سفر به گرگان گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

بعد – پاییز گنجینه ای برای مسافران است. بسیاری از مناظر که دسترسی به آنها در تابستان و زمستان دشوار است، در پاییز لذت بخش تر می شوند. فرار از هوای سخت شمال یکی از آن گنجینه هایی است که به خصوص در روزهای آبان ماه حال شما را خوب می کند.

در قلب شمال، گرگا داستان دیگری دارد. گرگان جامع است. گرگان با مناظر متنوع و آب و هوای مطبوع و معتدل همیشه گنج است اما پاییز رنگ و بویی منحصر به فرد به این شهر می بخشد.

اگر در هوای معتدل جنگل، آبشار، ابر و مه را تجربه کرده اید، این هفته به گرگان بروید. در سفر به گرگان نگران هزینه های سفر و گشت و گذار در این شهر نباشید، نسبت به بسیاری از مناطق ایران بسیار ارزان است. علاوه بر اینها شاید نام آن گرگان نباشد، اما باید بدانید که این شهر پس از اصفهان و یزد، سومین بافت تاریخی بزرگ کشور را دارد. پس برای چی منتظری؟ جنگل نخاهوران و روستای زیارت و غذاهای لذیذ محلی روحیه شما را برآورده می کند.

گرگان کجاست؟ چگونه به گرگان برویم؟

گرگان که به جرجان، هیرکانیه و استرآباد نیز معروف است، مرکز استان همیشه زیبای گلستان است. اگر از طریق فیروز کوه از تهران به گرگان بروید، حدود 415 کیلومتر است و اگر از هراز به همین مبدأ و مسیر بروید، 392 کیلومتر راه خواهید داشت.
سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال
از پایتخت ایران تا پایتخت طبیعت شگفت انگیز شمال بیش از 6 ساعت رانندگی لازم نیست. اگر می خواهید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و نمی خواهید در جاده های معروف شمال پشت فرمان بنشینید، باز هم گزینه های متنوعی دارید.

اتوبوس های تهران از ترمینال شرق و پایانه بیهقی به سمت گرگان می روند. در نوامبر 2018 بسته به نوع اتوبوس، قیمت بلیط اتوبوس بین 31000 تومان تا 56000 تومان است. وقتی در جاده هستید، تفاوت چندانی با ماشین شخصی ندارد، به خصوص اگر در شب رانندگی می کنید.

اما یک پیشنهاد ویژه برای گرگان قطار است. قطارهای مسیر تهران تا گرگان 10 ساعت طول می کشد، اما ارزشش را دارد. اگر در هوای صاف به راه افتادید، می توانید از دیدنی های بی نظیر مسیر از جمله پل معروف ورسک دیدن کنید. یکی از پیشنهادها این است که در ایستگاه آخر بندر ترکمان پیاده شوید و از دیدنی های این شهر مانند جزیره آشوراده، اسب های وحشی، پرندگان مهاجر دیدن کنید و با تاکسی به سمت گرگان بروید. به هیچ وجه.
سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

اما اگر اصلا اهل سفر نیستید می توانید با یک پرواز یک ساعته از تهران به گرگان بروید. در این صورت باید حداقل 200000 دومین برای هفته سوم آبان خرج کنید.

گزینه دیگر تورهای گرگان است. به طور کلی برای شهرهایی با این همه جاذبه سفر با تور توصیه نمی شود، هر نقطه از شهر و اطراف آن زیباست، اما اگر خیلی تنها هستید یا به دنبال برنامه ای شاد در سفر خود هستید، می توانید به این شهر سفر کنید. گرگان با حدود 500 هزار دُم و دیدن برخی از دیدنی های شهر از جاذبه هایی مانند آبشار کبودوال در داخل و خارج شهر دیدن کنید.

اگر خودتان به گرگان سفر می کنید، گزینه های زیادی برای اقامت دارید. کمتر شهری در ایران وجود دارد که بتوانید با خیال راحت در داخل و اطراف شهر در امنیت کامل کمپ بزنید. گرگان هم همینطور است. به راحتی می توانید در کنار جنگل در جاده ناهارخوران چادر بزنید. همچنین تقریباً در همه جای شهر می توانید سوئیت ها و خانه های مناسب را پیدا کنید. با شبی 100 تا 150 هزار تومان می توانید سوئیت های مشرف به جنگل در روستای زیبای زیارت تهیه کنید.

هتل بوتانیک، هتل پارتیا، هتل شهاب و هتل آذین در مسیر ساری به گرگان گزینه های نسبتا مجللی برای اقامت در گرگان هستند. هتل ناهارخوران جهانگردی، هتل زیارت و هتل آپارتمان بهشت ​​هیرکان مناسب ترند. همچنین می توانید از اقامتگاه ها و مهمانسراهای ارزان تر و تمیزتر در شهر استفاده کنید.

چگونه در گرگان پیاده روی کنیم؟

بدون شک گرگان شهری است که حتما باید دید. کمی جلوتر در خیابان اصلی شهر قدم می زنید و ناگهان خود را در مسیر جنگلی زیبا می بینید که به رستوران ها منتهی می شود. در مهر تا آبان، ارتفاعات و روستاهای ییلاقی اطراف گرگا پاییز را به شما هدیه می دهند و از ابتدای آذر در اواخر آبان، پاییز به خود شهر می رسد، پارک النگدره و مسیر جنگلی ناهارخوران به یکی از زیباترین پاییزها تبدیل می شود. جاده ها در تاریخ

در پاییز گرگا، برگ های قرمز، زرد، نارنجی و سبز به طور همزمان روی یک درخت دیده می شود. دیدن سفر به روستاهای جنگلی و اقامت در کلبه های چوبی گرگا در دل جنگل لذتی است که نباید از دست داد.

خود شهر گرگان زیباست و مکان های تاریخی و شهری زیبایی دارد. یکی از دیدنی های جالب گرگا باغ روسی در مرکز شهر است که تاریخچه آن مشخص نیست. اگرچه اجاره این ملک ترکمنچای به روسیه در سال 2008 به پایان رسید، اما هنوز برای بازدیدکنندگان باز نیست. مردم محل یا می گویند این باغ برای روس هاست و ما باطن آن را ندیده ایم یا می گویند سرایدار ایرانی هست که هیچ وقت در را باز نمی کند.

سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال
همانطور که در اطراف Gorgon قدم می زنید، چشمان شما به چیزهای وسوسه انگیز برای خرید می افتد. حتی اگر مرد باشید، رنگ زیبای روسری ترکمنی شما را به خرید آن وادار می کند. علاوه بر این، پشتی ترکمنی، کاجیم، قالی و قالیچه، صنایع دستی روستا از سوغات گرگه است. از غذاهای لذیذ گرگا نیز نباید غافل شد نان خرمایی، نان زنجبیلی، قطاب، نان پادرازی، لوزی، قطاب، سرگربیلی، حلوا اماج از جمله غذاهای پرطرفدار گرگا هستند.
سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

در مورد غذا هم ما در گرگان غذای زیادی ارائه می دهیم. غذای اکثر رستوران های گرگان خوشمزه و بسیار ارزان است. این غذا در غذاهای سنتی سرو می شود که طعم غذا را دو چندان می کند. همچنین می توانید در رستوران ترکمن شهر از غذاهای لذیذ ترکمنی و دسرهایی مانند چکدارمه با روغن شتر لذت ببرید.

یکی دیگر از جاذبه های گرگا، حیات وحشی است که می توانید در اطراف شهر پیدا کنید. در جاده های جنگلی گراز وحشی، خفاش، موش، سنجاب، عقاب، شاه ماهی، دارکوب، جغد، دم جیب، ساوا، چرخ خطر، کلاغ و گاو دیده می شود.

دیدنی های گرگا; یکی یکی

پارک جنگلی ناهارخوران

گرگان را خیلی ها به نام نخاهوران می شناسند. حق دارند کدام شهر جنگلی به این زیبایی و تمیزی نزدیک مناطق مسکونی دارد. اگر حدود 8 کیلومتری جنوب مرکز شهر گرگان بروید به جنگلی با هوای مطبوع و درختان رنگارنگ در دامنه کوه می رسید. غذاخوری ها برای پیاده روی و عکس های پاییزی می میرند. شب ها می توانید با خیال راحت در آنجا غذا بپزید و بخوابید.

سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

پارک جنگلی النگدره

اگرچه نام ناهار خوران و پارک جنگلی الندرا معمولاً در کنار هم قرار می گیرد، اما هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. A. بیشتر محبوبیت Alangdare به دلیل سقوط های منحصر به فرد آن است. این پارک در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان و در مجاورت پارک جنگلی ناهارخوران قرار دارد. در این جنگل می توان زیر سایه بان درختان قدم زد و به صدای رودخانه پیوسته گوش داد و لذت برد و چرخید.
سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

دریاچه توشان

توسن یکی از جذاب ترین مکان های سفر به گرگان است. روستای توشان در الندرا در 5 کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد. در این روستا دریاچه سد توشان در کنار طبیعتی ناب فضایی رویایی ایجاد می کند. دریاچه توشان در کنار فضای دلنشین و سکوت محض برای آرامش اعصاب فوق العاده مفید است.

سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

مدرسه آمادیا گرگان

این مدرسه در خیابان امام خمینی شهر گرگان و در مرکز محله قدیم واقع شده است و سابقه آن به دوران صفویه می رسد. ساختمان مستطیل شکل مدرسه عمادیه گرگان در دو طبقه با معماری جذاب و سنتی ساخته شده و دارای چهار بالکن زیبا در چهار طرف می باشد. محوطه مدرسه به شکلی جذاب با درختان، باغ ها و حوض ها تزئین شده است و بافت بنا از جذابیت سنتی خاصی برخوردار است.

سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

موزه کاخ گرگان

این کاخ که در مرکز پارک شهر گرگان قرار دارد، توسط خاندان پهلوی در گرگان به جا مانده و امروزه مرمت و به موزه گرگان تبدیل شده است. این عمارت با معماری دو طبقه به سبک اروپایی در دوره رضاخان ساخته شده و اولین موزه شمال نام دارد. این کاخ موزه اولین کاخ موزه شمال کشور و چهارمین موزه ویژه باستان شناسی ایران است.
سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

روستای زیارتی

روستای معروف زیارت در 10 کیلومتری ناهارخوران قرار دارد و با آبشارهای زیبا، چشمه آب گرم، امامزاده، زعفران و هوای زعفرانی هر مسافری را به خود جذب می کند. معماری قدیمی روستای زیارت و معماری خانه های این روستا از دیگر جاذبه های گرگا است. همچنین آبشار زیارت در پنج کیلومتری جنوب روستای زیارت را نیز نباید از نظر دور داشت. این آبشار از ارتفاع حدود 16 متری به داخل حوض می افتد و صحنه های به یاد ماندنی را خلق می کند.
سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

خانه مؤمنان

خانه دیندار مجموعه ای تاریخی است که قدمت آن به دوره قاجاریه می رسد و مساحتی در حدود 2000 متر مربع دارد. با بهره مندی از معماری جالب و زیبای این دوره بنای قدیمی، حاجی میرزا محمد تقی از تجار آن دوره به نام تقوی است و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان گرگان به شمار می رود.
سفر به گرگان;  گردشگری غیرکلیشه ای در شمال

اوری

ریزورت جهان نما یک اقامتگاه باشکوه است که در جنوب گرگا و جنوب شرقی کردکو واقع شده است. این منطقه دارای طبیعت بسیار زیبا، مناطق بکر محل زندگی حیوانات وحشی و غاری به نام جهان نامه است که بسیار دیدنی است. بازار نعلبندان، مسجد جامع گرگان، طبیعت سردانسر، جنگل قلعه شسط، آبشار نومل، آبشار رنگو، تپه تورنگ و… این یکی از مکان های دیدنی گرگا است.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

پاربرگ سایت

تماس با ما