اخبار مختصر 7 اکتبر 2022 |

این خبر به طور خلاصه از سازمان ملل است.

شورای حقوق بشر بازپرس ارشد حقوق روسیه را منصوب کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه به انتصاب یک بازرس ارشد حقوق در مورد روسیه رای داد، اگرچه این رای به اتفاق آرا نبود.

به دلیل نگرانی در مورد سرکوب سیستماتیک مدافعان حقوق و روزنامه نگاران در روسیه، چندین کشور که از انتصاب کارشناس مستقل حقوق حمایت کردند، تهاجم روسیه به اوکراین را نیز محکوم کردند.

در پاسخ، روسیه نتیجه رای گیری – 17 موافق، 6 مخالف و 24 ممتنع – را رد کرد و آن را به عنوان یک ژست سیاسی که تلاشی برای مجازات کشور به دلیل پیگیری یک دستور کار مستقل بود، رد کرد.

مصر: هشدار کارشناسان حقوق از محدودیت های جامعه مدنی قبل از COP27

پیش از اجلاس آب و هوای سازمان ملل در ماه آینده در مصر، کارشناسان ارشد حقوق بشر روز جمعه نسبت به آنچه “موج محدودیت ها” برای فعالانی که مایل به شرکت در آن هستند، ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان مستقلی که به شورای حقوق بشر گزارش دادند، گفتند که این توسعه به دنبال سال ها سرکوب مداوم جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر است.
گزارشگران ویژه اظهار داشتند که مقامات مصری از “امنیت به عنوان بهانه ای برای تضعیف حقوق مشروع جامعه مدنی برای مشارکت در امور عمومی مصر استفاده می کنند.”

کارشناسان حقوق بشر در بیانیه ای توضیح دادند که سازمان های غیردولتی با “دستگیری و بازداشت… مسدود شدن دارایی ها و… محدودیت های سفر” مواجه شده اند.

آنها افزودند که این اقدامات “جوی ترس” را برای سازمان های جامعه مدنی مصر ایجاد کرده است تا به طور آشکار در COP27 شرکت کنند – کنفرانس آب و هوای سازمان ملل که از 6 تا 18 نوامبر در شرم الشیخ برگزار می شود.

کمک‌ها به شهرها و شهرهای احیا شده در منطقه خارکف اوکراین می‌رسد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد روز جمعه گفتند که کمک های فوری به مناطقی از شمال شرق اوکراین رسیده است که اخیراً از کنترل روسیه خارج شده است.

اکنون بیش از 73000 نفر در منطقه خارکف کمک های غذایی دریافت کرده اند که تقریباً نیمی از جمعیت مناطق بازپس گیری شده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گفت که روستاها و سکونتگاه ها در سراسر منطقه که دوباره تحت کنترل دولت هستند، فقط برای بقای خود به همه چیز نیاز دارند.

در حال حاضر، سخنگوی ینس لرکه:

«دسترسی ما به این مناطق به دنبال چندین ماه درگیری شدید است. تخمین زده می شود که نزدیک به 140000 نفر در شهرها، روستاها و آبادی ها در مناطقی که کنترل آنها تغییر کرده است، باقی بمانند، اما دسترسی آنها به غذا، آب، گاز، برق و خدمات پزشکی بسیار محدود است.

در شهر ایزیوم، جایی که بازارها و مغازه ها ویران شده یا بسته شده اند، خانواده ها “در میدان اصلی شهر جمع می شوند” تا دارایی ها و لوازم خود را مبادله کنند. Laerke گفت.

قیمت‌های جهانی غذا کاهش می‌یابد، اما قیمت غلات همچنان بالاست که به آینده معامله بنادر دریای سیاه مرتبط است

قیمت جهانی کالاهای غذایی در ماه گذشته کاهش یافت، اگرچه هزینه غلات 1.5 درصد افزایش یافت، که به عدم اطمینان در مورد مدت زمان باز ماندن بنادر دریای سیاه مرتبط است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو، در آخرین به روز رسانی قیمت کالاهای غذایی در جهان، خاطرنشان کرد که بهای کلی سبد خرید برای ششمین ماه متوالی در ماه سپتامبر کاهش یافت.

این منجر به کاهش شدید 6.6 درصدی قیمت‌های روغن نباتی شد که بیش از آن قیمت‌های بالاتر غلات را که 1.5 درصد نسبت به سطح خود در ماه آگوست افزایش یافت، جبران کرد.

گندم 2.2 درصد افزایش قیمت داشت که با نگرانی از شرایط خشک در آرژانتین و ایالات متحده همراه با تقاضای بالا در اتحادیه اروپا مرتبط بود.

فائو همچنین با اشاره به توافق سازمان ملل مبنی بر باز نگه داشتن بنادر اوکراین و روسیه، علیرغم جنگ، از “ابهامات شدید در مورد تداوم ابتکار غلات دریای سیاه پس از نوامبر” به عنوان عامل افزایش قیمت غلات نام برد.

دانیل جانسون، اخبار سازمان ملل

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما