«کاوبوی کابلی» جان مالون شاهد بسته‌های پخش بیشتر در پیش است

در اوایل سال گذشته، جان مالون، بازیگر قدیمی رسانه، پیش‌بینی کرد که تغییر بزرگی در صنعت سینما و تلویزیون در راه است.

هنگام صرف ناهار با دو غول رسانه ای، برایان رابرتز از Comcast و Barry Diller از IAC، در خانه زمستانی خود در Jupiter Island، فلوریدا، Mr. مالون این فرضیه را مطرح کرد که AT&T – در آن زمان مالک برندهای رسانه ای مانند HBO، CNN و Warner Bros. استودیوی فیلم – به زودی آن املاک را جدا می کند یا می فروشد.

مدت کوتاهی بعد، پیش‌بینی او محقق شد. با این حال، او گفت که وقتی دیوید زاسلاو، مدیر اجرایی آن زمان غول تلویزیونی واقعیت دیسکاوری، در ماه مارس با او تماس گرفت و به‌عنوان یک سهامدار بانفوذ دیسکاوری برای ترکیب با وارنر مدیا به او موافقت کرد، شگفت‌زده شد. قرارداد، تشکیل برادران وارنر. Discovery، در ماه مه اعلام شد.

در مصاحبه ای هفته گذشته از مزرعه خود در کلرادو، آقای. مالون، 81 ساله، به یاد می آورد که موافقت خود را به این دلیل داده است که آقای. زاسلاو “در نهایت آن را به یک تجارت عالی تبدیل خواهد کرد.”

حدس او در مورد WarnerMedia آخرین مورد از یک سری پیش بینی های عجیب و غریب در نیم قرن گذشته بود که به او کمک کرد تا در بین همتایانش در صنعت رسانه لقب “کاوبوی کابلی” را به خود اختصاص دهد. آقای. مالون، رئیس سابق و مدیر اجرایی شرکت ارتباطات مخابراتی یا TCI، با رونق کابل، معاملات زیادی را انجام داد و ثروت خود را به یک امپراتوری رسانه ای شامل تلویزیون، فیلم، موسیقی زنده و ورزش های موتوری تقسیم کرد. شرکتی که او تأسیس کرد، لیبرتی مدیا، منافعی در فرمول 1، سیریوس XM و Live Nation دارد.

آقای. مالون فقط به صورت پراکنده با رسانه های خبری مصاحبه های تحصن آمیز می دهد. اما او هفته گذشته بیش از یک ساعت تلفنی صحبت کرد و درباره جنگ‌های استریمینگ، تجارت اخبار در حال تغییر و آینده شغلی خود صحبت کرد.

آقای. مالون گفت که تا حدودی از قرارداد دیسکاوری حمایت می کند، زیرا فکر می کند شرکت های رسانه ای کوچکتر برای رقابت با غول های پخش جریانی مانند دیزنی و نتفلیکس باید بزرگتر شوند. او تثبیت بیشتر را پیش‌بینی کرد، با بازیکنان کوچک که خدمات خود را ادغام یا بسته‌بندی می‌کنند.

آقای “بچه های کوچکتر نمی توانند به مقیاس برسند.” مالون گفت. “آنها به ناچار باید با هم ترکیب شوند تا تلاش کنند و سودآور شوند.”

در چند ماه پس از برادران وارنر. معامله Discovery بسته شد، قیمت سهام این شرکت در طی یک رکود گسترده تر در صنعت رسانه حدود 43 درصد کاهش یافت. آقای. مالون گفت که این کاهش – به ویژه سقوط در هفته های اولیه معاملات – او را شگفت زده نکرد.

آقای. مالون گفت که به سایر اعضای هیئت مدیره هشدار داده است که بسیاری از سهامداران AT&T، مالک قبلی WarnerMedia، سهام را به فروش خواهند رساند. آنها به دریافت سود سهام از AT&T عادت کرده بودند و پس از اینکه غول بی سیم اعلام کرد پس از بسته شدن ادغام، پرداخت سود سهام کمتری را اعلام کرد، می فروختند.

آقای “من می دانستم که سهام واقعاً شکست خواهد خورد.” مالون گفت. “یعنی من کاملاً آن را می دانستم.”

غرفه آقای مالون گفت که فکر می کند برادران وارنر. شرط بندی دیسکاوری روی فیلم ها و برنامه های تلویزیونی عالی در نهایت نتیجه خواهد داد.

یکی از شبکه های تلویزیونی برادران وارنر. پورتفولیوی دیسکاوری سی‌ان‌ان است که تحت نظارت رئیس جدیدش، کریس لیخت، در حال بازنگری برنامه‌ریزی است. هفته گذشته، سی ان ان اعلام کرد که در حال لغو برنامه طولانی مدت مربوط به امور رسانه ای “منابع موثق” است و مجری برنامه، برایان استلتر، شبکه را ترک می کند.

آقای. مالون گفت که او هیچ ارتباطی با این تصمیم ندارد. اما او گفت که این شبکه باید کار بهتری در تمایز بین برنامه های خبری و نظری انجام دهد. آقای. استلتر به شدت از حملات دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به رسانه ها انتقاد کرده بود.

آقای. مالون که از مجری فاکس نیوز برت بایر به عنوان یک گوینده اخبار میانه رو قابل اعتماد نام می برد، گفت که او به روی شبکه های کابلی دارای برنامه “wacko” از جمله صداهای حزبی از چپ و راست باز است. او یک بار سعی کرد راش لیمبو مجری محافظه کار رادیو گفتگو را به عنوان مجری در فاکس نیوز استخدام کند و به روپرت مرداک برای راه اندازی آن کانال توصیه کرد. او گفت، اما این نمایش های نظری باید به وضوح برچسب گذاری شوند.

برای نشان دادن موضوع، او جوکی در مورد یک گاوچران گفت که نامه ای به بقال خود نوشت و از یک تحویل اشتباه شکایت کرد. گاوچران گفت: قهوه خوب است. و مدفوع موش در آن نیز ممکن است خوب باشد، او افزود، “اما لطفا آنها را در ظروف جداگانه ارسال کنید.”

آقای. مالون گفت که یک شبکه کمتر حزبی ممکن است در کوتاه مدت برخی از بینندگان را قربانی کند. او گفت، اما شرکت‌های بیشتری مایلند در کنار برنامه‌های خبری بی‌طرفانه تبلیغ کنند و پوشش مستقیم و متوسط ​​ممکن است تقاضای بیشتری برای بینندگان ایجاد کند.

وی همچنین گفت که سازمان های خبری علاوه بر تعهدات تجاری خود، نقش مدنی مهمی نیز ایفا می کنند.

آقای “من یک آمریکایی هستم.” مالون گفت. من معتقدم که این سازمان ها وظیفه دارند به جای تلاش برای سوء استفاده بی پایان از اختلافات، تلاش کنند تا کشور را کمی گرد هم بیاورند.»

برای برادران وارنر کشف ادغام سال گذشته، آقای. مالون مجبور شد با واگذاری سهام کنترلی خود در دیسکاوری به عنوان بخشی از شرط تعیین شده توسط AT&T موافقت کند که شرکت جدید می تواند تنها یک طبقه از سهام عادی داشته باشد. اما او گفت که قصد دارد منافع کنترلی خود را در شرکت های دیگر، از جمله فرمول 1 و سیریوس XM حفظ کند.

آقای. مالون گفت که سهام رای‌دهی به او اجازه می‌دهد تا از اجبار سایر سرمایه‌گذاران به فروش در زمانی که شرکت‌هایشان در روزهای سختی می‌افتند، جلوگیری کند، همانطور که Live Nation هنگامی که موسیقی زنده توسط همه‌گیری کووید-19 متوقف شد، انجام داد.

او گفت: “من هنوز دیدگاه پدرخوانده‌ای دارم که تا زمانی که یک موقعیت رای بزرگ داشته باشم، می‌توانم شرکت و سهامدارانش را در برابر بلایای کوتاه مدت محافظت کنم.” مالون گفت.

اما در دراز مدت، آقای. مالون گفت، او قصد دارد برخی از تعهدات تجاری خود را برای اختصاص زمان بیشتری به خانواده خود لغو کند.

او می‌گوید: «راستش را بخواهید، کاری که من واقعاً می‌خواهم انجام دهم این است که از رفتن به جلسات هیئت مدیره، چه مجازی یا فیزیکی، صرف نظر کردن زمان بیشتری با همسرم و زمان بیشتری در یک قایق – ترجیحاً یک قایق بادبانی با حرکت آهسته، صرف نظر کنم. مالون با خنده گفت:

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور