Гроси: нирогах неџелый Запрожия, между در اوکراین ист

رافائل گروسی، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ناظر هسته‌ای سازمان جمهوری اسلامی اوکراین می‌داند که نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا یک تاسیسات اوکراینی است.

به گزارش ایرنا از رویترز، گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع مربوط به قوانین بین المللی است، ما می خواهیم جنگ فورا متوقف شود و البته موضع آژانس این است که این تاسیسات امکانات اوکراینی هستند.

در ماه مارس، اندکی پس از حمله به اوکراین، روسیه نیروگاه زاپروژیه در جنوب اوکراین را تصرف کرد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه به دولت خود دستور داد تا کنترل آن را در دست بگیرد.

در متن حکم رئیس جمهور روسیه، دولت روسیه باید اقدامات لازم را برای صدور مالکیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا و سایر تاسیسات مورد نیاز برای ادامه فعالیت انجام دهد.

بر اساس این مصوبه، تا زمان صدور مجوزهای جدید مطابق با قوانین روسیه، کلیه مجوزهای صادر شده قبل از تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر) برای این نیروگاه و کارکنان آن معتبر خواهد بود.

پس از امضای این دستور توسط پوتین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیر آژانس با «مقامات مربوطه» در مورد تغییر مالکیت نیروگاه اتمی زاپروژیه به روسیه در طی این مدت گفتگو خواهد کرد. سفرهای آتی او به کیف و مسکو.

Zaporizhia بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است و کارگران اوکراینی همچنان در این نیروگاه به کار خود ادامه می دهند.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما