قیمت گرمایش از کف در سال 1400 و نحوه محاسبه هزینه گرمایش از کف

اما باید توجه داشته باشید که در این سیستم باید از لوازم درجه یک استفاده کرد. کیفیت لوله ها، اتصالات، ترموستات، عایق ها و غیره باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا هیچ مشکلی بروز نکند. مجریان طرح معمولا بهترین نوعی که برای ملک لازم است را انتخاب می کنند تا گرمای لوله ها به سمت پایین انتقال داده نشود. هزینه کلی گرمایش از کف شامل هزینه لوازم گرمایش از کف ، هزینه نصب سیستم گرمایش از کف ، و هزینه طراحی نقشه گرمایش از کف خواهد بود. قیمت و هزینه سیستم گرمایش از کف برای هر متر مربع بسته به کیفیت و برند اقلام مصرفی و همچنین موقعیت و معماری ساختمان متفاوت است. اول از مقایسه هزینه ای این پیشنهاد را به شما میدهیم که در صورت اجرای گرمایش از کف یک لوله کشی شوفاژ منتظر برای نصب رادیاتور پیش بینی کنید تا در صورت عدم رضایت شما یا خرابی احتمالی بتوانید اقدام به نصب رادیاتور نمایید.

با استفاده از تیغه‌های در انتهای کالیبر با حرکت چرخشی دیواره داخلی لوله را کونیک (پخ) می شود. باید در انجام این کار دقت لازم را داشت چون دیواره لوله قبل از کالیبره کردن تیز است و می تواند اورینگ اتصال را پاره کند. سپس مهره و سپس حلقه روی لوله قرار داده می شود لوله را وارده اتصال کرده و تا جایی که ممکن است به انتها می رسانند و سپس مهره را با یک آچار ساده یا آچار فرانسه به دنده آخر رسانده و محکم می شود. در ادامه برخی از تجهیزات گرمایش از کف را نام میبریم که البته ممکن است در برخی موارد به سلیقه مجری یا کارفرما گزینه های متفاوتی را برای اجرا انتخاب کنند. برآورد سرانگشتی هزینه دستمزد گرمایش از کف به این صورت است که هر متر مربع مساحت گرمایش از کف را معادل 5 متر طول گرمایش از کف حساب کرده و سپس قیمت نهایی دستمزد به مشتری اعلام می شود.

هزینه تمام شده سیستم گرمایش از کف در شهر مشهد نیز همانند قیمت های ذکر شده در این مطلب است که توسط فنی ترین کادر از مجریان تاسیساتی برای شما طراحی و اجرا می شود. جهت کسب اطلاع دقیق از اجرت اجرای سیستم گرمایش از کف در شهر مشهد، کافیست همین الان پروژه خود را از طریق تلفن های سایت ثبت کنید. این وسیله در محل ورودی کلکتور نصب می‌شود و در مواقع نیاز نمی‌گذارد آب داخل کلکلتور شود.

نوع چهار ضلعی فرضی اعم از مربع و مستطیل فرقی نکرده و مهم این است که حداکثر سطح محیط توسط لوله کشی پوشش داده شود. البته وسواس بیش از حد هم لازم نبوده و گرمایش از کف به اندازه کافی فضا را گرم میکند. ترمینال گرمایش از کف فرمان صادر شده از ترموستات را دریافت و به شیر برقی مربوط به آن انتقال می دهد. این ترمینال ها بر اساس ترموستات ها بر اساس ترموستات مورد استفاده در دو حالت با سیم و بی سیم موجود می باشند و قابلیت اتصال حداکثر 8 ترموستات را دارند. همچنین در این ترمینال رابط خروجی کنترل منبع گرما و پمپ برای ترمینال های گرمایش از کف در نظر گرفته شده است. میزان جریان عبوری (دبی) با موقعیت شناور از درجه بندهایی که روی لوله شیشه ای نوشته شده است خوانده می شود.

روشهای کنترل گرمایش کفی

در این سیستم با استفاده از شیرآلات قطع و وصل متصل شده به خروجی های هر کلکتور، در جعبه مربوطه، امکان کنترل منطقه های حرارتی به صورت دستی امکان پذیر می گردد. از مزایای این سیستم، اقتصادی بودن و ساده بودن سیستم کنترلی، میتوان اشاره نمود. بعلت قرار گرفتن این سیستم در داخل كف زمین اثاثیه را میتوان در هر گوشه از ساختمان قرار داد . این امر بخصوص در واحدهای كوچكتر و اتاق خوابهای بافضای محدود ، ملموس تر خواهد بود .

  • یکی از مزیت‌های اصلی “خدمت از ما” این است که به محض درخواست خدمات، علاوه بر دسترسی به بهترین متخصصین طراحی و راه اندازی گرمایش از کف، می‌توان یک جا از قیمت‌های پیشنهادی هریک از آنان مطلع شد.
  • مرکز خدمات پس از فروش نیوپایپ امکانات زیادی فراهم کرده است تا بهترین خدمات را برای جلب رضایت مشتریان خود فراهم کند.
  • تعداد درب ها و پنجره‌هاو عواملی از این دست بر روی طراحی سیستم و میزان مصرف لوله‌ها و…
  • همانطور که میدانید هر مترمربع کف نیاز به 4 تا 5 متر طول لوله سایز 16 پنج لایه داشته و هر زون یا قسمت نباید بیشتر از حدود 90 متر طول لوله مصرف شود.
  • در واقع گرمایش ازکف ، مکانیزمی دانش محور  بوده که ابتدا باید به دقت طراحی و محاسبه گردد.

بنا به تحقیقات  رومی ها زیر کف را کانال کشی کرده و هوای گرم را از آن عبور می دادند و کره ای ها دود حاصل از سوخت را قبل از اینکه از دودکش عبور کند از زیر کف منتقل میکردند. در سال 1939 نیز فردی بنام سم لویت برای این منظور لوله های آب گرم را در کف ساختمان کار کرد . برای حفظ نظم و استحکامِ لوله های خارج شده از جعبۀ کلکتور که با توجه به بالا بودن تعداد انشعابات کلکتور ها در یک سیستم گرمایش از کف معمولاً از لوله های خرطومی برای حالتِ خم لوله در زیر کلکتور و جدا سازی لوله ها از یکدیگر استفاده می گردد. رایج ترین سیستم‌های گرمایش از کف چگونه کار می‌کنند؟
رایج‌ترین نوع سیستم‌های گرمایش از کف به صورت لوله‌های آب داغ در کف مورد محیط قرار می‌گیرند.

قیمت لوله کشی بدون تخریب کف(هر متر طول)

این عایق به بتن اجازه انبساط می دهد و از بوجود آمدن پل حرارتی به دیوارهای خارجی جلوگیری می کند. در صورت عدم تامین شرایط ذکر شده افزایش حجم در بتن به صورت تنش ذخیره شده و این تنش به لوله های گرمایشی وارد شده و عمر سیستم کاهش می یابد. در شکل زیر نمونه ای از عایق مورد استفاده برای کناره و دیوارها نشان داده شده است.

انتخاب فوم گرمایش از کف معمولی , فوم شانه تخمه مرغی یا تخم مرغی , فوم متالایز با ورق آلومینیومی یا استفاده نکردن از هیچ عایقی میتواند قیمت اجرای گرمایش از کف را دستخوش تغییرات نماید . به هرحال هزینه اجرای گرمایش لوله مانیسمان رده 40 پایپ بازار از کف از هزینه اجرای رادیاتور بالاتر بوده و تقریبا یک سیستم گرمایشی لوکس محسوب میشود . گرمایش از کف یک فناوری نوین و هوشمندانه برای گرم کردن ساختمان است که اتاق را مستقیماً از سطح ساختمان گرم می‌کند.

رومیان با کار گذاشتن کانال‌هایی در زیر زمین و کف حمام، محیط زندگی خود را گرم می‌کردند. بعد از آن استفاده از این روش در کشورهای کره و ژاپن مورد استفاده قرار گرفت و به مرور این روش تکمیل شد و به روش امروزی مبدل شد. گروه بازرگانی آریا با اتکال به خداوند متعال و استعانت از توانمندیهای بالقوه خود در زمینه تامین لوازم تاسیسات از سال 1383 خدمات خود را ارائه می نماید. امروزه ان جمع کوچک به گروه بزرگی تبدیل گردیده که به غیر از همکاران رسمی ،صدها نفر دیگر نیز در قالب مجریان مجاز شرکت و عوامل فروش در بیشتر استان های کشور با این شرکت همکاری می نمایند.

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف که در ورقهای پنلی به فروش میرسد بسته به کارخانه سازنده متفاوت است. فوم تخم مرغی گرمایش از کف نسل جدیدی از عایق ها میباشد که برای سیستم لوله کشی گرمایش از کف مورد استفاده قرار میگیرد . این نوع فوم گرمایش از کف علاوه بر خاصیت عایق حرارتی دارای ویژگی آکوستیک یا عایق صوتی هم میباشد و برای انواع لوله اتصالات پنج لایه یونیک پایپ سوپرپایپ , ایزوپایپ و دیگر لوله های پنج لایه قابل اجرا میباشد .

همواره “بازرگانی حسین پور“سعی نموده همواره با برند های معتبر و مورد اعتماد در بازار همکاری داشته تا بهترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز در سراسر کشور قرار دهد. پیش بینی دقیق جریان گرما و حرارت نشان دهندۀ این مطلب است که ساختمان های بزرگ می توانند به خوبی بعنوان مدل قرار داده شوند که این کار بر پایه ویژگی بعد آنها استوار می باشد. علاوه بر این بهتر است که شبیه سازی دینامیکی حرارت در لوله های گرمکن کف برای محاسبۀ دقیق اتلاف گرما به زمین، در صورتیکه هم میانگین دقیق و هم ماکزیمم جریان گرما نیاز باشد، استفاده گردد. بدین منظور مدل انتقال گرما را با خصوصیات مواد ثابت و پایدار مد نظر می گیرند. دیوارها، سقف، کف و پنجره ها با استفاده از یک متر حجمی کنترل محدود با یک طرح تهویه مجازی، مدل سازی می شوند.

با وجود این که سیستم گرمایش از کف آبی در دمایی کمتر از سیستم رادیاتوری کار می کند اما دارای هزینه نصب بیشتری است. پس از انتخاب نوع سیستم گرمایش ازکف توسط مشتری، اجرای آن براساس نقشه و طرح های موجود انجام می شود. مهم ترین عملیات پیش از اجرای سیستم گرمایش از کف ، طراحی نحوه قرارگیری مدارهای گرمایی است. در واقع گرمایش ازکف ، مکانیزمی دانش محور  بوده که ابتدا باید به دقت طراحی و محاسبه گردد. پس از مشخص شدن کلیه موارد مذکور نقشه لازم توسط نرم افزار CAD تهیه می شود. به صورت کلی این نقشه به ۴ دسته مارپیچ، دوطرفه یا ال شکل، سه طرفه یا یو و چهارطرفه قابل پیاده سازی و طراحی است.

7- فرم مخصوص تست فشار و ضمانت نامه شرکت در حضور کارفرما و مهندس ناظر کامل شود و به امضاء ایشان برسد. 8- پس از انجام تست فشار آب درون لوله ها به طور کامل خالی شود تا در فصل سرما سیستم دچار یخزدگی نشود. 9- پس از انجام تست فشار و تکمیل فرآیند آن باید روی تمام لوله ها را با ملات سیمان پوشاند تا از خسارت دیدن آن جلوگیری شود.

اجرای گرمایش از کف و نحوه محاسبه قیمت

برای محاسبه دقیق میزان دستمزد این فرآیند به متراژ لوله کشی گرمایش از کف توجه می کنیم. یعنی هر چقدر متراژ لوله کشی گرمایش از کف باشد، همان مقدار را در مبلغ 8 الی 10 هزار تومان ضرب کرده و به مشتری اعلام می کنیم. سیستم گرمایش از کف یکی از مناسب ترین روش های تامین گرما در ساختمان ها است که بهترین نوع توزیع حرارت را در فضا دارد. هزینه های دیگر که شامل کف سازی قبل از نصب سیستم و بتن روی لوله ها گرمایش از کف شامل قیمت گرمایش از کف نخواهد بود. ج) اتلاف از طریق نفوذ کمتر می شود، ساختمان هایی که نفوذپذیری زیادی دارند به علت جابجایی کمتر هوای داخلی، با سیستم گرمایش از کف انرژی بیشتری ذخیره می کنند. همانطور که گفتیم لوله اختصاص داده شده برای یک زون بایستی در حدود 90 متر باشد.

از فلومتر برای تنظیم دبی جریان سیال عبوری در هر مدار سیستم گرمایش از کف استفاده می شود. فلومترها در سیستم گرمایش از کف بر روی کلکتور رفت و برای هر مدار به صورت مستقل تعبیه می شوند. فلومترهای روتاری عمدتا از یک لوله شیشه ای که قطر آن با شیب ملایم تغییر میکند، ساخته شده اند و به طور عمودی بر روی کلکتور نصب شده و جریان به آن وارد می شود. جسم شناوری که به اندازه پایه لوله شیشه ای است درون آن قرار گرفته و متناسب با مقدار جریان به سمت پایین حرکت می کند.

در حال حاضر که روزهای پایانی سال 1399 خورشیدی است هزینه و قیمت اجرای گرمایش از کف حدود 150 تا 200 هزار تومان به ازای هر مترمربع میباشد . دستمزد اجرای گرمایش از متری حدود 18 تا 20 هزار تومان متر طول لوله یا حدود 45 تا 50 هزار تومان اجرت در مساحت متر مربع کار میباشد . قیمت خریدلوازم نیز شامل هزینه خرید فوم یا یونولیت شانه تخمه مرغی , فوم XPE  یا متالایز , مش , کف سازی , کلکتور , لوله و اتصالات , شیرالات گرمایش از کف , پمپ و ایرونت و دیگر تجهیزات جانبی گرمایش از کف میباشد . هر کدام از موارد فوق میتوانند در قیمت اجرای گرمایش از کف تاثیر بگذارند . به طور معمول هزینه نصب و راه اندازی سیستم گرمایش از کف کمی بیشتر از سایز روش‌های گرمایشی است و هزینه اجرای سیستم گرمایشی با توجه به روش مورد استفاده و متراژ ساختمان و همچنین کیفیت اقلام مورد استفاده متفاوت خواهد بود.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

پاربرگ سایت

تماس با ما