پرو: دفتر حقوق ملل متحد خواستار تحقیق در مورد مرگ معترضان شد

مارتا هورتادو، سخنگوی این سازمان در بیانیه‌ای گفت: «ما از افزایش خشونت‌ها در پرو، که در روز دوشنبه 9 ژانویه شاهد یکی از مرگبارترین روزها از زمان شروع ناآرامی‌ها در اوایل دسامبر بودیم، بسیار نگران هستیم.

این اعتراضات پس از آن آغاز شد که رئیس جمهور سابق، پدرو کاستیو، تلاش کرد کنگره را منحل کند و با فرمانی حکومت کند، که بسیاری آن را خلاف قانون اساسی می دانستند.

آقای. کاستیلو متعاقبا دستگیر و معاون رئیس‌جمهور جایگزین او شد که باعث شد هوادارانش به خیابان‌ها بریزند.

آخرین درگیری مرگبار

درگیری‌های پلیس و نیروهای مسلح حدود 40 کشته و 518 زخمی برجای گذاشته است.

با استناد به گزارش های رسمی، OHCHR گفت که حداقل 17 نفر، از جمله یک خردسال، روز دوشنبه در جولیاکا، در منطقه جنوبی پونو کشته شدند، در حالی که یک افسر پلیس روز سه شنبه پس از آتش زدن خودروی خود کشته شد.

ما از مسئولان می خواهیم که این کار را انجام دهند تحقیقات سریع، بی طرفانه و موثر در مورد مرگ‌ها و جراحات، پاسخگو کردن افراد مسئول و اطمینان از دسترسی قربانیان به عدالت و جبران خسارت.» هورتادو.

“ما متذکر می شویم که دولت یک ماموریت در سطح بالا به پونو فرستاده و یک پلاتفرم گفتگوی ملی تشکیل داده است. ضروری است که هرگونه مذاکره با مشارکت همه ذینفعان معنادار باشد.»

درخواست محدودیت

پیش از اعتصاب ملی برنامه ریزی شده در روزهای آتی، OHCHR از تظاهرکنندگان خواسته است تا ضمن استفاده از حق تجمع مسالمت آمیز خود، خویشتنداری نشان دهند.

ما بار دیگر درخواست خود را از نیروهای امنیتی تکرار می کنیم مطابق با استانداردهای حقوق بشر و اطمینان حاصل کنید که نیرو است فقط در صورت لزوم استفاده می شودو اگر چنین است، با رعایت کامل اصول قانونی، احتیاط و تناسب. هورتادو.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

Digital currencyHome Appliancesdigital currency channeldigital currency tutorialPurchase guideاخبار جدیددانشگاهخبرThe price of the chandelierbuying from shop
تماس با ما