مکس ورشتاپن مقایسه مایکل شوماخر را کم اهمیت جلوه می دهد



CNN

مکس ورشتاپن، راننده ردبول، پس از پیروزی خیره کننده در جایزه بزرگ هفتادمین سالگرد در سیلورستون، می گوید که از مقایسه شدن با مایکل شوماخر بزرگ فرمول 1 قدردانی می کند، اما انسان خودش است.

در یک ستون اخیر در Formula1.com، مدیر عامل فرمول 1، راس براون، این بازیکن 22 ساله را با شوماخر مقایسه کرد.

براون هلندی گفت: “او من را از بسیاری جهات به یاد مایکل شوماخر می اندازد.” او افزود: “روزهای اولیه مکس در فرمول 1 را به یاد می آورم که سرعت او مشهود بود – او اکنون به یک راننده مسابقه استثنایی بالغ شده است.”

ورشتاپن در گفتگو با آماندا دیویس از CNN گفت: “البته عالی بود، اما من دوست ندارم خودم را با کسی مقایسه کنم، زیرا خودم هستم و راننده متفاوتی هستم.

“البته، شما همیشه می توانید یک نگرش مشابه یا هر چیز دیگری یا گاهی اوقات با شما مقایسه کنید، اما من هرگز به سهم خودم این کار را انجام نمی دهم. من فقط می خواهم خودم باشم.”

ورشتاپن با 17 و 166 روز سن، جوانترین راننده تاریخ فرمول 1 شد که در گرندپری استرالیا 2015 شرکت کرد. به گفته خودش، او در طول سال ها به عنوان یک راننده به بلوغ رسیده است.

“[I’m] راحت تر، منسجم تر و ما می دانیم که چگونه یک آخر هفته و چیزهایی از این قبیل بسازیم.”

من خیلی احساس راحتی می کنم… به هر حال من یک فرد بسیار آرام هستم، بنابراین هیچ وقت فشار زیادی برای من نبوده است، اما من راحت تر می دانم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

من قبلاً خیلی چیزها را پشت سر گذاشته‌ام، بنابراین برای رفتن به آخر هفته منظورم این است که برای مسابقه هیجان‌زده هستم، اما سایر چیزهای پیرامون آن من خیلی هیجان‌زده نیستم، زیرا شما احساسات بسیار متفاوتی را در طول این مدت تجربه کرده‌اید. آخر هفته و سال.”

اگرچه پیروزی هلندی در سیلورستون نهمین برد دوران حرفه ای او بود، اما عبور از خط پایان همچنان او را هیجان زده می کند.

او گفت: «برنده شدن چیز خوبی است. یک دور مقدماتی خوب می تواند من را هیجان زده کند. تنها بودن در کنار تیم و کار با مکانیک ها، و زمانی که آنها یک پیت استاپ واقعا خوب انجام می دهند، این نیز احساس خوبی است.”

مکس ورشتاپن پس از برنده شدن در جایزه بزرگ هفتادمین سالگرد در سیلورستون جشن می گیرد.

ورشتاپن یکشنبه گذشته جلوتر از مرسدس بنز لوئیس همیلتون و والتری بوتاس به پایان رسید.

ورشتاپن با رفتن به گرندپری این هفته اسپانیا، 30 امتیاز کمتر از همیلتون قهرمان جهان در جدول رده بندی قهرمانی رانندگان دارد.

اما این تسلط مرسدس تاکنون در این فصل 13 مسابقه ای بوده است – این تیم با 67 امتیاز در رده دوم ردبول در جدول رده بندی سازندگان پیشتاز است – راننده ردبول انتظار نداشت که در هشت مسابقه باقی مانده برای عنوان قهرمانی به چالش بکشد. . مسابقات

ورشتاپن که از بارسلونا صحبت می‌کرد، گفت: «ما تا کنون یک مسابقه داشته‌ایم که شاید سریع‌ترین خودرو بودیم، اما در همه مسابقات دیگر اینطور نبودیم، بنابراین باید در حال حاضر واقع‌بین باشیم.»

به سهم خودم، در حال حاضر به قهرمانی احتمالی فکر نمی کنم. من فقط می خواهم سعی کنم هر آخر هفته بهترین کار را انجام دهم.”

بخوانید: سوزی ولف می گوید انتقاد لوئیس همیلتون از فرمول 1 “کاملاً معتبر است”

فصل 2020 فرمول 1 چهار ماه دیرتر از زمان برنامه ریزی شده در گرندپری اتریش در ماه جولای به دلیل همه گیری ویروس کرونا آغاز شد.

از زمان شروع مجدد، رانندگان برای مبارزه با نژادپرستی و ترویج برابری و شمول به ابتکار F1 We Race As One پیوستند.

اما ورشتاپن یکی از معدود رانندگانی است که برای حمایت از جنبش Black Lives Matter در برابر مسابقات زانو نزند.

ارسال در توییتر او قبل از مسابقه اول گفت: “من به برابری و مبارزه با نژادپرستی بسیار متعهد هستم. اما من معتقدم که هرکسی حق دارد نظر خود را در زمان مناسب و به نحوی که مناسب خودش است بیان کند. من امروز زانو نمی زنم، اما به انتخاب های شخصی که هر راننده ای انجام می دهد احترام می گذارم و از آن حمایت می کنم.

رانندگان فرمول 1 از جنبش Black Lives Matter قبل از گرندپری بریتانیا حمایت می کنند.

همیلتون، اولین و تنها قهرمان سیاه پوست جهان در تاریخ 70 ساله این ورزش، از این ورزش انتقاد کرد و گفت که در مبارزه با نژادپرستی فاقد رهبری است.

پس از پنج مسابقه در فصل، ورشتاپن گفت که اگرچه کمپین به خوبی پیش رفته است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.

“از نظر نحوه بیان ما خوب بود، اما البته در پایان روز به اقدامات نیز مربوط می شود. ما فقط به حمایت خود ادامه می دهیم، زیرا فکر می کنم همه همینطور هستند، این بسیار مهم است و البته زمان نشان خواهد داد که چه اتفاقی می افتد.”

ورشتاپن در پاسخ به این سوال که آیا او و سایر رانندگان در مورد کمپین با همیلتون صحبت کرده اند یا خیر، گفت: “البته که این کار را می کنیم. ما جلسات توجیهی رانندگان داریم، اما البته ادامه می دهیم، زیرا همه ما اعضای GPDA (انجمن رانندگان جایزه بزرگ) هستیم.

“همه بسیار باز هستند و همه بسیار حمایت می کنند و همه یک چیز را می خواهند. من فکر می‌کنم لوئیس این را قدردانی می‌کند و نه تنها لوئیس، بلکه کل جهان باید از آن قدردانی کند. ما این کار را انجام می دهیم، فقط سعی می کنیم حمایت خود را نشان دهیم.”

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

پاربرگ سایت

تماس با ما