انتهای موتورسیکلت های جولان در بازار سرپوشیده تهران

باب همایون، خیابان خرداد. خیابان ناصرخسرو، خیابان صوراسرافیل، پلاک 15 گذرگاه های عابر پیاده در اطراف بازار بزرگ تهران به منظور تردد ایمن عابر پیاده ساخته شده است. موضوعی که در سال های اخیر توسط موتورسوارانی که با تردد در این تقاطع ها امنیت عابران پیاده را به خطر می اندازند، نادیده گرفته شده است. البته در این بین کاسبان نیز از تردد مستمر موتورسواران ناراضی بود و به همین دلیل طرح ساماندهی موتورسواران در اولویت دستور کار پلیس راه و راهنمایی و رانندگی قرار گرفت و اجرایی شد.

زینب عبادی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 12 گفت: این مسیر متعلق به عابران پیاده است و طبق قانون تردد و پارک هرگونه وسیله نقلیه از جمله موتورسیکلت در این معابر ممنوع است. بر اساس اجرای این قانون، طرح جمع آوری موتورهای متوقف شده در پیاده روها اجرایی شده و این طرح قطعا ادامه خواهد داشت».

وی با تاکید بر اینکه روزانه 100 تا 150 دستگاه موتورسیکلت از مسیرهای پیاده‌روی بازار تهران جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل می‌شود، تاکید کرد: با برنامه هوشمندسازی، تردد موتورسیکلت‌ها در بازار را محدود و انضباط می‌کنیم. دروازه های ورودی ، برای پیاده سازی نیاز به بستر نرم افزاری و سخت افزاری دارد. البته مسائل نرم افزاری تا حدودی نهایی شده است و به زودی مسائل سخت افزاری را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم تا پایان سال شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.»

به گفته عبادی، با هوشمندسازی گیت های ورودی بازار، اجازه ورود موتورسیکلت های دارای فضای پارک ویژه داده می شود. در واقع این کار از یک طرف باعث کاهش حرکت موتورسیکلت ها می شود و از طرف دیگر باعث باز شدن پیاده روها و روان شدن حرکت می شود.

منبع: همشهری آنلاین

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما