.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

پاربرگ سایت

تماس با ما