گوترش در دوحه نشستی را برای بحث در مورد مسائل کلیدی در افغانستان تشکیل می دهد

هدف این است که مشارکت بین المللی را در مورد موضوعات کلیدی، مانند حقوق بشر، تقویت کند. به ویژه حقوق زنان و دختراناز جمله حکومت داری، مقابله با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر.

سازمان ملل در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: «این نشست برای دستیابی به یک تفاهم مشترک در جامعه بین‌المللی در مورد چگونگی تعامل با طالبان در مورد این موضوعات انجام می‌شود».

قطعنامه شورای امنیت

طالبان در آگوست 2021 به قدرت بازگشتند و زنان و دختران افغان را از مشارکت در بیشتر مناطق زندگی عمومی و روزمره محدود کردند.

اتباع زن همچنین از همکاری با سازمان ملل در کشوری که نزدیک به 29 میلیون نفر به کمک های بشردوستانه وابسته هستند، منع شده اند.

هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ای را در محکومیت این تصمیم تصویب کرد و گفت که این تصمیم حقوق بشر و اصول بشردوستانه را تضعیف می کند.

این نهاد متشکل از 15 عضو خواستار “مشارکت کامل، برابر، معنادار و امن زنان و دختران در افغانستان” شد.

رئیس مجمع عمومی به اردن سفر می کند

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، Csaba Kőrösi، از روز دوشنبه برای نشان دادن همبستگی با پناهندگان سوری و فلسطینی، یک سفر رسمی به اردن خواهد داشت.

بیش از دو میلیون پناهجوی فلسطینی در این کشور زندگی می کنند، که این کشور نیز از جمله کشورهایی است که بیش از همه از درگیری های سوریه متاثر شده است و اکنون دوازدهمین سال خود را سپری می کند.

آقای. Kőrösi با مقامات ارشد و رهبران ارشد دولت دیدار خواهد کرد تا در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه، از جمله پایداری آب و پیگیری کنفرانس آب سازمان ملل که ماه گذشته در نیویورک برگزار شد، گفتگو کند.

او همچنین از کمپ پناهندگان زعتری، بزرگترین اردوگاه جهان که میزبان افرادی است که از جنگ در سوریه گریخته اند، بازدید خواهد کرد. رئیس مجمع را نمایندگانی از آژانس پناهندگان سازمان ملل، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا (WFP) و دیگران همراهی خواهند کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل بر نقش آفریقا در چندجانبه گرایی تاکید می کند

آمینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، آخر هفته گذشته در کنیا بود، جایی که از رهبران آفریقایی خواست تا در شکل‌دهی آینده چندجانبه‌گرایی که تلاش می‌کند مرتبط بماند، کمک کنند.

«سازمان ملل متحد، تحت رهبری «آنتونیو گوترش»، اینجاست تا بهترین فرصت را برای آفریقا همراهی کند، یعنی رهبری و پل زدن بر اعتماد شکسته چندجانبه گرایی. و بیایید در مورد آن اشتباه نکنیم: این اعتماد شکسته شده است.

او خواستار اقدام در زمینه های رهبری و حکومت شد و در عین حال از کشورها خواست فرصت های بیشتری را به جوانان و زنان ارائه دهند.

ام‌اس. محمد مقدم سخنان خود را با تاکید بر بحران سودان، ابراز تاسف عمیق از این تراژدی آشکار کرد و همچنین بر تعهد سازمان ملل برای ماندن و ارائه برای مردم تاکید کرد.

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

Digital currencyHome Appliancesdigital currency channeldigital currency tutorialPurchase guideاخبار جدیددانشگاهخبرThe price of the chandelierbuying from shop
تماس با ما