نظر | چرا فاکس نیوز مجبور شد با Dominion کنار بیاید

ویلمینگتون، دل. – عمیقاً ناامیدکننده است که فاکس نیوز شکایت افترا را که توسط Dominion Voting Systems مطرح شده بود، پیش از شهادت روپرت مرداک و فهرست مبلغان مشهورش حل و فصل کرد. اما جای تعجب نیست. به هر حال، فاکس نیوز هیچ دفاع قابل قبولی نداشت.

روز سه‌شنبه، ساعت 7 صبح به دادگاه عالی اینجا رسیدم تا جایی را برای آنچه که مانند بسیاری دیگر امیدوار بودم محاکمه‌ای حماسی در مورد دروغ‌هایی باشد که فاکس پس از انتخابات 2020 پخش کرد، زمانی که Dominion و شرکت فناوری رأی‌دهی اسمارت‌ماتیک را متهم کرد، بیابم. ارتکاب تقلب فجیع رای دهندگان انتخاب هیئت داوران تمام صبح طول کشید و بیانیه افتتاحیه برای بعد از ظهر برنامه ریزی شد.

بیش از هر چیز، من کنجکاو بودم که وکلای فاکس چه می گویند، زیرا به نظر آنها بسیار کم بود میتوانست عدد بخشی از درخشش شوم روی آنتن فاکس، شیوه ای است که مخاطبان خود را در یک واقعیت جایگزین جامع محصور می کند. اما اکنون، برای یک بار هم که شده، این شبکه مجبور خواهد شد خود را خارج از حباب جناح راست حساب کند. اینکه چگونه ممکن است این کار را انجام دهد یک موضوع تعلیق بزرگ بود.

پیش از این، اریک دیویس، قاضی پرونده، در مورد مسائل کلیدی به نفع Dominion رای داده بود. «شواهد ایجاد شده در این دادرسی مدنی نشان می دهد که چنین است کریستال واضح است که هیچ یک از اظهارات مربوط به Dominion در مورد انتخابات 2020 درست نیست. او در یک تصمیم پیش از محاکمه در 31 مارس نوشت، استفاده قضایی نادری از حروف کج و پررنگ. به گفته او، اظهارات فاکس “فی نفسه” است.

دیویس فاکس را از این استدلال منع کرد که این شبکه صرفاً ادعاهای مطرح شده توسط دونالد ترامپ و وکلای او را گزارش می‌دهد، ادعاهایی که فاکس ادعا می‌کرد که ارزش خبری دارند، خواه صحت داشته باشند یا نه. بنابراین، این پرونده نه به این موضوع که آیا فاکس دروغ‌های افتراآمیز را پخش کرده است یا خیر، که دیویس تشخیص داده است، بلکه در مورد اینکه آیا فاکس در پخش دروغ‌های افتراآمیز «بدخواهی واقعی» از خود نشان داده است یا خیر – اساساً بی‌توجهی بی‌ملاحظه به حقیقت.

شواهد چنین بی‌توجهی بی‌ملاحظه‌ای که توسط وکلای Dominion در مرحله کشف پرونده آشکار شد، قبلاً بسیار زیاد بود، و محاکمه وعده‌های بیشتری را داد. پرونده ای که وکلای فاکس هفته گذشته ارائه کردند، وضعیت مخمصه آنها را نشان داد. در آن، وکلای دادگستری برخی از نکاتی را که قصد داشتند در بحث آغازین خود بیان کنند، بیان کردند و از دادگاه خواستند که “راهنمایی دادگاه را تضمین کند که می تواند بیانیه افتتاحیه خود را بدون وقفه و تاخیر بی مورد بیان کند.” این نکات بسیار شبیه تلاش فاکس برای استفاده از یک در پشتی قانونی برای قاچاق استدلال هایی بود که قاضی قبلاً آنها را ممنوع کرده بود.

در این پرونده آمده است: “برای دفاع از این پرونده، شاهدان فاکس باید بتوانند در مورد دلایلی که فاکس این اتهامات را روی آنتن پوشش داده است، شهادت دهند.” شاهدان فاکس همگی شهادت خواهند داد که اتهامات مربوط به Dominion را پوشش داده‌اند، زیرا این اتهامات بخشی از خبرسازترین داستان روز بود. این، حتی اگر دیویس مشخصاً حکم داده بود که این استدلال بی‌اعتبار است، زیرا، از جمله، «شواهد از این ادعا حمایت نمی‌کند که فاکس «گزارش‌هایی با حسن نیت و بی‌علاقه» انجام داده است.

برای دفاع از فاکس در برابر کشف سوء نیت واقعی، وکلای آن به نظر می‌رسیدند واقعیت جایگزین فاکس را وارد دادگاه کنند و طوری رفتار می‌کردند که انگار قبول حرف ترامپ و وکلای او کاری کاملاً منطقی است. وکلای فاکس در تشکیل پرونده گفتند، شهادت و شواهد مستند نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور و وکلایی که پرونده‌های تقلب در انتخابات را مطرح می‌کنند به طور مداوم به فاکس گفته‌اند که شواهدی برای حمایت از ادعاهای خود دارند و این شواهد را به دادگاه ارائه خواهند کرد. این به نوبه خود توضیح می‌دهد که چرا مجریان فاکس «نمی‌دانستند که ادعاهای رئیس‌جمهور نادرست است یا تردیدهای جدی در مورد صحت این اتهامات وجود دارد».

به عبارت دیگر، نمی توان آنها را به خاطر برخورد با رئیس جمهور آمریکا به عنوان یک منبع موثق سرزنش کرد.

در پاسخ به پرونده، دیویس از دادن چراغ سبز به فاکس خودداری کرد. اگر وکلای شبکه می خواستند استدلال کنند که آنها در حال تلگراف هستند، باید از شانس خود در مقابل هیئت منصفه استفاده می کردند و خطر بسته شدن را داشتند. صبح روز سه شنبه، دیویس به طرفین یادآوری کرد که آنها نمی توانند “درباره چیزهایی که من آنها را غیرقابل قبول” خوانده ام، استدلال کنند. منتظر بودم بشنوم که وکلای فاکس قرار است در عوض چه بحثی داشته باشند.

اما پس از ناهار، هیئت منصفه برنگشت و دیویس تنها برای مدت کوتاهی قبل از اینکه برخی از وکلا را به بیرون دعوت کند، به دادگاه بازگشت. ساعت‌ها در حالی که مخاطبان مملو از روزنامه‌نگاران بی‌قرار می‌شدند، گذشت. پروتکل دادگاه علیه ارسال پیامک یا استفاده از اینترنت به تدریج از بین رفت. اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه قاضی به یک استاد ویژه دستور داده است که بررسی کند آیا فاکس “به تعهدات خود در زمینه کشف عمل کرده است یا خیر”. (این شبکه قبلاً تحریم هایی را برای پنهان کردن مدارک علیه آن اعمال کرده بود.) شایعاتی در مورد توافق در اتاق پخش می شد.

در ساعت 4 بعدازظهر، هیئت منصفه مجدداً تشکیل پرونده داد و قاضی تأیید کرد که محاکمه قبل از شروع به پایان رسیده است.

فاکس ۷۸۷.۵ میلیون دلار به Dominion پرداخت می‌کند که به نظر می‌رسد یکی از بزرگترین توافق‌نامه‌های افترا در تاریخ است و به منزله اعتراف تحقیرآمیز به تقصیر این شبکه است، اگرچه همانطور که جیم روتنبرگ از نیویورک تایمز گزارش داد، این معامله نیازی به عذرخواهی فاکس ندارد. . اما عموم مردم از دیدن مرداک، شان هانیتی، تاکر کارلسون و چند تن از همکارانشان که روی غرفه کبابی شده‌اند، محروم خواهند شد، مجبور می‌شوند با دنیای واقعی حساب کنند و نمی‌توانند بر روی شبکه متراکم اطلاعات نادرست که معمولاً روایت‌های فاکس را حفظ می‌کند، بیفتند.

حداقل فعلاً عموم مردم محروم خواهند بود. Smartmatic همچنان از فاکس برای 2.7 میلیارد دلار شکایت می کند، اگرچه هنوز تاریخ آزمایشی آن اعلام نشده است. J. Erik Connolly وکیل Smartmatic گفت: “دعوای قضایی Dominion برخی از رفتارهای نادرست و آسیب های ناشی از کمپین اطلاعات نادرست فاکس را افشا کرد.” بیانیه در روز سه شنبه “Smartmatic بقیه را افشا خواهد کرد.”

من مطمئن نیستم که این را باور کنم – فاکس به تازگی به جهان نشان داده است که حاضر است برای جلوگیری از افشای نقاب چه چیزی بپردازد. اما واقعیت با مرداک و بقیه آنها هنوز تمام نشده است.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

Digital currencyHome Appliancesdigital currency channeldigital currency tutorialPurchase guideاخبار جدیددانشگاهخبرThe price of the chandelierbuying from shop
تماس با ما