ران دیسانتیس، در آستانه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، با امضای یک ممنوعیت شش هفته ای، احساسات ملی سقط جنین را به چالش می کشد.



CNN

مردم فلوریدی صبح جمعه از خواب بیدار شدند تا فرماندار را کشف کنند. ران دیسانتیس یک شبه ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین را امضا کرده بود و پشت درهای بسته با گروهی منتخب از مهمانان دعوت شده ملاقات کرد تا لایحه ای را که به تازگی در اوایل روز به تصویب مجلس ایالتی رسیده بود، تصویب کند.

با حمایت از ممنوعیت شش هفته ای، دیسانتیس به تعهد کمپین خود مبنی بر جلوگیری از سقط جنین پس از تشخیص ضربان قلب – درست قبل از اینکه انتظار می رود او نامزدی ریاست جمهوری 2024 خود را آغاز کند، عمل کرد. اما در حالی که او به سمت یک کمپین ملی پیش می رود، دسانتیس، که به ندرت از درگیری های فرهنگی عبور می کند، از زمان سقوط Roe v. وید و از قرار دادن سکوی فدرال قبل از پریدن به مسابقه اجتناب کرده است.

دیسانتیس که صبح روز جمعه برای حضار اکثراً طرفدار زندگی در دانشگاه لیبرتی، یک کالج عمیقا محافظه‌کار باپتیست در ویرجینیا صحبت می‌کرد، به لایحه‌ای که شب قبل امضا کرده بود اشاره نکرد.

امضای خصوصی در اواخر شب نیز کاملاً در تضاد با مراسم جشن درست یک سال قبل بود، زمانی که DeSantis، در محاصره زنان و کودکان و در مقابل صدها تماشاگر، ممنوعیت 15 هفته ای سقط جنین را در کلیسایی در منطقه اورلاندو تصویب کرد. دوربین های خبری صحنه را ثبت کردند.

ایمی تارکانیان، رئیس سابق حزب جمهوری خواه در نوادا، جایی که رای دهندگان حمایت از سقط جنین را در قانون اساسی ایالت تقویت کرده اند، گفت: ممنوعیت شش هفته ای “مشکلات زیادی برای او ایجاد خواهد کرد.” “و من طرفدار زندگی هستم، اما می توانم نوشته های روی دیوار را ببینم.”

تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن گذشته که به حق فدرال برای دسترسی به سقط جنین پایان داد، چشم انداز سیاسی ملی را خنثی کرد و به دموکرات ها انرژی داد و جمهوری خواهان را مجبور به درک پیامی کرد که می تواند پیامدها را کمرنگ کند. آخرین منادی دردسر برای جمهوری‌خواهان هفته گذشته از ویسکانسین بود، ایالتی در نوسان ریاست‌جمهوری که در آن لیبرال‌ها کنترل دادگاه عالی ایالت را در یک انتخابات بر سر آینده دسترسی به سقط جنین به دست گرفتند.

اما در شرایطی که دیسانتیس در آستانه ورود به انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان بود – که سقط جنین اغلب برای نامزدها آزمون تورنسل است – قانونگذاران ایالتی جمهوری خواه به رهبر خود پیروزی سیاسی دادند و اکثریت فوق العاده خود را در هر دو مجلس فلوریدا تغییر دادند تا به سرعت محدودیت های جدید را از بین ببرند. این قانون در صورتی اجرایی خواهد شد که دادگاه عالی ایالت، سابقه قبلی خود را در مورد حمایت از دسترسی به سقط جنین، که به طور گسترده انتظار می رود، لغو کند. وقتی این اتفاق بیفتد، فلوریدا که زمانی پناهگاه زنان جنوبی بود که ایالت‌هایشان پایان قانونی بارداری را دشوار می‌کردند، به یکی از سخت‌ترین ایالت‌های کشور برای سقط جنین تبدیل خواهد شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای که نشان می‌دهد چگونه دموکرات‌ها قصد دارند دیسانتیس را ترسیم کنند، در بیانیه‌ای لایحه فلوریدا را “افراطی و خطرناک” خواند و گفت که “با نظرات اکثریت قریب به اتفاق مردم مغایرت دارد.” فلوریدا و کل ایالات متحده.»

یک جمع‌آوری کمک مالی جمهوری‌خواه نزدیک به عملیات سیاسی فرماندار به سی‌ان‌ان گفت که این ممنوعیت شش هفته‌ای «در انتخابات مقدماتی» عالی خواهد بود، جایی که دیسانتیس با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، که سه تن از قاضی‌هایی را که به لغو Roe v رای دادند، روبرو خواهد شد. وید، اما تصدیق کرد که انتخابات «در کل خوب نبود».

مشاور افزود: “اما شما باید به ژنرال بروید.”

در سال پس از حکم دادگاه عالی در پرونده Dobbs v. سازمان بهداشت زنان جکسون، دموکرات ها یک سری از پیروزی ها را که تا حدی بر روی رای دهندگانی که با سقط جنین بسیج شده اند، به هم زده اند. در کانزاس کاملا قرمز، رای دهندگان سال گذشته از برگزاری همه پرسی که قانون اساسی ایالت را برای غیرقانونی کردن سقط جنین اصلاح می کرد، جلوگیری کردند. در ایالت‌های کلیدی مانند پنسیلوانیا و نوادا، دموکرات‌ها کاندیدای جمهوری‌خواه سنا را به دلیل دیدگاه‌هایشان در مورد سقط جنین سرکوب کردند – با موفقیت بزرگی که حزب سنای ایالات متحده را در اختیار داشت. در میدان‌های جنگی مانند آریزونا و میشیگان، نامزدهای فرمانداری دموکرات با عهد بستن به لغو ممنوعیت‌های طولانی مدت سقط جنین در ایالت که قبل از تصمیم Roe بود، پیروز شدند.

اینکه آیا این موضوع همچنان به رای‌دهندگان عمومی روحیه می‌دهد یا نه، باید دید، اما به نظر نمی‌رسد نظرات در مورد تصمیم دابز تغییر کرده باشد. نظرسنجی دانشکده حقوق Marquette در ماه گذشته نشان داد که دو سوم رأی دهندگان با این حکم مخالف بودند که تقریباً مشابه نتایج نظرسنجی آن پس از انتخابات میان دوره ای نوامبر است.

در میان اعتراض ملی به تصمیم SCOTUS، DeSantis معمولاً صریح به طور غیرمشخصی در مورد این موضوع محفوظ مانده است. برخلاف مسائل دیگر، مانند حذف برنامه‌های تنوع دانشگاهی و محدود کردن حمایت‌های قانونی از رسانه‌ها، او با کنفرانس‌های خبری صحنه‌ای و پیام‌های مکرر در رسانه‌های محافظه‌کار ارتقا یافته است، دیسانتیس تعهدات مبهمی برای محافظت از زندگی ارائه کرده است، اما مکرراً از بیان اینکه فلوریدا باید خط را در کجا بکشد خودداری کرده است. دسترسی به سقط جنین

دیسانتیس در مناظره‌ای که سال گذشته علیه چارلی کریست، رقیب دموکرات فرمانداری داشت، نگفت که در صورت انتخاب مجدد برای دور دوم، چه محدودیت‌های سقط جنین را دنبال خواهد کرد. در یک کنفرانس خبری در ماه مارس از او پرسیده شد که آیا از استثناهایی برای قربانیان تجاوز جنسی و زنای با محارم حمایت می کند، دیسانتیس آن را “معقول” خواند و گفت که “از قانون حمایت از زندگی استقبال خواهد کرد” و سپس به سرعت به موضوع دیگری پرداخت.

دیسانتیس این لایحه را در ساعت 10:45 شب به وقت روز پنجشنبه پس از بازگشت از یک رویداد سیاسی در اوهایو در مراسمی پشت درهای بسته امضا کرد، اقدامی نادر در اواخر شب توسط فرمانداری که اغلب اقدامات خود را برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض قرار می دهد.

جان استمبرگر، رئیس شورای سیاست گذاری خانواده فلوریدا، یک سازمان مسیحی محافظه کار که از این لایحه حمایت کرد، گفت: “من نمی توانم در مورد فرآیندهای ذهنی او و آنچه که او تصمیم می گیرد درباره آن صحبت کند، حدس و گمان کنم.” “من نگران حرف نیستم، بلکه به کار عمل می کنم و او مرد عمل است.”

برخی از فعالان جمهوری خواه معتقدند که دیسانتیس در موقعیت بهتری نسبت به سایرین قرار دارد تا از حملات اولیه از سمت راست جلوگیری کند بدون اینکه رای دهندگان متحرک را از خود دور کند. در یک سری پست در توییتر، جان شوپ، مدیر سیاست و امور دولتی در پروژه محافظه‌کار اصول آمریکایی، پیشنهاد کرد که با حمایت از برخی استثناها برای تجاوز جنسی و زنای با محارم، دیسانتیس یک بحث کلیدی دموکرات‌ها را خنثی می‌کند.

“چه چیزی رای دهندگان را بیشتر تحریک می کند؟” دموکرات‌ها 500 میلیون دلار در میان‌دوره‌ای 2022 درباره چه چیزی خرج کردند؟ استثناها،” شوپه گفت. «رای دهندگان خواهان استثناهایی برای تجاوز جنسی، زنای با محارم و زندگی مادر هستند. این مهمترین مسئله است. خارج از این استثناها، رأی دهندگان نسبتاً طرفدار زندگی هستند.»

شوپه پیش از این هشدار داده بود که “جمهوری خواهان باید در اسرع وقت به موضوع سقط جنین پی ببرند” پس از شکست هفته گذشته یک قاضی محافظه کار در رقابت های دادگاه عالی ویسکانسین.

استثنائات ارائه شده توسط ممنوعیت پیشنهادی شش هفته ای فلوریدا، به 15 هفته پس از لقاح محدود می شود و قربانیان تجاوز جنسی و زنای با محارم را ملزم می کند تا گزارش پلیس یا سایر شواهد دال بر حمله خود را برای سقط جنین نشان دهند. به طور مشابه، دو پزشک باید تأیید کنند که سلامت مادر در معرض خطر جدی است یا یک ناهنجاری جنین کشنده است قبل از اینکه زن بتواند پس از 15 هفته به بارداری پایان دهد.

بیل مک کوشن، مشاور کهنه کار جمهوری خواهان در ویسکانسین، اذعان کرد که دموکرات ها در رقابت های اخیر به طور موثری در مورد سقط جنین در آنجا مبارزه کرده اند. اما او گفت که حمله به دسانتیس در مورد سقط جنین در ایالت او دشوارتر خواهد بود، جایی که قانون فعلی، که در سال 1849 تصویب شد و پس از سقوط Roe دوباره برقرار شد، سقط جنین را بدون استثنا ممنوع می کند.

مک کوشن گفت: “برای رای دهندگان اینجا، برداشت او از پاسخ او این خواهد بود که بهتر از قانون 1849 است.” «اگر او آن قانون را امضا کند، این یک بهبود قانونی است که در اینجا وجود دارد. ممکن است مانند برخی از ایالت ها در میانه راه نباشد، اما بهتر از چیزی است که ما در حال حاضر در ذهن بسیاری از مردم داریم.”

با این حال، هنوز مشخص نیست که دسانتیس چگونه فشارهای جدید رای دهندگان محافظه کار را تحمل خواهد کرد، که بسیاری از آنها انتظار دارند نامزد بعدی آنها از اختیارات ریاست جمهوری برای پایان دادن به سقط جنین در سراسر کشور استفاده کند. دیسانتیس که هنوز اعلام نکرده است اما در حال ایجاد زمینه برای یک کمپین است، تا کنون با هیچ سوالی در مورد محدودیت های سقط جنین در صورت انتخاب در کاخ سفید مواجه نشده است.

این سوالی است که در حال حاضر یکی از رقبای بالقوه را برای نامزدی به چالش کشیده است. یک روز پس از کنار گذاشتن یک سوال در اوایل این هفته، سناتور جمهوریخواه. تیم اسکات روز پنج‌شنبه گفت که ایالت‌ها باید این مشکل را “به تنهایی حل کنند” – اما همچنین گفت که در صورت رسیدن به میزش، ممنوعیت 20 هفته ای فدرال را امضا خواهد کرد.

همچنین دسانتیس به حماسه حقوقی جاری پیرامون میفپریستون، یکی از داروهایی که بیش از 20 سال است به طور ایمن برای سقط جنین از طریق دارو استفاده می‌شود، توجه نکرده است.

تارکانیان، نماینده جمهوری خواه نوادا، گفت: «در حال حاضر، دسانتیس نماینده ایالت خود است و باید صدای ایالت خود باشد، اما این طناب محکمی است که او باید طی کند، اگر برای نامزدی ریاست جمهوری جدی باشد.» “بسیاری از مردم حتی متوجه نمی شوند که در هفت هفته باردار هستند و اگر شما طرفدار انتخاب هستید، این یک فکر ترسناک است.”

کیتی دانیل، مدیر سیاستگذاری ایالتی سوزان بی. آنتونی طرفدار زندگی آمریکا، گفت که نامزدهای جمهوری خواه اگر بخواهند موضع خود را در مورد سقط جنین مبهم کنند، در خطر به نظر می رسند. او به نامزد سنای پنسیلوانیا و دکتر مشهور، مهمت اوز اشاره کرد که در جریان انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه، سقط جنین را در هر مرحله اما در انتخابات عمومی “قتل” خواند گفت که از استثنائات تجاوز جنسی، زنای با محارم یا اگر جان مادر در خطر باشد حمایت می کند. اوز بعداً در یک مناظره گفت: “من از زنان، پزشکان، رهبران سیاسی محلی می خواهم” در سطح ایالتی درباره این موضوع تصمیم گیری کنند.

دانیل گفت: “پیام ما به نامزدها این است که خودتان را تعریف کنید یا سایر نامزدها آن را برای شما تعریف می کنند و شما نسخه آنها را از شما دوست نخواهید داشت.” استراتژی شترمرغ که سر خود را در شن دفن می کند، کارساز نیست.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما