اسپانیا بلیط قطار رایگان را تا پایان سال ارائه می دهد

در آنچه مقامات دولتی در اسپانیا به عنوان تلاش برای مبارزه با تورم و افزایش هزینه های زندگی توصیف کردند، سفرهای قطار زیر 300 کیلومتر (186 مایل) تا پایان سال به صورت رایگان در دسترس خواهند بود.

بر اساس این ابتکار که از روز پنجشنبه آغاز شد، مسافران – هم ساکنان و هم گردشگران – واجد شرایط سواری رایگان در قطارهای محلی و مسیرهای میان برد بین شهرها خواهند بود. به گزارش رویترز، این امر مستلزم ثبت نام برای کارت سفر است که مستلزم سپرده گذاری است و با یارانه دولتی 221 میلیون یورو (221.6 میلیون دلار) پرداخت می شود.

نشانه های اولیه حاکی از محبوبیت این ابتکار در بین سوارکاران بود. راکل سانچز، وزیر حمل و نقل، تحرک و برنامه شهری اسپانیا، گفت که نزدیک به 100000 نفر از ورودی رایگان صبح پنجشنبه در مادرید استفاده کرده اند که 50 درصد بیشتر از “روزی مانند امروز” در سال 2019 است.

او گفت: “گذرنامه های جدید برای کمک به جیب طبقه متوسط ​​و کارگر مفید است.” در توییتر نوشت به اسپانیایی. کرایه ها در سراسر کشور متفاوت است، اما یک بلیط تک در مادرید بسته به مسافت بین 1.70 تا 8.70 یورو هزینه دارد.

اسپانیا، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، با تورم بالا دست و پنجه نرم می کند: نرخ تورم این کشور در ماه جولای به 10.8 درصد رسید که بالاترین میزان در 38 سال گذشته است. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، جنگ روسیه در اوکراین را عامل افزایش قیمت ها می داند.

تلاش مشابهی به تازگی در آلمان به پایان رسیده است، جایی که خدمات راه آهن ملی بلیط های ماهانه راه آهن را با قیمت 9 یورو یا 9 دلار ارائه می دهد. این ابتکار که با یارانه 2.5 میلیارد یورویی دولت پرداخت شد، در بین سوارکاران محبوبیت پیدا کرد و آنطور که می‌شد به ازدحام جمعیت منجر نشد، حتی اگر یک چهارم مردم در ماه اول بلیط خریداری کردند.

هر دو کشور این ابتکارات را تا حدی به عنوان راه نجات در برابر افزایش هزینه های زندگی، اما همچنین به عنوان مزایای طولانی مدت مبارزه با تغییرات آب و هوایی و کاهش وابستگی به نفت روسیه ارائه کردند. به گزارش گاردین، دولت آلمان اعلام کرد که برنامه این کشور نزدیک به دو میلیون تن در انتشار دی اکسید کربن صرفه جویی کرده است.

ابتکار اسپانیا بخشی از یک بسته 9.5 میلیارد یورویی است که در ماه ژوئن اعلام شد و هدف آن کمک به مردم برای مقابله با افزایش هزینه های زندگی است. به گزارش رویترز، این شامل 3.6 میلیارد یورو کاهش مالیات، افزایش حقوق بازنشستگی و سایر یارانه ها و هزینه ها بود.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما