رهبر انقلاب سیاست های کل برنامه هفته را ابلاغ کردند

حضرت آیت الله خامنه ای در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست های برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی به همراه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارش دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی، به پاس فعالیت اعضا و دبیرخانه مجمع در ارائه نظرات و مشارکت فعال قوای سه گانه و سایر اعضای نظام، تهيه و تصويب قانون برنامه هفتم تاكيد كردند كه سيستم بايد مطالعه و نظارت موثر باشد.

سیاست های کل برنامه هفت فصل در هفت فصل «اقتصادی»، «امور زیرساختی»، «فرهنگی و جمعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در بند ۲۶ تصویب می شود.

متن رهبر انقلاب اسلامی و سیاست های برنامه پنج ساله هفتگی به شرح زیر است:

بسم الله رحمان رحیم

سیاست های کلی برنامه هفتم که با اولویت اصلی «پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت» تنظیم شده است، اعلام می شود:

از بین اعضای ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین دبیرخانه که با فعالیت شدید و تلاش فراوان پیش نویس سیاست های برنامه کلی هفته هفتم را در جلسات سالن اجتماعات بررسی کردند. و کمیسیون مربوطه نظرات خود را در این خصوص به بنده ارائه کردند و از شما تشکر و قدردانی می نمایم.

مشارکت فعال و مؤثر دولت، شورا، قوه قضائیه و سایر اعضای نظام نیز سرنوشتی شایسته است.

تهيه و تصويب قانون برنامه هفتم در پايان اين سياست ها و اجراي دقيق و مسئولانه آن گامي ديگر در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

مقتضی است برخی از راه های اجرای سیاست ها و الزامات مالی و شاخص هایی که در پیشنهادات مجمع ذکر نشده و در مجموعه سیاست های عمومی ذکر نشده است در تهیه لایحه مورد توجه و اجرا قرار گیرد. حد امکان

سید علی خامنه ای
20 سپتامبر 1401

بسم الله رحمان رحیم

سیاست کل برنامه پنج ساله است

اقتصادی:

1- هدف کلی و اولویت اصلی برنامه هفتم با رعایت سیاست های کلی مصوب، پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت با میانگین نرخ رشد اقتصادی 8 درصد در کل برنامه با تاکید بر افزایش بهره وری تمامی عوامل تولید (منابع انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت).

2- ایجاد ثبات در سطح قیمت‌های عمومی و نرخ ارز، دیجیتالی کردن تورم طی پنج سال و هدایت جریان نقدی و اعتبارات بانکی به سمت فعالیت‌های مولد و کاهش جذب فعالیت‌های غیرمولد.

۳ـ اصلاح ساختار بودجه کشور از طریق:

ـ احصاء و تعرفة سازيرة دهيها و عقداء دولة و تعديه تعديه دهيها.

تحقق منابع و مدیریت مخارج دولت و پرهیز از کسری بودجه.

ـ تعیین تکلیف پروژه های عمرانی به طور کامل با مشارکت بخش خصوصی و دولتی غیردولتی در پروژه های عمرانی انتفاعی.

ـ شفاف‌سازی و ارائه منظم درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های نفتی و سایر شرکت‌های دولتی در بودجه.

4- ایجاد تحول در نظام مالی با رویکرد تبدیل مالیات ها به منبع اصلی تامین مالی بودجه جاری کشور، ایجاد بسترهای مالی جدید، جلوگیری از فرارهای مالی و تقویت نقش هدایتی و تنظیم کننده مالیات در اقتصاد با تاکید. رشد بهره وری و عدالت مالی

5- ایجاد سیستم جامع امنیت جمعی متشکل از حوزه های امدادی، حمایتی و بیمه ای در سطوح نهایی، مازاد و کامل برای ارائه خدمات عادلانه.

امور زیربنایی:

6- تامین امنیت غذایی و تولید حداقل 90 درصد کالاهای اساسی و اقلام غذایی داخل همراه با حفظ و توسعه ذخایر ژنتیکی و منابع آبی و افزایش سطح بهداشت و ایمنی مواد غذایی.

اصلاح الگوی کشت با توجه به مزیت های منطقه و منابع آبی و اولویت دادن به تولید کالاهای استراتژیک کشاورزی.

7) استقرار سیستم مدیریت یکپارچه منابع آب کشور و افزایش بهره برداری از حدود پنج درصد آب کشاورزی.

کنترل و مدیریت آبهای سطحی و افزایش منابع آب زیرزمینی از طریق آبیاری و آبیاری.

برنامه ریزی برای در دسترس بودن آب دیگر و بازیافت آب و فاضلاب صنعتی.

8- افزایش حداکثر تولید نفت خام و گاز طبیعی در میادین مشترک.

افزایش ضریب بازیابی در رشته ها دائمی است.

افزایش ارزش از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز.

9) اجرای چندین پروژه بزرگ اقتصادی ملی، زیربنایی، مدرن و مبتنی بر آینده.

10. فعال سازی مزیت های جغرافیایی و سیاسی و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز تجارت، انرژی، ارتباطات و خدمات حمل و نقل با چابک سازی مقررات و ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم.

11ـ تحديقة بلا براميش سرامين با تعليم با ​​تعليم بر برا، سوهل، بندر و برامي برزي.

12- تحول نظام سلامت بر اساس سیاست های کلی سلامت.

فرهنگی و اجتماعی:

13- ارتقای فرهنگ عمومی در جهت تقویت سبک زندگی اسلامی – ایرانی، تقویت همبستگی و خودباوری ملی، توسعه هویت ملی و روحیه مقاومت، کار و جستجو در جامعه با بسیج همه امکانات و ظرفیت ها. کشور، موسسات و نهادهای دولتی، مردم و افراد، شخصیت های تاثیرگذار دانشگاهی و اجتماعی و حمایت و حمایت از یک دولت کارآمد.

14- تقویت عملکرد و اثربخشی رسانه ملی در اشاعه و تعمیق فرهنگ اسلامی – ایرانی و مقابله موثر با آن با جنگ روانی و تهاجم دشمنان فرهنگی و سیاسی.

15ـ تحكيم نيهاد عنها و رفع حديدة روش و شكوفايي بانوان.

16. افزایش نرخ باروری و زاد و ولد به حداقل 2.5 در طی پنج سال با حمایت همه طرف های فرزندآوری، رفع موانع، ایجاد انگیزه های موثر و اصلاح فرهنگی.

17ـ توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع دستی.

18- ارتقای سلامت جمعی و پیشگیری و کاهش آسیب های جمعی به ویژه اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و فساد بر اساس شاخص های معتبر و حداکثر بهره مندی از مشارکت مردم و با زمان بندی مناسب.

علمی، فناوری و آموزشی:

19- حفظ حاكميت ملي و صيانت از ارزش‌هاي اسلامي – ايراني در فضاي مجازي با تكميل و گسترش شبكه ملي اطلاعات و ارائه محتوا و خدمات مناسب و توسعه قدرت سايبري در سطح قدرت‌هاي جهاني با تاكيد بر تاب‌آوري. و امنیت زیرساخت های حیاتی و بزرگ کشور.

20. تسریع توسعه و نوآوری علمی، فناوری و تجاری به ویژه در حوزه های اطلاعات و ارتباطات، فناوری زندگی، فناوری و انرژی های نو و تجدیدپذیر.

نوسازی و تحول نظام آموزشی و پژوهشی کیشور.

سیاست خارجی و سیاسی:

21- اقدام فعال در دیپلماسی رسمی و عمومی از طریق ایجاد تحول و ظرفیت سازی ارزشمند و انقلابی در نیروی انسانی در نظام دیپلماسی و همکاری با سازمان ها و نهادهای هدفمند و مؤثر مسئول در امور خارجی.

22- تقویت رویکرد اقتصاد محور در سیاست خارجی و روابط منطقه ای و جهانی و تقویت روابط اقتصادی با اولویت همسایگان.

دفاع و امنیت:

23- تقویت ساختار پدافندی امکان توسعه بازدارندگی و دستیابی به فناوری های قدرت آفرین را فراهم می کند.

24- تقویت زیرساخت ها و بهینه سازی کارها و تجهیزات عمومی برای حفاظت و توسعه تاب آوری در برابر تهدیدات به ویژه تهدیدات سایبری، بیولوژیکی، شیمیایی و اولیه با اولویت دفاع.

اداری، حقوقی و قضایی:

25- اصلاح نظام اداری و اصلاح ساختاری آن بر اساس سیاست های کلی نظام اداری با تاکید بر هوشمندسازی و تحقق دولت الکترونیک، حذف تشکل های موازی و غیر ضروری، به روز رسانی قوانین و مقررات، اصلاح روش ها و رفع مفاسد و زمینه های آن. در مناسبت های اداری

26 بروزرسانی سند تحول قضایی و اجرای آن با تاکید بر:

پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی حقوقی.

هوشمندسازی فرآیندها و استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات قضایی.

ـ عملکرد 100 درصد محدود کننده.

حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه گذاری، امنیت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار.

ـ استفاده از ظرفیت های انسانی و توسعه روش های مشارکتی و غیر قضایی در حل و فصل اختلافات.

ـ ــــــــو و تَحْــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سهم قوه قضائیه از منابع بودجه عمومی کشور و نیازهای مالی و استخدامی این قوه قضائیه.

ـ ارتقای سطح علمی و شئونات اخلاقی ضابطان دادگستری.

ـ بازنگری در قوانین برای کاهش جرایم و کاهش استفاده از مجازات های حبس.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما