نژادپرستی و تبعیض علیه کودکان در کشورهای سراسر جهان: یونیسف

این گزارش به تأثیر تبعیض بر کودکان می پردازد و نشان می دهد که نژادپرستی و تبعیض تا چه حد بر آموزش، سلامت، دسترسی به تولد ثبت شده و سیستم عدالت عادلانه و برابر تأثیر می گذارد.

این نابرابری های گسترده در میان گروه های اقلیت و قومی را برجسته می کند.

یک عمر درد

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفت: «نژادپرستی و تبعیض سیستمی، کودکان را در معرض خطر محرومیت و محرومیت قرار می‌دهد که می‌تواند تا آخر عمر ادامه داشته باشد. “این به همه ما صدمه می زند. حفاظت از حقوق هر کودک – از هر کسی که هستند، از هر کجا که باشند – مطمئن‌ترین راه برای ساختن جهانی صلح‌آمیز، مرفه‌تر و عادلانه‌تر برای همه است.»

این گزارش نشان می دهد که کودکان از گروه های قومی، زبانی و مذهبی به حاشیه رانده شده، از 22 کشور کم درآمد و متوسط ​​که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، در مهارت های خواندن بسیار از همسالان خود عقب هستند.

عقب ماندن

به طور متوسط، دانش آموزان 7 تا 14 ساله از گروه دارای مزیت بیش از دو برابر بیشتر از دانش آموزان گروه کم مزیت مهارت های خواندن پایه را دارند.

تجزیه و تحلیل داده ها در مورد سطح کودکان ثبت نام شده در بدو تولد – پیش نیازی برای دسترسی به حقوق اولیه – تفاوت های قابل توجهی را در میان کودکان گروه های مذهبی و قومی مختلف نشان داد.

به عنوان مثال، در PDR لائوس، 59 درصد از کودکان زیر پنج در گروه قومی اقلیت مون-خمر، تولد آنها ثبت شده است، در حالی که 80 درصد در میان گروه قومی لائو تای.

تبعیض و طرد، محرومیت و فقر بین نسلی را عمیق‌تر می‌کند و به سلامت، تغذیه و نتایج یادگیری ضعیف‌تر برای کودکان، احتمال بیشتر زندانی شدن، نرخ بالاتر بارداری در میان دختران نوجوان و کاهش نرخ اشتغال و درآمد در بزرگسالی منجر می‌شود.

دختران یک جامعه بومی در مدرسه ابتدایی بان فو در ناحیه باک هان در استان دورافتاده لائو کای ویتنام در فضای باز مطالعه می کنند.

دختران یک جامعه بومی در مدرسه ابتدایی بان فو در ناحیه باک هان در استان دورافتاده لائو کای ویتنام در فضای باز مطالعه می کنند.

الگوی بلند مدت

در حالی که کووید-19 بی‌عدالتی و تبعیض عمیق را در سراسر جهان آشکار کرد، و تأثیرات تغییرات آب و هوایی و درگیری‌ها همچنان نابرابری‌ها را در بسیاری از کشورها آشکار می‌کند، این گزارش نشان می‌دهد که چگونه تبعیض و طرد برای میلیون‌ها کودک از گروه‌های قومی و اقلیت‌ها از جمله مدت‌ها ادامه داشته است. دسترسی به واکسیناسیون، آب و خدمات بهداشتی، و سیستم قضایی عادلانه.

کاترین راسل گفت: «در روز جهانی کودک و هر روز، هر کودکی حق دارد شامل شود، محافظت شود و از شانس برابر برای دستیابی به پتانسیل کامل خود برخوردار شود. «همه ما قدرت مبارزه با تبعیض علیه کودکان را داریم – در کشورهایمان، جوامعمان، مدارسمان، خانه‌هایمان و قلب‌هایمان. ما باید از این قدرت استفاده کنیم.»

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما