حرکت برابری توسط رهبران زن آفریقایی در کنفرانس برجسته راه اندازی شد

تقریبا 400 رهبر زن از 15 کشور آفریقایی به کنفرانس سه روزه تحت حمایت سازمان ملل که روز دوشنبه با حضور روسای جمهور سابق و فعلی افتتاح شد، پیوست.

هدف این است که پیشبرد پیشرفت، مقابله با نگرانی های مبرم و یافتن راه حل های پایدار مسائل مربوط به زنان و دختران در سودان جنوبی و در سراسر آفریقا.

موضوع کنفرانس GuwaTaMara به معنای قدرت زنان است. در این جلسه سخنرانان بر این امر توافق کردند چالش ها پابرجاست در زمینه های رهبری و حکومت، تغییرات آب و هوایی، چالش های اقتصادی، دسترسی به آموزش و خشونت مبتنی بر جنسیت.

حمایت از حقوق زنان برای ما در دولت مهم استسالوا کییر مایاردیت، رئیس جمهور سودان جنوبی گفت. «کشور ما نمی تواند خشونت مبتنی بر جنسیت را تحمل کند، زیرا مانع صلح و توسعه می شود. اجازه دهید به تلاش برای روزی بهتر برای زنان و دختران ادامه دهیم.»

در حالی که توافقنامه صلح 2018 وارد مرحله نهایی خود می شود، او گفت که دولت برای رسیدگی به چالش های پیش روی زنان و توانمندسازی آنها در سراسر کشور سخت کار خواهد کرد. تلاش های مداوم شامل فراهم کردن فرصت های زنان مهارت های خود را برای رقابت بهتر در بازار کار توسعه دهند.

دولت قبلا درصد حضور زنان را از 25 به 35 درصد افزایش داد. با توجه به چالش های ناامنی و فقدان قدرتی که با آن روبرو هستند.

رئیس جمهور کی یر گفت: “در حالی که ما این سهمیه را به طور کامل برآورده نکرده ایم، برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد و به زنان اجازه می دهیم برای 65 درصد باقیمانده رقابت کنند.”

400 رهبر زن از 15 کشور آفریقایی به کنفرانس سه روزه تحت حمایت سازمان ملل در جوبا پایتخت سودان جنوبی پیوستند.

400 رهبر زن از 15 کشور آفریقایی به کنفرانس سه روزه تحت حمایت سازمان ملل در جوبا پایتخت سودان جنوبی پیوستند.

“محل خوبی برای شروع”

مشارکت زنان در پارلمان های آفریقا در دهه های گذشته دو برابر شده است، اما باید بیشتر انجام شودآمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در یک بیانیه ویدئویی در این کنفرانس گفت.

او با تاکید بر نیاز به افزایش تلاش ها برای اصلاح این موضوع گفت: “عوامل بسیاری همچنان مانع رهبری و مشارکت زنان بر مبنای برابر با همتایان مرد خود می شوند.”

“ما نیاز داریم جنبشی برای رهبری تحول آفرین بسازید، سوگند – دشنام سودان جنوبی مکان خوبی برای شروع استاو گفت، و متعهد شد سازمان ملل از سودان جنوبی در تلاش‌های جاری و دستاوردهای بیشتر حمایت کند. “ما به زنان نیاز داریم تا در یافتن راه حل هایی که برای همه مفید باشد، مشارکت کنند. با هم می توانیم جاه طلبی ها را به عمل تبدیل کنیم.»

سارا بیسولو نیانتی، معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد گفت: مقاومت و عزم زنان سودان جنوبی الهام بخش بود.

او گفت: “امیدوارم سودان جنوبی به صلح تبدیل شود و زنان در خط مقدم قرار دارند.” و افزود که بدون مشارکت و رهبری کامل و برابر آنها، سودان جنوبی در مسیر خود از جنگ به صلح و توسعه پیش نخواهد رفت.

با این حال، چالش ها در سودان جنوبی همچنان دلهره آور است. آ اولویت اصلی افزایش حضور زنان در نهادهای سیاسی و امنیتی است برای دستیابی به هدف 35 درصدی تعیین شده در توافقنامه صلح 2018 و فراتر از آن، که به جنگ داخلی پنج ساله پایان داد و صدها هزار نفر را کشته یا آواره کرد.

گفتگوها همچنین بر آماده سازی برای اولین انتخابات کشور به عنوان یک کشور مستقل که قرار است در دسامبر 2024 برگزار شود، متمرکز خواهد بود.

‘در دستان آنها’

نمایشگاه عکس چندرسانه ای جدید “در دستانشان” در کنفرانس افتتاح شد و نوری را بر آن تابید زنانی که صلح را به دست می گیرند. با انعکاس موضوع کنفرانس، قدرت رهبران زن فراوان است. زنان آفریقایی راه را برای تصویب قطعنامه 1325 (2000) شورای امنیت در مورد زنان، صلح و امنیت هموار کردند و به طور فزاینده ای نقش های کلیدی را در تقویت صلح ایفا می کنند. این نمایشگاه همچنین چالش های پیش روی آنها را برجسته می کند.

جنگ امید را از بین برده است و زندگی ما را به یک تراژدی تبدیل کرد، اما کارم مرا به استقامت وا می دارد اولا السکاف، یک جوان 27 ساله، می گوید و مرا به آینده امیدوار می کند فعال جوان اهل یمن، که از سال 2014 شاهد یک جنگ داخلی ویرانی در جوامع بوده است.

او گفت: “هر تغییر کوچکی که در جامعه خود ایجاد می کنم، به من امید به آینده ای بهتر برای من و زنان و جوانانی مانند من می دهد.”

آلوکیر مالوال، تنها زنی است که قرارداد صلح 2015 را در سودان جنوبی امضا کرده است، همچنین در این نمایشگاه به نمایش درآمد.

او گفت: «ما در حال رشد هستیم. ما هوشمندانه از روند صلح استفاده کرده‌ایم و مطمئن هستیم که بیشتر برای زنان به دست می‌آوریم. ما با اتحاد زنان و گروهی و ارائه یک موضع و یک مطالبه به سهمیه مشارکت 35 درصدی دست یافتیم. یک دستاورد بزرگ توسط زنان سودان جنوبی

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما