چین مقامات «استقلال سرسخت» تایوان را تحریم کرد

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور:

چین روز سه‌شنبه تحریم‌هایی از جمله ممنوعیت ورود هفت مقام تایوانی و قانون‌گذاران تایوانی را که آن‌ها را به «سرسخت استقلال» متهم کرد، اعمال کرد که با محکومیت این جزیره دموکراتیک مواجه شد.

این تحریم‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در ماه جاری از تایوان بازدید کرد، سفری که چین به گفته چین سیگنال اشتباهی به نیروهای طرفدار استقلال ارسال کرده است.

چین تایوان را قلمرو خود می داند نه کشوری مجزا. دولت تایوان ادعای چین را رد می کند.

دفتر امور تایوان چین اعلام کرد که در میان کسانی که تحریم شده اند، سفیر تایوان در ایالات متحده، هسیائو بیخیم، دبیر کل شورای امنیت ملی تایوان ولینگتون کو و سیاستمدارانی از حزب حاکم دموکراتیک پیشرو تایوان هستند.

یکی از سخنگویان دفتر امور تایوان گفت که افراد تحریم شده نمی توانند از چین، هنگ کنگ و ماکائو بازدید کنند. شرکت ها و سرمایه گذاران مرتبط با آنها نیز اجازه سود در چین را ندارند.

خبرگزاری دولتی چین، شین هوا، به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «مدتی است که چند عنصر جدایی‌طلب سرسخت، به خاطر منافع خود، برای تبانی با نیروهای خارجی در تحریکات حامی استقلال تایوان، تمام تلاش خود را کرده‌اند.

فعالیت‌های آن‌ها در طول سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به منطقه تایوان چین، آشکارتر شد و ماهیت سرسختانه آنها در تلاش برای استقلال تایوان را بیشتر آشکار کرد.

وزارت خارجه تایوان گفت این جزیره یک دموکراسی است که “چین نمی تواند در آن مداخله کند”، در حالی که شورای امور چینی تایوان گفت که پکن در تلاش است “تضاد و اضطراب ایجاد کند”.

لین فی فان، معاون دبیرکل حزب دموکراتیک خلق، افزودن به لیست تحریم‌ها باعث افتخار است.

او در صفحه فیسبوک خود نوشت: «به نظر من در این دوران تحریم شدن توسط یک رژیم استبدادی باید زینتی برای اعضای جهان آزاد باشد و این بسیار باشکوه است.

تحریم ها تاثیر عملی کمی خواهد داشت زیرا مقامات ارشد تایوانی از چین بازدید نمی کنند.

این هفت نفر علاوه بر سو تسنگ چانگ، نخست وزیر تایوان، جوزف وو وزیر امور خارجه و یو سی کون رئیس پارلمان هستند که قبلاً توسط چین تحریم شده بودند.

دولت تایوان می گوید تنها 23 میلیون نفر از مردم این جزیره حق تصمیم گیری درباره آینده خود را دارند.

(رویترز)

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما