پاکستان لغو ماده 370 قانون اساسی هند را نمی پذیرد | آسیا نیوز

اسلام آباد: پاکستان در بیانیه ای جالب اعلام کرد که لغو ماده 370 قانون اساسی هند که به جامو و کشمیر وضعیت ویژه ای اعطا می کند، «نمی پذیرد».

رادیو پاکستان به نقل از سخنگوی وزارت خارجه (FO) دکتر. محمد فیصل گفت: “پاکستان هرگز لغو ماده 370 قانون اساسی هند را که وضعیت ویژه جامو و کشمیر را تضمین می کند، نمی پذیرد. او گفت که مردم کشمیر نیز هرگز اجازه نمی دهند این اتفاق بیفتد.

این اقدام علاوه بر نقض حقوق کشمیری ها، با قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل نیز در تضاد است.» سخنگوی وزارت دفاع در مورد کریدور کرتارپور گفت که اسلام آباد از تصمیم دهلی نو برای به تعویق انداختن جلسه متاسف است.

پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر انتصاب عناصر جنجالی توسط پاکستان در کمیته مرتبط با کریدور، هند دور دوم گفتگوها در مورد کریدور کرتارپور را به تعویق انداخت.

در همین حال، اسلام‌آباد در بیانیه‌ای با بیان اینکه متعهد است تا قبل از 550 سالگرد تولد بابا گورو ناناک در اواخر سال جاری، بخش کریدور کارتارپور را تکمیل کند، ریاکاری را منعکس کرد.

هند به حضور افراد خاصی که به فعالیت‌های ضد هندی و ارتباط با سازمان‌های تروریستی معروف هستند، در کمیته 10 نفره تشکیل‌شده توسط پاکستان برای نظارت بر طرح کریدور کرتارپور اعتراض کرده است.

معلوم شده است که هند از قانون اساسی کمیته 10 نفره اخیراً اعلام شده توسط دولت پاکستان برای نظارت بر کریدور کرتارپور ناراحت است زیرا نام های بحث برانگیزی مانند گوپال سینگ چاولا، منیندر سینگ، تارا سینگ، بیسان سینگ و کولجیت سینگ در آن وجود دارد. .

منابع دولتی گفتند که این نام ها در فعالیت های تجزیه طلبانه و ضد هند دخیل هستند. گوپال با لشکر طیبه پیوند خورده است و این موضوع زمینه را برای دیالوگ کارتارپور عجیب و غریب کرده است.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما