به‌روزرسانی آب‌وهوای دهلی-NCR: باران خفیف، احتمال رعد و برق امروز، IMD می‌گوید | دهلی نیوز

دهلی نو: اداره هواشناسی هند (IMD) اعلام کرد که احتمال وقوع بارش‌های خفیف تا متوسط ​​همراه با رعد و برق و بادهای تند در روز چهارشنبه در دهلی-NCR و مناطق مجاور وجود دارد.

رعد و برق/طوفان گرد و غبار همراه با باران با شدت خفیف تا متوسط ​​و بادهای تند با سرعت 30 تا 50 کیلومتر در ساعت در مناطق مجاور بسیاری از مناطق دهلی، دهلی شمالی، دهلی شمال شرقی، دهلی شمال غربی، دهلی غربی رخ خواهد داد. ، دهلی مرکزی، دهلی شرقی و NCR ( لونی دهات، ایستگاه AF هندون، غازی آباد، ایندیراپورام، چاپراولا) سونیپات، روتک، خارخدا (هاریانا) بارات، باگپات، میروت، خکرا، مودیناگر، کیتور، گارموکتشوار، گولاکوتی، سیانا، سیکندرآباد، بولاندشهر، جهانگیرآباد (UP)” IMD در توییتی نوشت. IMD ادامه داد: باران متناوب با شدت خفیف تا متوسط ​​در مناطق آدامپور، حصار، هانسی و مهام (هاریانا) و مجاور آن طی دو ساعت آینده رخ خواهد داد.

مونسون با اندکی تاخیر: IMD

پیش از این، IMD اعلام کرده بود که شروع بادهای موسمی بر کرالا در سال جاری به تعویق خواهد افتاد و ورود آن را در 4 ژوئن، چهار روز پس از تاریخ عادی پیش بینی شده در 1 ژوئن، پیش بینی کرد.

“باران موسمی جنوب غربی معمولاً در اول ژوئن بر فراز کرالا با انحراف استاندارد حدود 7 روز شروع می شود. اداره هواشناسی هند (IMD) پیش بینی های عملیاتی را برای تاریخ شروع موسمی بر کرالا از سال 2005 به بعد منتشر کرده است. یک ایالت توسعه یافته بومی برای این منظور از مدل آماری پیشرفته با خطای مدل +- 4 روز استفاده شده است.

سال گذشته، بادهای موسمی بر فراز کرالا در 29 می، دو روز پس از پیش‌بینی IMD در 27 مه، آغاز شد. 2015، IMD گفت.

شش عامل پیش‌بینی‌کننده شروع باران‌های موسمی که در مدل‌ها استفاده می‌شوند عبارتند از: ۱) حداقل دما در شمال غربی هند، ۲) اوج بارندگی قبل از موسمی در شبه‌جزیره جنوبی، ۳) تابش امواج بلند خروجی (OLR) بر روی دریای چین جنوبی (IV) ناحیه تروپوسفر پایین‌تر باد بر فراز جنوب شرقی اقیانوس هند (v) فشار متوسط ​​سطح دریا بر روی اقیانوس آرام نیمه گرمسیری شمال غربی اقیانوس آرام (vi) باد ناحیه ای تروپوسفر فوقانی بر فراز شمال شرقی اقیانوس هند.”

بادهای موسمی جنوب غربی بر روی سرزمین اصلی هند با شروع موسمی بر کرالا مشخص شده است و شاخص مهمی است که انتقال از فصل گرم و خشک به فصل بارانی را مشخص می کند.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

Digital currencyHome Appliancesdigital currency channeldigital currency tutorialPurchase guideاخبار جدیددانشگاهخبرThe price of the chandelierbuying from shop
تماس با ما