آخرین وضعیت سند مالکیت را به صورت آنلاین درخواست کنید

اگر باید بررسی کنید که آیا پس از خرید ملک، سند به نام شما ثبت شده است یا خیر، ممکن است بخواهید آخرین وضعیت آن را جویا شوید. درخواست سند شرایط ثبت ملک و وضعیت سند را نشان می دهد. اگر سند در وثیقه بانک باشد، اگر چند مالک داشته باشد، اگر شرایط قانونی خاصی داشته باشد، می توانیم از آن اطلاع پیدا کنیم و تصمیم درست تری بگیریم. به طور کلی مالک باید نسبت به انتقال ملک به سند مالکیت رسیدگی کند.

درخواست سند ملکی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین قابل انجام است. در روش حضوری باید به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و کد ملی خود را برای درخواست ارائه دهید. اما راه سریعتر این است که از طریق وب سایت این سازمان درخواست دهید.

بررسی الکترونیکی املاک با کد ملی

شما می توانید از آخرین وضعیت ملک با کمک بارکد و شناسه 18 رقمی ملک در سامانه استعلام الکترونیکی ملک مطلع شوید. اگر این کد را فراموش کرده اید، در واقع کدی است که در بالای سند مالکیت شما نوشته شده است.

درخواست سند، اطلاعات خصوصی است، بنابراین فقط صاحب سند می تواند شخصاً با در دست داشتن کد ملی، از وضعیت آن اطلاعات کسب کند. اما برخی از اطلاعات سایر اسناد را می توان به صورت آنلاین استعلام کرد. یکی از آنها علاقه مندی به آخرین وضعیت سند است که برای این کار ابتدا باید به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید.

در پنل بالای قسمت خدمات الکترونیکی گزینه پیگیری استعلام الکترونیکی ملک را انتخاب کنید. از این طریق وارد سیستم ثبت نام من می شوید.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

پاربرگ سایت

تماس با ما