با هکرهای آب و هوای مالاوی آشنا شوید

وقتی نوبت به پرورش غذا می رسد، برخی از کوچکترین کشاورزان جهان در حال تبدیل شدن به برخی از خلاق ترین کشاورزان جهان هستند. آنها مانند جودیت هری و همسایگانش در حال کاشت نخود کبوتر هستند تا خاک خود را از آفتاب داغتر و سوزاننده‌تر بپوشانند. آنها در حال کاشت علف وتیور برای جلوگیری از سیلاب هستند.

آنها محصولات قدیمی مانند ارزن انگشتی و سیب زمینی فراموش شده را احیا می کنند و درختانی می کارند که به طور طبیعی خاک را بارور می کنند. تعداد کمی از میراث استعمار اروپایی، یعنی کاشت ردیف و ردیف ذرت، یا ذرت، و اشباع کردن مزارع با کودهای شیمیایی، رویگردان هستند.

“یک محصول ممکن است شکست بخورد. یک محصول دیگر ممکن است خوب عمل کند.” هری که سنت والدینش در کشت ذرت و تنباکو را کنار گذاشته و بادام زمینی، آفتابگردان و سویا را به مزارع خود اضافه کرده است. “این ممکن است فصل شما را نجات دهد.”

فقط خانم نیست هری و همسایگانش در مالاوی، کشوری عمدتاً کشاورزی 19 میلیونی در خط مقدم خطرات آب و هوایی. مجموعه نوآوری‌های ناقص و بی‌مصرف آن‌ها توسط کشاورزان کوچک در جاهای دیگر دنیا چند برابر می‌شود.

این از روی ناچاری است.

به این دلیل است که آنها برای تغذیه خود به آب و هوا متکی هستند و 150 سال است که انتشار گازهای گلخانه ای عمدتاً توسط کشورهای صنعتی جهان تولید شده است.

خشکسالی خاک آنها را می سوزاند. طوفان با انتقام به سراغشان می آید. سیکلون ها که زمانی نادر بودند، اکنون عادی هستند. به آن کمبود کودهای شیمیایی که اکثر کشورهای آفریقایی از روسیه وارد می‌کنند، اضافه کنید. همچنین ارزش پول ملی آن کاهش یافته است.

همه چیز به یکباره کشاورزان در مالاوی مانده اند تا خود را از گرسنگی نجات دهند.

ذرت، منبع اصلی کالری در سراسر منطقه، با مشکل مواجه است.

در مالاوی، تولید ذرت به دلیل خشکسالی، طوفان، افزایش دما و باران های نامنظم آسیب دیده است. در سرتاسر آفریقای جنوبی، شوک‌های اقلیمی عملکرد ذرت را کاهش داده است و در صورت ادامه افزایش دما، پیش‌بینی می‌شود که عملکرد بیشتر کاهش یابد.

خانم “خاک سرد شده است.” هری گفت

تسلیم شدن یک گزینه نیست. هیچ بیمه ای برای برگشتن به آن وجود ندارد، هیچ آبیاری در صورت شکست باران وجود ندارد.

پس هر کاری که می توانید انجام دهید. شما آزمایش کنید. بیل زدن خود را می گیرید و سعی می کنید انواع مختلف پشته ها را برای نجات باغ موز خود بسازید. شما کود را با همسایگان خود تقسیم می کنید که مجبور به فروش بزهای خود در روزهای سخت شده اند. شما به جای وعده غذایی ذرت که عادت کرده اید به خوردن فرنی سویا برای صبحانه روی بیاورید.

هیچ تضمینی وجود ندارد که این هک ها کافی باشند. زمانی که در ماه مارس، طوفان فردی به سمت جنوب مالاوی حرکت کرد و شش ماه باران در شش روز بارید، کاملاً واضح بود. محصولات، خانه ها، مردم، دام ها را از بین برد.

با این حال، شما به راه خود ادامه می دهید.

چیکوندی چابووتا، نوه کشاورزان که اکنون مشاور منطقه ای گروه کمک بین المللی CARE است، گفت: «تسلیم شدن به این معنی است که غذا ندارید. “شما فقط باید خود را وفق دهید.”

و در حال حاضر، شما باید آن را بدون کمک زیادی انجام دهید. سازمان ملل گفت که بودجه جهانی برای کمک به کشورهای فقیر برای سازگاری با خطرات آب و هوایی، بخش کوچکی از آنچه مورد نیاز است است.

والدین الکساندر امپوندا ذرت پرورش دادند. همه این کار را کردند – حتی رئیس جمهور موسس مالاوی، هستینگز کاموزو باندا، یک رهبر مستبد که نزدیک به 30 سال حکومت کرد. او مالاوی را تشویق کرد تا کشاورزی را مدرن کند و ذرت مدرن در نظر گرفته شد. ارزن، توجه داشته باشید.

دانه های هیبریدی تکثیر شدند. به کودهای شیمیایی یارانه پرداخت شد.

ذرت مدتها قبل توسط استعمارگران بریتانیا تبلیغ شده بود. این یک منبع کالری آسان برای کار در مزرعه بود. ارزن و سورگوم که زمانی به طور گسترده خورده می شدند، بازار خود را از دست دادند. یامز عملا ناپدید شد.

تنباکو محصول اصلی و ذرت غلات اصلی شد. خشک شده، آسیاب شده و سپس به عنوان آرد ذرت پخته می شود، در مالاوی به نام nsima، در کنیا به عنوان ugali، در اوگاندا به عنوان posho شناخته می شود (احتمالاً از بخشی از فرنی ذرت تهیه می شود که برای زندانیان تحت حکومت استعماری تهیه می شود).

پس آقای مپوندا، 26 ساله، ذرت پرورش می دهد. اما او دیگر تنها روی ذرت حساب نمی کند. خاک در اثر چندین دهه تک‌کشتی تخریب شده است. باران به موقع نمی آید امسال کود هم نداشت.

آقای “ما مجبوریم تغییر کنیم.” موپوندا گفت. “فقط چسبیدن به یک محصول مفید نیست.”

به گفته اداره کشاورزی محلی، کل سطح زیر کشت ذرت در منطقه Mchinji، در مرکز مالاوی، امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 12 درصد کاهش یافته است، که عمدتاً به دلیل کمبود کودهای شیمیایی است.

آقای. امپوندا بخشی از یک گروه محلی به نام مدرسه کسب‌وکار مزرعه‌دار است که آزمایش‌هایی را روی یک زمین کوچک انجام می‌دهد. روی یک پشته، دو نهال سویا را در کنار هم کاشتند. در بعدی، یکی. برخی از پشته ها را با کود درمان کرده اند. دیگران نه دو نوع بادام زمینی در حال آزمایش هستند.

هدف: خودشان ببینند چه چیزی جواب می دهد، چه چیزی نه.

آقای. امپوندا بادام زمینی را پرورش داده است، محصولی نقدی که برای خاک نیز مفید است. امسال سویا کاشت. در مورد یک جریب ذرت، نیمی از برداشت معمولی به او داد.

بسیاری از همسایگان او در حال کاشت سیب زمینی شیرین هستند. آزمایش‌های مشابهی به رهبری کشاورزان در سراسر کشور آغاز شده است.

مالاوی شاهد خشکسالی های مکرر در برخی نقاط، باران های شدید در برخی دیگر، افزایش دما و چهار طوفان در سه سال بوده است. مانند بقیه کشورهای جنوب صحرای آفریقا، تغییرات آب و هوایی بهره وری کشاورزی را کاهش داده است، با مطالعه اخیر بانک جهانی هشدار داده شده است که شوک های اقلیمی می تواند اقتصاد ضعیف منطقه را تا سال 2030 به میزان 3 درصد به 9 درصد کاهش دهد. در حال حاضر، نیمی از مردم آن پایین تر زندگی می کنند. خط فقر

80 درصد آنها به برق دسترسی ندارند. آنها ماشین یا موتور سیکلت ندارند. آفریقایی‌های جنوب صحرا تقریباً 3 درصد از گازهای گرم‌کننده سیاره‌ای را تشکیل می‌دهند که در جو انباشته شده‌اند.

به عبارت دیگر، آنها مسئولیت کمی در قبال مشکل تغییرات آب و هوایی دارند.

اگر بزرگترین آلاینده های آب و هوای جهان به رهبری ایالات متحده و چین نتوانند انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند، کشاورزان کوچک در یک کشور کوچک می توانند کارهای زیادی انجام دهند.

راشل بزنر کر، استاد دانشگاه کرنل که بیش از 20 سال با کشاورزان مالاویایی کار کرده است، می گوید: «در برخی از مناطق جهان، پرورش غذا یا پرورش حیوانات غیرممکن خواهد شد. این در صورتی است که به مسیر فعلی خود ادامه دهیم.»

واکسون مائونا در 74 سالگی به اندازه کافی بزرگ است که به یاد بیاورد که در شمال، جایی که زندگی می کند، نزدیک مرز تانزانیا، قبل از شروع فصل بارانی، سه بارندگی کوتاه باریده بود. اولین آنها به عنوان باران هایی شناخته می شدند که خاکسترهای مزارع پاک شده پس از برداشت را می شستند.

آن باران ها رفته اند

اکنون، باران ها ممکن است دیر شروع شوند یا زود تمام شوند. یا ممکن است ماه ها بدون وقفه ادامه دهند. اکنون آسمان یک راز است، به همین دلیل است که آقای. مائونا بیشتر از خاک مراقبت می کند.

او از خرید چیزی امتناع می کند. بذر می کارد و پس انداز می کند. او خاک خود را با کمپوستی که در زیر سایه درخت انبه پیر می‌سازد تغذیه می‌کند و سپس کود بزهایش را با کود تغذیه می‌کند که به حفظ رطوبت در خاک کمک می‌کند.

مزرعه او مانند یک باغ هرج و مرج به نظر می رسد. نخود کبوتر به صورت بوته ای در زیر ذرت رشد می کند و خاک را از گرما محافظت می کند. انگورهای کدو تنبل روی زمین می خزند. سویا و کاساوا و همچنین موز و لوبیا با هم کاشته می شوند. یک یام کوهنوردی سال به سال تحویل می دهد. او درختان بلندی در مزرعه خود دارد که برگهای ریخته شده آنها به عنوان کود عمل می کنند. او درختان کوتاهی دارد که گلهایشان آفت کش طبیعی است.

او می گوید: «همه چیز رایگان است. این نقطه مقابل کشاورزی صنعتی است.

کاشت چندین درخت و محصول در یک تکه زمین اغلب به زمان و کار بیشتری نیاز دارد. اما می تواند به عنوان نوعی بیمه نیز عمل کند.

“ذرت ممکن است شکست بخورد. کاساوا می تواند بهتر عمل کند. استر لوپافیا، پرستاری که قبل از اینکه توجه خود را به کمک به کشاورزانی مانند آقای دکتر معطوف کند، گفت: سیب زمینی شیرین می تواند بهتر عمل کند. مائونا غذای بهتری تولید می کند. “پس می توانید چیزی بخورید.”

او شاهد بهبود رژیم های غذایی بوده است. حتی پس از یک سری شوک های اقلیمی – خشکسالی وحشتناک در سال 2019، باران های بی وقفه در سال جاری – او شاهد تلاش کشاورزان بوده است. خانم “آنها می توانستند تسلیم شوند.” لوپافیا گفت. آنها تسلیم نخواهند شد.»

در پایین جنوب، در منطقه ای به نام بالاکا، جعفری بلک همه کارها را انجام داد.

وقتی چند سال پیش باران شدید شروع به شستن خاک سطحی زمین کرد، او و همسایگانش کانال جدیدی حفر کردند تا آب از آن خارج شود. آنها علف وتیور و فیل کاشتند تا ساحل رودخانه را در جای خود نگه دارند.

نوامبر گذشته، آقای بلک پول خوبی را برای بذرهای هیبریدی ذرت زودبازده خرج کرد. در کنار ذرت، مقداری سورگوم هم کاشت. باران یا بدون باران، سورگوم معمولاً خوب عمل می کند.

اما پس از آن، باران از توقف خودداری کرد. ذرتش شکست خورد. سورگوم هم

او برای کاشت انگور سیب زمینی شیرین شتافت. طوفان فردی آنها را از بین برد.

مزرعه او حالا فقط گل و شن بود. جریان جدیدی از آن می گذشت، آنقدر عمیق که بچه ها بتوانند لباس ها را در آن بشویند.

آقای. بلک یک روز بعدازظهر در اواخر ماه مارس در گل و لای ایستاد و با صدای بلند فکر کرد که دیگر چه کاری می تواند انجام دهد. “من نمی توانم بیکار بنشینم.”

تنها چیزی که داشت ساقه های نیشکر بود که از برداشت قبلی نجات یافته بود. بنابراین آنها را در زمین گذاشت.

طوفان خانم را ارائه کرد. خانواده خود چابوتا با یک تصمیم دردناک.

طوفان در خانه ای که پدربزرگش ساخته بود، خانه ای که مادرش در آن بزرگ شده بود، برخورد کرد. چابوتا تعطیلات دوران کودکی را گذرانده بود. مزارع را سیل کرد. شش بز را شست. عمویش را که در آنجا زندگی می کرد، ویران کرد.

این به شدت ضربه زد زیرا او همیشه مقاوم بود. وقتی طوفان قبلی یکی از دیوارهای خانه را خراب کرد، او خانواده را وادار به بازسازی کرد. وقتی گاوهایش را از دست داد، دلسرد نشد. او به یاد می آورد: «او می گفت ما اینجا تاریخ داریم. “امسال او مانند “تمام کردم” بود.”

این خانواده اکنون به دنبال خرید زمین در روستایی دورتر از ساحل رودخانه هستند که در برابر طوفان بعدی محافظت می شود، که می دانند این امر اجتناب ناپذیر است.

خانم “ما نمی توانیم اصرار کنیم که در آنجا زندگی کنیم.” چابوتا گفت. به همان اندازه که ما همه خاطرات ارزشمند را داریم، وقت آن است که آن را رها کنیم.»


ماتونگا طلایی در تهیه گزارش از مالاوی مشارکت داشت.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

Digital currencyHome Appliancesdigital currency channeldigital currency tutorialPurchase guideاخبار جدیددانشگاهخبرThe price of the chandelierbuying from shop
تماس با ما