آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره «وضعیت نظامی متشنج فزاینده» در اطراف نیروگاه هسته‌ای اوکراین هشدار داد

رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که بر اساس گزارش‌ها، محلی در نزدیکی شهر انرودار، محل اقامت بیشتر کارکنان نیروگاه، در اوایل روز مورد هدف آتش توپخانه قرار گرفت، «در آخرین حادثه که نشان‌دهنده تنش فزاینده ارتش است. وضعیت منطقه.”

حدس و گمان فعالیت نظامی

ZNPP، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، تنها در چند کیلومتری Enerhodar قرار دارد.

کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاضر در نیروگاه گزارش دادند که این نیروگاه تحت تأثیر قرار نگرفته است «اما نزدیکی یک بار دیگر تأکید کرد. امنیت هسته ای و خطرات امنیتی پایدار در زمان تشدید گمانه زنی ها درباره عملیات نظامی آینده در منطقه.” گروسی.

او بار دیگر بر عزم خود برای حفاظت از ZNPP که قبلاً چندین بار در طول درگیری گلوله باران شده است، تأکید کرد.

جلوگیری از خطرات هسته ای

مدیرکل گفت که برای دستیابی به این هدف حیاتی و کمک به جلوگیری از خطر یک حادثه شدید هسته ای در این قاره، درگیر مذاکرات فشرده با همه طرف ها است.

“خیلی ساده است: به کارخانه شلیک نکنید و از گیاه به عنوان پایگاه نظامی استفاده نکنید. این باید به نفع همه باشد که در مورد یک سری اصول برای حفاظت از گیاه در طول درگیری به توافق برسند.”

ZNPP اندکی پس از تهاجم فوریه 2022 به اوکراین توسط نیروهای روسی اشغال شد.

کارکنان تحت استرس

از زمان شروع جنگ، تعداد کارکنان کاهش یافته است، به طوری که پرسنل و خانواده های آنها در طول درگیری با شرایط بسیار سخت و استرس زا در منطقه خط مقدم مواجه شدند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که تخلیه اخیر برخی از ساکنان از Enerhodar بر عدم اطمینان در مورد وضعیت کارکنان افزوده است.

در اوایل این ماه، کارشناسان آژانس کاهش بیشتری را در تعداد کارکنان فقط برای پرسنل ضروری مشاهده کردند، اما کارکنان روزانه معمولی روز دوشنبه به کارخانه بازگشتند. با این حال، اندازه نیروی کار هنوز بسیار کمتر از سطح قبل از جنگ است.

تعداد پرسنل “ناکافی”

کارشناسان ما در این هفته شاهد افزایش قابل توجه پرسنل در کارخانه بوده اند. در حال حاضر، کارکنان کافی برای نیروگاهی دارد که راکتورهای آن همگی در حالت خاموشی هستند. باقی می ماند به وضوح کافی نیستبا این حال، برای انجام تعمیر و نگهداری لازم و سایر کارهای منظم. گروسی، که وضعیت را “ناپایدار” توصیف کرد.

او هشدار داد که هر چه نیروگاه این نوع کاهش پرسنل طولانی‌تری داشته باشد، خطرات ایمنی و امنیت هسته‌ای بیشتر می‌شود.

تنها خط برق

علاوه بر این، ZNPP همچنان به تنها خط برق 750 کیلوولتی فعال باقیمانده برای الکتریسیته خارجی مورد نیاز برای خنک‌سازی راکتور و دیگر عملکردهای ضروری ایمنی و امنیت هسته‌ای متکی است.

چهار خط از این قبیل قبل از درگیری در دسترس بود، در حالی که آخرین خط برق پشتیبان 330 کیلوولتی در ماه مارس آسیب دید. هنوز تعمیر نشده است.

در همین حال، تیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در محل به تعامل برای دستیابی به نیروگاه حرارتی زاپوریژژیا (ZTPP) در مجاورت پس از تضمین‌هایی که توسط شرکت هسته‌ای دولتی روسیه، روس اتم، داده شد، ادامه می‌دهد.

ZTPP از سوئیچ‌خانه باز 330 کیلوولتی خود بهره‌برداری می‌کند که قبلاً از طریق آن برق پشتیبان در اختیار نیروگاه هسته‌ای قرار می‌گرفت.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

Digital currencyHome Appliancesdigital currency channeldigital currency tutorialPurchase guideاخبار جدیددانشگاهخبرThe price of the chandelierbuying from shop
تماس با ما