تاریخچه هشدارهای جراح عمومی ایالات متحده: سیگار کشیدن، تلویزیون، رابطه جنسی ایمن تر و موارد دیگر

هشداری که توسط جراح عمومی ایالات متحده، Dr. ویوک مورتی، روز سه‌شنبه راهنمایی‌هایی درباره موضوعی ارائه کرد که سال‌ها در ذهن والدین آمریکایی بوده است: تأثیرات منفی رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان جوانان.

این نوع توصیه‌های بهداشت عمومی نادر هستند، اما گاهی اوقات به نقطه عطفی در زندگی آمریکایی تبدیل می‌شوند.

گزارش یک جراح عمومی در سال 1964 و چندین دهه تلاش برای تغییر درک سیگار در آمریکا از یک عادت پر زرق و برق به عادتی با پیامدهای مرگبار نیاز داشت.

سرانه مصرف سالانه سیگار در ایالات متحده از 54 نخ در سال 1900 به بیش از 4000 نخ در سال 1963 افزایش یافته بود که اولین تحقیق ارتباط بین سیگار کشیدن و سرطان را نشان داد.

این باعث شد که دکتر لوتر ال تری، جراح عمومی در زمان روسای جمهور جان اف کندی و لیندون ب. جانسون، برای صدور یک گزارش مهم در مورد خطرات و عواقب سلامتی سیگار در سال 1964.

دکتر. تری این بحران را یک “نگرانی ملی” توصیف کرد.

ریزش سریع بود. در سال 1965، کنگره تمام بسته‌های سیگار توزیع شده در ایالات متحده را ملزم به داشتن یک هشدار بهداشتی کرد. در سال 1970 تبلیغات سیگار در تلویزیون و رادیو ممنوع شد.

دخانیات همچنان هدف جراحان عمومی بوده است که در سال‌های بعد نگرانی‌های خود را در مورد دود سیگار و تبلیغات تنباکو که کودکان را هدف قرار می‌داد، برجسته کردند. و در سال 2016، دکتر. مورتی گزارش جامعی منتشر کرد که سیگارهای الکترونیکی و بخار کردن تنباکو را “یک نگرانی عمده برای سلامتی” نامید.

دکتر. سی. اورت کوپ، جراح عمومی در دوران ریاست جمهوری ریگان، با تغییر گفتمان عمومی در مورد اپیدمی HIV/AIDS در طول دهه 1980 اعتبار داشت. در سال 1986، او یک گزارش تعریف نسل در مورد ایدز منتشر کرد. به زبان ساده، این گزارش عوامل خطر و راه هایی را که افراد می توانند از خود محافظت کنند، از جمله استفاده از کاندوم برای رابطه جنسی ایمن تر، مورد بحث قرار می دهد.

اما بحث صریح در مورد موضوعات جنسی بعداً جراح ژنرال را که در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون خدمت می کرد، تحت تأثیر قرار داد. جویسلین بزرگان. اگرچه تلاش‌های او برای گسترش دسترسی به غربالگری‌های بهداشتی و آموزش جنسی مورد تحسین برخی قرار گرفت، اما او در سال 1994 پس از پیشنهاد توزیع وسایل پیشگیری از بارداری در مدارس و آموزش دادن به کودکان در مورد خودارضایی به عنوان راهی برای جلوگیری از انتقال اچ‌آی‌وی، از سمت خود استعفا داد. دیدگاه هایی که خشم محافظه کاران را برانگیخت.

در سال 1972، دکتر. جسی ال. استاینفلد، جراح عمومی تحت ریاست جمهوری ریچارد نیکسون، پس از گزارشی که نشان داد «تأثیر نامطلوب یکنواخت» بر کودکانی که خشونت تلویزیونی را تماشا می کنند، خواستار «اقدامات اصلاحی مناسب و فوری» شد.

در اواخر دهه 1980، اعداد خیره کننده بود: سالانه حدود 25000 نفر در ایالات متحده در تصادفات رانندگی ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست می دادند.

در یکی از آخرین اقدامات خود به عنوان جراح عمومی، دکتر. کوپ در سال 1989 خواستار استانداردهای سختگیرانه سطح الکل خون برای رانندگان و همچنین افزایش مالیات بر مشروبات الکلی و محدودیت تبلیغات مشروبات الکلی شد. وی همچنین خواستار حذف ساعات شادی و تعلیق فوری هرگونه راننده دارای گواهینامه بالاتر از سقف قانونی شد.

در آغاز این قرن، حدود 300000 آمریکایی بر اثر بیماری ناشی از چاقی یا بدتر شدن آن جان خود را از دست دادند، که باعث شد دکتر دکتر. دیوید ساچر، یک جراح عمومی در دوره پرزیدنت کلینتون، در سال 2001 خواستار اقدامات اساسی برای اقدام در مورد آنچه که او به عنوان یک اپیدمی توصیف کرد، شد.

اما بحران فقط رشد کرده است. براساس CDC، از سال 1999 تا 2017، شیوع چاقی در ایالات متحده از 30 درصد به 42 درصد و چاقی شدید از 5 درصد به 9 درصد افزایش یافته است.

رسانه های اجتماعی تنها دغدغه جراح عمومی فعلی نیست. دکتر. مورتی همچنین خشونت با اسلحه در آمریکا را یک مسئله بهداشت عمومی و اخیراً یک بیماری همه گیر نامیده است.

او خواستار تحقیقات بیشتر و مداخله دولت شده است. جراحان عمومی و محققان سابق همچنین خواستار تغییر سیاست با محوریت درمان خشونت با اسلحه به عنوان یک بحران بهداشت عمومی شده اند. بر اساس گزارش CDC، نزدیک به 50000 آمریکایی در سال 2021 بر اثر جراحات ناشی از اسلحه جان خود را از دست دادند، که بیش از هر سال دیگر ثبت شده است. این عامل اصلی مرگ و میر کودکان در ایالات متحده است.

و اوایل این ماه، دکتر. مورتی یک توصیه عمومی جراح و یک چارچوب جدید برای رسیدگی به “بحران سلامت عمومی ناشی از تنهایی، انزوا، و عدم ارتباط در کشور ما” صادر کرد. به گفته وی، این روند با شیوع ویروس کرونا تشدید شد.

پیامدهای سلامت جسمانی ارتباط ضعیف یا ناکافی شامل خطرات بالاتر سایر بیماری‌های سلامتی است.

در اینجا توصیه او در مورد چگونگی احساس تنهایی کمتر است.

شایان ذکر است، گزارش مربوط به تنهایی، رسانه‌های اجتماعی را به عنوان نوعی ارتباط توصیه نمی‌کند و از آمریکایی‌ها می‌خواهد اطمینان حاصل کنند که تعاملات دیجیتال “از ارتباط معنادار و شفابخش کم نمی‌کند.”

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما