خواص پوست پرتقال چیست؟

پرتقال از خانواده Rutaceae است و منطقه پراکنش و محل های اصلی رویش این گیاه در اصل از چین تا هند بوده و سپس مسلمانان به ویژه عثمانی ها آن را به اروپا برده اند.در حال حاضر وجود دارد. بیش از 200 گونه از این میوه در آمریکا وجود دارد که در ایران به عنوان محصول باغی به طور گسترده کشت می شود.

البته نارنجی

پرتقال طبیعتی معتدل دارد و دارای ترکیباتی مانند روغن فرار، نشاسته، چربی، قند، نوعی ماده تلخ، فلاونوئیدها و ویتامین های A و B و همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم است که به راحتی در پرتقال رسیده یافت می شود.

خواص درمانی پرتقال

پرتقال توسط چینی ها به عنوان یک گیاه دارویی ارزشمند به دنیا معرفی شد و در قرون وسطی پزشکان عرب توجه خاصی به آن داشتند و در قرن شانزدهم عصاره روغن پرتقال که به روغن نارولی نیز معروف است کشف شد که دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد عفونی کننده است. خواص معطر

این میوه در چین مانند پرتقال رسیده و مصارف دارویی دارد و به عنوان محرک گوارشی و ضد یبوست استفاده می شود. برای درمان سرفه های خشک، آرامش اعصاب، بی خوابی و تنش های عصبی مفید است و طب سنتی چین معتقد است که مصرف پرتقال انرژی بدن را تحریک می کند.

پوست میوه اعم از تازه و خشک مصرف دارویی داشته و برای تقویت دستگاه گوارش، تنفس و دستگاه گوارش مفید است.

خواص پوست پرتقال

پوست پرتقال پخته شده را هم از پوست خشک و هم از پوست تازه می توان تهیه کرد، 10 گرم پوست تازه یا 5 گرم پوست خشک را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید، 5 دقیقه بجوشانید و مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه را درمان کنید. یبوست، نفخ و ناراحتی های گوارشی.

پوست پرتقال پخته شده را با مقدار مساوی عسل مخلوط کرده و پس از خنک شدن 2 تا 4 میلی لیتر برای درمان سرفه تا بهبودی کامل مصرف کنید.

تنتور

تنتور تهیه شده از میوه های پرتقال برای بیماری های سیستم عصبی مانند ترس، بی خوابی و شک عصبی اثرات درمانی مفیدی دارد و به همین دلیل می توانید 10 قطره تنتور پرتقال را هنگام خواب بنوشید.

عرق

عصاره تهیه شده از دم کرده شکوفه های پرتقال نیز به عنوان داروی ضد نفخ، آرام بخش، ضد اضطراب و بی خوابی مفید است. برای این منظور می توانید در هر وعده 5 تا 10 قطره به غذا اضافه کنید و نوش جان کنید.

کرم: 1 تا 2 قطره روغن نرولی را به کرم های مرطوب کننده پوست اضافه کنید و از آن برای درمان ضایعات پوستی استفاده کنید.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما