آیا آنفولانزا، کووید یا RSV است؟ نموداری برای تشخیص علائم

سه ویروس مختلف در زمستان امسال کودکان و بزرگسالان را به اورژانس بیمارستانی در سراسر ایالات متحده می فرستند. نه تنها ویروس کرونا به دلیل انواع جدید سیستم ایمنی باز می گردد، بلکه آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی نیز زودتر از حد معمول و با سرعتی بی سابقه در حال گسترش هستند.

اکثر مردم در چند سال گذشته می‌توانستند از آنفولانزا و سایر عفونت‌هایی مانند RSV اجتناب کنند، در حالی که ویروس کرونا جدید بود و بخش بزرگی از جمعیت در حال انجام اقداماتی برای کاهش سرعت گسترش کووید بودند که همچنین سرعت انتشار سایر ویروس‌ها را نیز کاهش داد. ایمنی ما در برابر این ویروس‌ها ممکن است در آن مدت کاهش یافته باشد و بسیاری از کودکانی که در طول همه‌گیری به دنیا می‌آیند هرگز هیچ مصونیتی به دست نیاوردند. در نتیجه، اکنون که بخش اعظم کشور ماسک و فاصله اجتماعی را کنار گذاشته و بیشتر در داخل خانه تردد و تجمع می کنند، افراد بیشتری در برابر ویروس های رایج زمستانی آسیب پذیر هستند.

برای بدتر شدن اوضاع، اگر بیمار شویم، ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به بیماری شدید باشیم. پریا سونی، متخصص بیماری های عفونی کودکان در کودکان Cedars-Sinai Guerin در لس آنجلس.

او می‌گوید: «شما می‌توانید واقعاً بیمار شوید، شاید بیشتر از حالت عادی، زیرا اخیراً سیستم ایمنی بدن شما واقعاً آنقدرها به چالش کشیده نشده است».

در اینجا راهنمای علائم لکه بینی – و اقداماتی که برای تأیید و درمان عفونت های مختلف باید انجام دهید، آورده شده است.

علائم خود را در زیر علامت گذاری کنید و سپس با انتخاب یک بیماری مرتب کنید.

آنفولانزا، کووید و RSV دارای علائمی هستند که همپوشانی دارند – و همچنین می توانند کاملاً شبیه علائم سرماخوردگی معمولی به نظر برسند که توسط انواع ویروس ها ایجاد می شود. دکتر می گوید: شما می توانید با هر ویروس تنفسی دچار سرفه، تب، سردرد یا آبریزش یا گرفتگی بینی شوید. مایکل چانگ، متخصص بیماری های عفونی در سیستم بهداشت Memorial Hermann در هیوستون. اما یکی از راه‌های تمایز بین عفونت‌های ویروسی، نظارت بر سرعت افزایش علائم است.

علائم آنفولانزا به سرعت ظاهر می شود – اغلب فقط یک روز پس از قرار گرفتن در معرض فردی که بیمار بود – و می تواند در سراسر بدن احساس شود. افراد مبتلا به آنفولانزا اغلب احساس می کنند که با یک کامیون برخورد کرده اند. چانگ گفت. در سرماخوردگی، علائم ممکن است دو یا سه روز طول بکشد تا ظاهر شوند و بسیار خفیف‌تر باشند. کووید و RSV حتی دوره های نهفتگی طولانی تری دارند. از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا تا بروز علائم اولیه کووید-19 به طور متوسط ​​پنج روز طول می کشد، اگرچه انواع جدیدتر ممکن است به سرعت سه روز پس از قرار گرفتن در معرض عفونت فعال ایجاد کنند. RSV حدود چهار تا شش روز طول می کشد. با کووید و RSV، علائم نیز به آهستگی ایجاد می‌شوند: ممکن است احساس بوییدن داشته باشید و روز بعد دچار سرفه یا سردرد و روز بعد تب شوید.

بزرگسالان مبتلا به آنفولانزا احتمالاً تب های بسیار بالایی را تجربه می کنند، تا 103 یا 104 درجه. چانگ گفت. اما تب به ندرت همراه با سرماخوردگی است، به ویژه در بزرگسالان. و مبتلایان به کووید-19 و RSV تب های خفیف یا اصلاً ندارند. “به خصوص با توجه به انواع جدیدتر و افرادی که از طریق ایمن سازی در معرض قرار گرفته اند یا اگر قبلاً عفونت داشته اند، ما می بینیم که تعداد بیشتری از بیماران اکنون فقط علائم خفیف دارند و آنها فقط تب های درجه پایین دارند، حدود 99 یا 100، “دکتر. چانگ گفت.

سایر علائم کمتر رایج نیز می توانند به شما در تمایز بین بیماری ها کمک کنند. به عنوان مثال، آنفولانزا و کووید-19 می توانند باعث اسهال و استفراغ شوند. این مشکلات گوارشی در کودکان خردسال بیشتر است. کووید-۱۹ همچنین می‌تواند منجر به از دست دادن ناگهانی و شدید چشایی یا بویایی شود که با کاهش موقت این حواس در هنگام گرفتگی بینی با سرماخوردگی یا آنفولانزا بسیار متفاوت است. چانگ گفت.

افراد مبتلا به RSV کمتر احساس خستگی کل بدن و دردهای عضلانی ناشی از آنفولانزا یا کووید-19 می کنند. در عوض، RSV اغلب با سرفه بسیار مرطوب و شدید همراه است. دکتر RSV می‌گوید: «از بین این سه ویروس، RSV دارای بیشترین مخاط در بینی و گلو و بیشترین احتقان است. چانگ گفت.

یکی دیگر از علائم متمایز RSV خس خس سینه است، به ویژه در کودکان خردسال. هنگام بازدم کودک بیمار می توانید آن را به عنوان صدای سوت بلند یا صدای تروق بشنوید. و ممکن است به طور کلی با تنفس سریع تر یا سخت تر همراه باشد.

نگاهی به نرخ انتقال جامعه در منطقه شما راه دیگری برای محدود کردن احتمال ابتلا به ویروسی است که ممکن است داشته باشید. در حالی که ممکن است به دلیل افزایش آزمایش‌های خانگی، تعداد موارد رسمی کووید کمتر برآورد شود، اما همچنان می‌توانید نقشه کووید-۱۹ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری را بررسی کنید، علاوه بر این که به اخبار محلی و شبکه‌های اجتماعی تکیه کنید تا متوجه شوید که آیا اعضای جامعه شما از این وضعیت هستند یا خیر. بیمار

آزمایش‌های آنفولانزا و RSV باید در مطب‌های پزشک یا آزمایشگاه‌های بالینی انجام شود و ممکن است نشان‌دهنده دقیق‌تری از میزان موارد در سراسر کشور باشد. CDC این داده ها را در نقشه های هفتگی آنفولانزا و روند RSV منتشر می کند.

به طور کلی، بزرگسالان بالای 65 سال در معرض بالاترین خطر ابتلا به هر سه ویروس هستند. به این دلیل که توانایی بدن برای مبارزه با ویروس ها به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. و افراد مسن بیشتر احتمال دارد به شرایط پزشکی مبتلا شوند که در صورت بیمار شدن آنها را در معرض خطر علائم و عوارض شدید قرار دهد.

کودکان خردسال همچنین علائم شدیدتری از آنفولانزا و RSV را تجربه می کنند زیرا سیستم ایمنی آنها هنوز نمی داند چگونه به درستی با عوامل بیماری زا مبارزه کند. سونی گفت. نوزادان و کودکان نوپا همچنین دارای راه های هوایی کوچک تری هستند که تمایل دارند به راحتی دچار احتقان شوند و احتمال پیشرفت بیماری آنها از خفیف به شدید و ایجاد مشکل در تنفس را افزایش می دهند.

کودکان در مقایسه با بزرگسالان بیشتر احتمال دارد که عفونت های بدون علامت یا خفیف کووید-19 را تجربه کنند. چانگ گفت، اگرچه واقعاً به خوبی درک نشده است که چرا چنین است.

تنها راه برای تشخیص قطعی یا رد یکی از این ویروس ها انجام آزمایش است. در حالی که می توانید به راحتی کووید-19 را در خانه بررسی کنید، هیچ آزمایش خانگی سریعی برای آنفولانزا یا RSV وجود ندارد، یک آزمایش PCR ترکیبی توسعه یافته توسط Labcorp وجود دارد که به شما امکان می دهد سواب بینی برای کووید-19، آنفولانزا و RSV و پست بگیرید. نمونه به آزمایشگاه اما نتایج یک یا دو روز طول می کشد.

اکثر کلینیک ها، مراکز مراقبت فوری و بیمارستان ها نیز آزمایش های ترکیبی برای هر سه ویروس دارند. چانگ گفت. اما برخی از پزشکان ممکن است در صورت ابتلا به عفونت خفیف، PCR تشخیصی را فراموش کنند. به این دلیل که مدیریت علائم برای اکثر افراد بدون توجه به اینکه کدام ویروس تنفسی دارند یکسان باقی می ماند. سونی گفت. (کسانی که در دسته های پرخطر قرار می گیرند یا به اندازه کافی بیمار هستند که می توانند در بیمارستان بستری شوند، ممکن است درمان ضد ویروسی برای عفونت خود دریافت کنند، مانند Paxlovid برای کووید-19، تامیفلو برای آنفولانزا و ریباویرین برای RSV)

دکتر دکتر می‌گوید: «بهترین کاری که بیشتر مردم می‌توانند انجام دهند این است که با مایعات زیاد هیدراته بمانند، مرطوب‌کننده را در اتاق روشن نگه دارند و به بچه‌های کوچک‌تر با دستگاه‌های مکش بینی کمک کنند.» سونی گفت. او افزود، کودکان و بزرگسالانی که عموماً سالم هستند و سایر بیماری‌های زمینه‌ای ندارند، می‌توانند داروهای بدون نسخه را برای تسکین علائم امتحان کنند و معمولاً با کمی زمان بهبود می‌یابند.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما