نظر | رکود ران دیسانتیس

آیا امکان “راه اندازی مجدد” کمپین ریاست جمهوری در حال مبارزه وجود دارد؟ صاحب نظران باید امیدوار باشند، زیرا در غیر این صورت، ضرب و شتم توصیه ما کمی بی ربط می شود. اما با فکر کردن به نامزدهای اولیه انتخاباتی اخیر که به نظر می رسید کاهش یافته و سپس بهبود یافته اند، از جان کری در سال 2004 تا جان مک کین در سال 2008 تا جو بایدن در سال 2020، تشخیص محورهای استراتژیک درخشان دشوار است. در عوض، آنچه می‌بینید، نامزدهایی با نقاط قوت اساسی است که تا زمانی که رویدادها توطئه کردند تا آن نقاط قوت را مرتبط‌تر کنند، ضعف‌های مخالفانشان آشکارتر شود، و مبارزات انتخاباتی‌شان ناگهان پیروز شد، در اطراف بودند.

برای ران دیسانتیس، که در حال حاضر پس از ماه‌ها نظرسنجی راکد درگیر بازنشانی کمپین است، هیچ راهی برای فروش این مطالعات موردی به اهداکنندگان بی‌میل خود وجود ندارد. «نگران نباشید، ما دور هم می‌چرخیم و امیدواریم در آخرین لحظه همه چیز از بین برود» دقیقاً فریاد الهام‌بخشی نیست، به‌ویژه برای نامزدی که برای مدت کوتاهی به نظر می‌رسید که نامزد پیشتاز 2024 شود، اما اکنون 20 یا 30 امتیاز از دونالد ترامپ عقب‌تر است.

و فهرست کردن کارهایی که DeSantis می‌تواند متفاوت انجام دهد به اندازه کافی آسان است. برخی از آنها، مانند کمتر صحبت کردن در مورد دوران کووید که به سرعت در حال فروکش است و به دنبال مبارزه با رسانه های جریان اصلی هستند، به اندازه کافی واضح هستند که کمپین در حال تلاش برای سازگاری است. به نظر می رسد احتمالات دیگر هنوز از تیم او دور است – مهمتر از همه، مزایای بیرون آمدن از جعبه محافظه کار جنبش، دادن وعده های بزرگ در زمینه سیاست های اقتصادی و اجتماعی، و اجتناب از تکرار کمپین خود محدود کننده ایدئولوژیک تد کروز در سال 2016.

اما هر گونه سود حاصل از این تغییرات احتمالاً افزایشی است تا چشمگیر. در همین حال، بازنشانی که اغلب به دیسانتیس توصیه می‌شود – این ایده که او باید پس از عدم تناسب ترامپ برای مقام‌های عالی به سختی پیش برود – نظریه‌ای است که دقیقاً با شواهد نظرسنجی صفر پشتیبانی می‌شود.

واقعیت این است که اگر در این مرحله از مبارزات انتخاباتی مسیر مشخصی برای صعود در نظرسنجی ها وجود داشت، احتمالاً یکی دیگر از نامزدهای جمهوری خواه آن را کشف می کرد. همانطور که نیک کاتوجو، یکی از تحسین‌کنندگان بزرگ دیسانتیس، یک هفته پیش خاطرنشان کرد، در میان همه صحبت‌ها در مورد کمپین متزلزل او، حمایت فرماندار فلوریدا “از مجموع سهم هر نامزدی که پس از او قرار دارد، بیشتر است، حوزه‌ای که شامل یک سناتور در حال کار، دو فرماندار سابق، و آخرین معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده است.”

ویوک راماسوامی دوستدار ترامپ، که اغلب به عنوان چهره شکست‌خورده در حوزه غیردسانتیس به تصویر کشیده می‌شود، در میانگین نظرسنجی RealClearPolitics فقط 5 درصد کمتر است. صریح ترین چهره ضد ترامپ، کریس کریستی، 2 درصد است. اهداکننده مورد علاقه تیم اسکات 3 درصد است.

این اعداد باعث می شود 20 درصد راکد دیسانتیس بسیار خوب به نظر برسد و موقعیت او در مجاورت ترامپ بازی بسیار قوی تری نسبت به گزینه های جایگزین به نظر می رسد.

بله، آنقدر قوی نیست که در دوران پسابرجام ترامپ به نظر می رسید. اما استدلالی که من در آن زمان مطرح کردم – اینکه ترامپ در یک محو شکست بسیار بیشتر از یک ناک اوت بود – با این واقعیت که او هنوز محو نشده است نادیده گرفته نمی شود. کاملاً برعکس: این دقیقاً بهبودی و انعطاف‌پذیری ترامپ در میان کیفرخواست‌های متعدد است که نشان‌دهنده بیهودگی یک حمله به سبک کریستی است، در حالی که راهبرد محافظت‌شده‌تر دیسانتیس را با یک مسیر باریک اما هنوز قابل تشخیص باقی می‌گذارد.

این مسیر به این صورت است: اول، در آیووا، دیسانتیس به برخی از رای دهندگان محافظه کار که به طور موقت پس از انتخابات میان دوره ای از ترامپ عقب نشینی کرده اند، نیاز دارد تا دوباره عقب نشینی کنند. سپس در نیوهمپشایر، او به شتاب یک پیروزی در آیووا نیاز دارد تا میانه‌روهای حزب را با لزوم متحد شدن به او، به جای چسبیدن به اسکات یا کریستی یا نیکی هیلی، آشتی دهد. این ترکیب را کنار بگذارید، و او برای کارولینای جنوبی، فلوریدا و فراتر از آن موقعیت خوبی دارد.

دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم همه چیز به این شکل پیش برود. ما بارها دیده‌ایم که چگونه به نظر می‌رسد حامیان ترامپ همیشه می‌خواهند به او بازگردند و چگونه بدبینان ترامپ همیشه قادر به اتحاد مؤثر نیستند. ما قدرت کافی از DeSantis-نامزد ندیده ایم که انتظار داشته باشیم او این الگوها را بشکند.

اما نشستن در 20 درصد برای مدت طولانی و سپس سوار شدن به یک پیروزی اولیه اولیه برای تثبیت، حداقل سناریویی قابل تصور است و نمونه‌های اخیر کمپین‌هایی را دنبال می‌کند که ابتدا ناامید و در نهایت افزایش یافتند. در حالی که همه سناریوهای دیگر برای شکست ترامپ، چه شامل رقبای فعلی یا شوالیه سفید دیرهنگام، به نظر می رسد مانند آرزوهای جمهوری خواهانی باشد که نمی خواهند به دیسانتیس رضایت دهند.

شاید این در فصل مناظره تغییر کند، زیرا ضربات ایستگاهی آن بیشتر از هر حرکتی که تیمش انجام می دهد، کمپین DeSantis را مجدداً تنظیم می کند، در حالی که بهترین فرصت ها را به رقبای او می دهد تا او را در جایگاه دوم تسخیر کنند.

اما در انتظار این رویارویی‌ها، ناامیدی از DeSantis این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که مردی که در رتبه دوم راکد می‌ماند، بیشتر از بقیه افراد دوردست اول می‌شود.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

پاربرگ سایت

تماس با ما