خط جدید M3 Cityring مترو کپنهاگ یک تغییر بازی است


کپنهاگ
CNN

ترافیک در کپنهاگ معمولاً از طریق انواع حمل و نقل دو چرخ انجام می شود: دوچرخه.

دوچرخه از زمانی که در سال 1869 از فرانسه به دانمارک وارد شد، به شکل اصلی حمل و نقل در شهر اسکاندیناوی تبدیل شده است. در دهه 1920، دیدن رکاب زدن طبقه کارگر و جامعه بالا در خیابان ها غیرعادی نبود. اما با افتتاح خط جدید M3 Cityring مترو، مسافران راه جدیدی برای رفت و آمد دارند.

اگرچه متروی کپنهاگ همیشه کاملاً کارآمد بود، بسیاری از محله‌ها فاقد ایستگاه بودند و بنابراین دسترسی نداشتند.

علاوه بر این، جمعیت رو به رشد حدود 10000 نفر از ساکنان جدید هر سال از اتوبوس ها و قطارهای در حال استفاده مالیات می گیرند. در شهری با 650000 نفر جمعیت، روزانه حدود 200000 نفر از مترو استفاده می کنند که گاهی اوقات در حین رفت و آمد با دوچرخه سوار می شوند.

این خط دایره ای دارای 17 ایستگاه جدید است که تعداد ایستگاه های موجود را تقریباً دو برابر می کند.

Cityring، یک خط دایره‌ای 15.5 کیلومتری (حدود 9.63 مایل) با 17 ایستگاه جدید – که تقریباً تعداد ایستگاه‌های موجود را دو برابر می‌کند – اکنون محله‌های دورافتاده را که از مرکز شهر دور هستند به هم متصل می‌کند. ساکنان نیازی به تکیه بر دوچرخه خود برای رفت و آمد نخواهند داشت، که این امر به ویژه در زمستان های بهداشتی کپنهاگ یک موهبت است.

به گفته هنریک پلاگمن اولسن، مدیرعامل مترو کپنهاگ، انگیزه برای این پروژه دوگانه بود. “اول از همه، این در مورد بهبود حمل و نقل عمومی، کارآمدتر و با کیفیت تر بود. اما این امر با توسعه شهری در سایر مناطق خارج از مرکز شهر نیز ارتباط داشت.

خط مترو کپنهاگ

میدان های عمومی با 150 صندلی و 800 درخت در اطراف 17 ایستگاه جدید ساخته شده است. میدان ها نه تنها دسترسی به مترو را فراهم می کنند، بلکه امیدواریم مناطق تجاری و مسکونی بیشتری را تشویق کنند.

اولسن گفت: “ما شاهد جذب فروشگاه ها، اما همچنین دفاتر و مشاغل خدمات محور هستیم.”

ساخت خط بدون مشکل نبود.

اولسن اذعان کرد که ساخت و ساز هشت ساله باعث اختلال در ترافیک شده و به طور کلی زندگی روزمره مردم را مختل کرده است. او می گوید: «ما سال ها ماشین بیرون از شیشه مردم داشتیم.

شیشه و نور عناصر کلیدی طراحی هستند و ایستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که با محیط اطراف خود یکپارچه شوند.

مشکلات فنی نیز طراحان تونل را به چالش کشید. آن‌ها مجبور شدند اطراف ساختمان‌های قدیمی با پایه‌های لرزان، مانند ساختمان تاریخی فردریکسکیرچه، با نام کلیسای مرمر، در ایستگاه Marmorkirken بسازند.

کنترل آب های زیرزمینی نیز در طول ساخت و ساز مهم بود.

اولسن توضیح داد: «بیشتر خانه‌ها در بخش داخلی مرکز شهر قدیمی در واقع بر روی شمع‌های چوبی از قرن هفدهم یا هجدهم ساخته شده‌اند.

علاوه بر این، سازندگان مجبور بودند به طرز ماهرانه ای در اطراف تونل های مترو موجود مانور دهند – اما اولسن با افتخار خاطرنشان می کند که توسعه بدون ایجاد اختلال در سیستم موجود تکمیل شده است.

خط جدید M3 کپنهاگ را قادر می سازد تا در سطح بین المللی رقابت کند.

خط خود زیبایی است. روشن و درخشان مانند مهر و موم در آب، این راه آهن براق جدید به طور خودکار بدون هیچ هادی حرکت می کند.

این سیستم 24 ساعت شبانه روز و 365 روز در سال کار می کند – یک سرویس نادر که تنها تعداد انگشت شماری از شهرهای جهان از جمله نیویورک، شیکاگو و ملبورن ارائه می کنند – و چرخش کامل در اطراف خط 24 دقیقه طول می کشد. سرعت متوسط ​​حدود 40 کیلومتر در ساعت (حدود 25 مایل در ساعت) است، اما زمانی که قطار به حداکثر سرعت می رسد، می تواند به سرعت 90 کیلومتر در ساعت (55 مایل در ساعت) حرکت کند.

برخلاف ایستگاه‌های قدیمی، همه ایستگاه‌های جدید به جای یک آسانسور مجهز به دو آسانسور هستند و شیب پله‌ها کاهش یافته است تا سوار و پیاده‌شدن پروازها با مالیات کمتری همراه باشد. برای فرهنگ iTouch امروزی، صفحه‌های دستگاه بلیط اطلاعات مسیر و نقشه‌ها را در اختیار رانندگان قرار می‌دهند.

نه تنها سواری آسان است، ایستگاه های Cityring نیز برای چشمان آسان است.

شیشه و نور عناصر کلیدی طراحی هستند و ایستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که با محیط اطراف خود یکپارچه شوند. برای مثال، در ایستگاه Frederiksberg Allé، طرح رنگ سبز فضای داخلی جلوه‌ای از پارک باز است که هنگام رسیدن به سطح خیابان از سواران استقبال می‌کند.

تمیزی و کارایی دو اصل سیستم مترو است. درآمد حاصل از فروش بلیت مجدداً در تعمیر و نگهداری سرمایه گذاری می شود و نظرسنجی های فصلی از مسافران به اپراتورهای مترو اطلاع می دهد که چه چیزی کار می کند، چه چیزی نیست، و آنها باید بودجه را به کجا هدایت کنند.

Cityring نمی خواهد با دوچرخه رقابت کند، بلکه خود را در زیرساخت های حمل و نقل موجود ادغام می کند. اولسن می‌گوید: «سابوی در واقع از این ایده پشتیبانی می‌کند که دوچرخه‌ها یا حمل و نقل آخرین مایل یا فرست مایل هستند، بنابراین می‌توانید از آن به صورت ترکیبی استفاده کنید.

دوچرخه سواری در مترو در ساعات کم بار مجاز است و زیرزمین هر ایستگاه در صورت عدم استفاده، فضای ذخیره سازی را برای دو چرخه فراهم می کند. صفحه نمایش در نقاط خروجی خروج اتوبوس و قطار در نزدیکی را برای اتصال آسان اعلام می کند.

این خط راه آهن جدید براق بدون هادی و اتوماتیک است.

در حالی که این ویژگی ها ساکنان را در مورد سیستم جدید هیجان زده کرده است، اولسن معتقد است “مهم ترین چیز این است که به جدول زمانی نگاه نکنید.” شما فقط می توانید از ایستگاه عبور کنید و بلافاصله بعد از آن یک قطار وجود خواهد داشت. به گفته وی، رهایی از قید جدول زمانی، سهولت استفاده از مترو را نشان می دهد.

خط جدید M3 – و به طور کلی توسعه مترو – نه تنها خدماتی را در داخل شهر ارائه می دهد، بلکه کپنهاگ را قادر می سازد تا در سطح بین المللی رقابت کند. اولسن با اشاره به هامبورگ آلمان و استکهلم سوئد به عنوان رقبای نزدیک، امیدوار است از طریق فرصت‌هایی که مترو ارائه می‌دهد، هم تجارت و هم گردشگران را به کپنهاگ جذب کند.

با افتتاح M3 Cityring، انتظار می‌رود تا سال 2020 تعداد سواران از 65 میلیون به 122 میلیون نفر افزایش یابد و انتظار می‌رود که دو نسخه الحاقی برای M4 موجود طی پنج سال آینده افتتاح شوند.

در حالی که پیش‌بینی‌ها جاه‌طلبانه هستند، تعریف اولسن از موفقیت متواضع‌تر است.

او گفت: «هر چه مردم کمتر در مورد ما فکر کنند، بهتر است. بنابراین اگر می‌توانید به ما اعتماد کنید و مجبور نباشید زیاد در مورد استفاده از مترو فکر کنید، زیرا استفاده از آن آسان است و نیازی نیست برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، پس حدس می‌زنم که ما موفق بوده‌ایم.»

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما