نظر | اولین کیفرخواست ترامپ اینجاست و مهم است

حتی برخی از افرادی که مشتاق این هستند که دونالد ترامپ را به دلیل فساد عمیق خود پاسخگو ببینند، در مورد کیفرخواست او در نیویورک ناراحت بودند. ون جونز، یکی از مقامات سابق اوباما، هفته گذشته در سی ان ان گفت: اتهامی مانند این – یک ستاره پورن هفت سال پیش که به نوعی با انتخابات مرتبط بود، اما نه واقعاً – به نظر راه درستی نیست. . هیئت تحریریه واشنگتن پست نوشت، از فهرست بلندبالای نقض‌های ادعایی ترامپ، «احتمالاً اتهاماتی که هیئت منصفه بزرگ در ایالت نیویورک به متهم کردن او رأی داد، کمترین قانع‌کننده‌ترین اتهامات است».

همانطور که من این را می نویسم، ما دقیقاً نمی دانیم که این اتهامات چیست یا میزان تکیه آنها، همانطور که بسیاری حدس می زنند، بر یک نظریه قانونی آزمایش نشده است. اما اشتباه است که با این کیفرخواست – که به گفته نیویورک تایمز، بیش از دوجین مورد را شامل می شود – به عنوان مماس با سایر اعمال ناشایست ترامپ برخورد کنیم. برخلاف آنچه جونز گفت، رفتار مورد بحث در این پرونده مستقیماً با انتخابات 2016 و این سؤال که آیا ترامپ برای پیروزی در آن تقلب کرده است یا خیر، مرتبط است.

بیشتر مشکلات حقوقی که ترامپ از زمان ورود به سیاست با آن روبرو شده است، ناشی از تمایل او به دور زدن قانون و در برخی مواقع خیانت به کشور در تلاش برای به دست آوردن و حفظ قدرت است. تحقیقات بازپرس ویژه رابرت مولر ثابت نکرد که او در یک توطئه جنایتکارانه شرکت داشته است، اما نشان داد که کمپین او در اولین پیشنهاد خود برای ریاست جمهوری، هم از روسیه استقبال کرده و هم از کمک روسیه برخوردار شده است. اولین استیضاح ترامپ، در سال 2019، درباره تلاش او برای اخاذی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای ساختن کثیفی از جو بایدن، رقیبی بود که بیشتر از همه از او می‌ترسید.

ترامپ در جورجیا و واشنگتن دی سی به دلیل تلاش هایش برای براندازی نتیجه رقابت های 2020 تحت تحقیقات جنایی قرار دارد. هر بار که او در مواجهه با عواقب ناشی از نقض قوانینی که برای حفاظت از سیستم انتخاباتی آمریکا بود، شکست خورد، رفتار خود را تا حد تلاش برای کودتا تشدید کرد. او با فرار از محکومیت در دومین استیضاح خود، به دلیل تلاش برای سرنگونی سیستم دموکراتیکی که سوگند یاد کرده بود از آن محافظت کند، اکنون با یان رفتار می کند. 6 به عنوان چیزی قهرمانانه، احترام به آشوبگران در آخرین راهپیمایی مبارزاتی او.

در مقایسه با این جرایم، پرداخت‌های بی‌سروصدا به شرکای ترامپ ممکن است مشکلی جزئی به نظر برسد، اما بخشی از یک الگوی رفتار ضد دموکراتیک است. همانطور که وال استریت ژورنال گزارش داد، هیئت منصفه بزرگ در نیویورک، علاوه بر شنیدن در مورد پاداش ستاره فیلم های پورنو، استورمی دانیلز، سوالات گسترده ای را در مورد پاداش یک مدل پلی بوی، کارن مک دوگال، شنید. هر دو زن قرار بود قبل از انتخابات 2016 داستان خود را تعریف کنند. برای ساکت کردن آنها از ابزارهای غیرقانونی استفاده شد و به همین دلیل مایکل کوهن، تثبیت کننده سابق ترامپ به زندان رفت.

همانطور که کوهن در سال 2018 به قاضی گفت که در جرایم مالی کمپین انتخاباتی، فرار مالیاتی و کلاهبرداری بانکی در سال 2018 مجرم بود، پرداخت‌های او به دنیلز و مک‌دوگال «با هدف اصلی تأثیرگذاری بر انتخابات» انجام شد. دیوید پکر، مدیر عامل سابق امریکن مدیا، شرکت مادر سابق نشنال انکوایرر، در یک قرارداد غیرقانونی با ناحیه جنوبی نیویورک گفت که 150000 دلار به مک دوگال پرداخت کرده است تا «داستان مدل را سرکوب کند تا از آن جلوگیری کند. از تأثیرگذاری بر انتخابات».

غیرممکن است که بدانیم اگر رأی دهندگان اجازه شنیدن آن ها را داشته باشند، این داستان ها چه تأثیری خواهند داشت. مطمئناً ویدیوی «دسترسی به هالیوود» که در آن ترامپ به تجاوز جنسی مباهات می‌کرد، نشان داد که بسیاری از رای‌دهندگان محافظه‌کار مایلند که از شرارت او چشم پوشی کنند. من حدس می زنم که اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان ترامپ به همین ترتیب از اخبار مربوط به امور او متاثر نمی شدند. اما با توجه به حاشیه‌های عجیب و غریبی که باعث پیروزی ترامپ شد – حدود 80000 رای در سه ایالت – این داستان‌ها مجبور نبودند نظر بسیاری را برای تغییر نتیجه تغییر دهند.

پس از پایان ضداقدامی تحقیقات مولر، تابویی علیه زیر سؤال بردن مشروعیت ریاست جمهوری ترامپ ایجاد شد. به هر حال، استدلال او ادامه داشت، حتی اگر او رای مردم را از دست داد، طبق قوانین سیستم ما برنده شده بود، و هیچ چیز مجرمانه ای در نحوه درخواست کمک روسیه توسط او و مبارزات انتخاباتی اش وجود نداشت. علاوه بر این، جمهوری خواهان استاد فرافکنی هستند، و حتی زمانی که اعتبار انتخاب بایدن را رد کرده اند، از پرتاب اتهامات انکار انتخابات به دموکرات ها لذت برده اند. در این مرحله، برای دموکرات‌ها در طرح دوباره رقابت‌های کابوس‌آمیز 2016، سود سیاسی کمی وجود دارد. با این وجود، باید مهم باشد که آیا ترامپ در خدمت تضمین پیروزی اقلیت خود قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر. به خصوص با توجه به تمام شواهدی که نشان می دهد او به سرپیچی از قانون برای حفظ آن ادامه می دهد.

من عمیقاً امیدوارم که ترامپ به خاطر تلاش برای سرقت انتخابات 2020 در گرجستان و احضار گروهی برای جلوگیری از تأیید شکست معاون رئیس جمهورش با عواقبی روبرو شود. اما به نوعی مناسب است که این کیفرخواست اول باشد. مطمئناً، اگر دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ، ادامه دهد، اگر پرونده او محکم نباشد، اشتباه خواهد بود. اما عدالتی در این واقعیت وجود دارد که قبل از اینکه ترامپ به خاطر جنایاتی که مرتکب شده برای ماندن در ریاست جمهوری محاکمه شود، قرار است برای جنایاتی که برای جا انداختن او مرتکب شده محاکمه شود.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

Digital currencyHome Appliancesdigital currency channeldigital currency tutorialPurchase guideاخبار جدیددانشگاهخبرThe price of the chandelierbuying from shop
تماس با ما