فیبر نوری ایرانسل به استان مرکزی رسید

با امضای تفاهم نامه پروژه فیبر نوری بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شهرداری اراک و با مشارکت وزیر ارتباطات، فعالیت اجرایی شبکه فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل آغاز شد. در این استان آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، بعدازظهر پنجشنبه 27 آبان ماه 1402 در جلسه شورای اداری استان مرکزی، دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور معاون محترم دکتر امیرمحمدزاده لاجوردی، وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، مهندس رضا باقری اصل، معاون امور استان های دولت، مجلس و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی، نماینده مردم عراق در شورای اسلامی، دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم تفرش در شورای اسلامی، ولی الله بیاتی سرپرست شهرداری اراک، مهندس مجتبی قاسمی، مدیرکل مهندس محمد نوروزی، معاونت هماهنگی و امور استان ها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس فرهنگ سیفالیان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و جمعی از مدیران استانی و منطقه ای، تفاهم نامه پروژه نوری بین اولین و بزرگترین اپراتور فیبر دیجیتال ایران و شهرداری اراک در استانداری مرکزی امضا شد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل در گفتگو با وزیر ارتباطات به پروژه های توسعه فیبر نوری منازل و مشاغل توسط ایرانسل در شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهم نامه پروژه فیبر نوری ایرانسل و شهرداری اراک آغاز شده و تا پایان این طرح منازل ایرانسل و 165 هزار مشترک از خدمات فیبر نوری محل کار بهره مند می شوند.

وزیر ارتباطات نیز در این جلسه گفت: کشور به شبکه پرسرعت نیاز دارد و هیچ فناوری دیگری جز فیبر نوری نمی تواند سرعت بالا را ارائه دهد. یکی از پروژه های مهم در دولت سیزدهم فیبر نوری به خانه های تجاری است که هدف آن پوشش 20 میلیون خانوار است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح FTTH در شهرستان خمین نیاز به هماهنگی شهری دارد و در صورت انجام این همکاری توسط مدیریت شهری خمین با ایرانسل، این پروژه در ابتدای دهه فجر در خمین به بهره برداری می رسد.

همچنین امروز طی تماس تصویری زنده با شهرستان خمین، پروژه فیبر نوری ایرانسل با حضور مهندس حمید کمانکش فرماندار این شهرستان در شهرستان خمین آغاز به کار کرد. طی این پروژه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران حفاری 35 کیلومتر فیبر نوری منازل و مشاغل را در شهرستان خمین برای اولین بار در استان مرکزی آغاز کرد.

فیبر نوری ایرانسل

پیش از آن افتتاح سرویس جدید اینترنت پرسرعت پایدار ایرانسل مبتنی بر فیبر نوری در هفتم اردیبهشت 1402 در مراسمی از سوی رئیس جمهور برگزار شد. در این مراسم سرویس اینترنت فیبر نوری موسوم به سرویس «فیبر به منازل و مشاغل (FTTx)» در قالب «طرح ملی منازل و مشاغل فیبر نوری» و بابل در استان مازندران راه اندازی شد. ایرانسل اولین شهر این سرویس را دریافت کرد. همچنین 31 مهرماه سال جاری، تفاهم نامه توسعه دسترسی فیبر نوری در شیراز با همکاری شهرداری شیراز و اعطای مجوز حفاری پروژه فیبر نوری این شهر منعقد شد. از صدرا با مشارکت وزیر ارتباطات شهرداری صدرا امضا شد و در 18 آبان 1402 عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در تبریز با مشارکت شهرداری این شهر و ایرانسل آغاز شد.

همچنین ایرانسل در مرداد ماه 1402 مجوز یکپارچه خدمات شبکه و ارتباطات (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. با اخذ این مجوز پیش از این انواع خدمات ارتباطی و دیجیتالی از جمله نسل دوم (2G)، نسل سوم (4G)، نسل 4 و 4.5 (4G/LTE-A) و 5 (5G) را ارائه کرده است و ایرانسل، که خدمات ارتباطی ثابت را ارائه می کند، رسماً به جمع ارائه دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی پیوسته و خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم (WiMAX و TD-LTE) را با رعایت موارد فوق به مشترکین خود ارائه می کند. وضوح.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما