آژانس بهداشت سازمان ملل متحد هشدار داد که آنفولانزای مرغی در کامبوج دوباره ظاهر می شود

اینها هستند اولین موارد آنفلوانزای پرندگان، معروف به H5N1، در کامبوج گزارش شده است از زمان شیوع گسترده در سال 2014، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد. این عفونت که تا حد زیادی حیوانات را تحت تاثیر قرار می دهد، 50 درصد مرگ و میر در انسان دارد.

وضعیت جهانی H5N1 نگران کننده است سیلوی برایاند، مدیر آمادگی و پیشگیری از بیماری همه گیر و همه گیر در آژانس بهداشت سازمان ملل گفت: با توجه به گسترش گسترده ویروس در پرندگان در سراسر جهان. “ما هستیم در ارتباط نزدیک با مقامات کامبوج برای درک بیشتر در مورد شیوع.”

موارد بیشتری مورد انتظار است

از آنجایی که ویروس همچنان در جمعیت طیور شناسایی می شود، موارد انسانی بیشتری را می توان انتظار داشت، کی گفته. تقریبا تمام H5N1 موارد عفونت در افراد شده است همراه با تماس نزدیک با پرندگان زنده یا مرده آلوده یا محیط های آلوده

او گفت: «سازمان بهداشت خطر ابتلا به این ویروس را جدی می‌گیرد و خواستار افزایش هوشیاری در همه کشورها شد.

از جانب 2003 تا 25 فوریه 2023، در مجموع از 873 مورد انسانی H5N1 و 458 مورد مرگ جهانی گزارش شده اند در 21 کشور.

با این حال، بر اساس اطلاعات فعلی، سازمان بهداشت جهانی توصیه نمی کند اعمال هر محدودیت های سفر یا تجارت. تا به امروز، شواهد نشان می دهد که این ویروس به راحتی انسان را مبتلا نمی کند سوگند انتقال فرد به فرد غیرعادی به نظر می رسد.

تحقیقات آغاز شد

در کامبوج، الف بررسی مشترک سلامت حیوان و انسان است در حال حاضر در راه در استان پری ونگ، جایی که مورد گزارش شده است. هدف آن شناسایی منبع و نحوه انتقال است.

در همین حال، الف واکنش دولت در سطح بالا در حال تلاش برای مهار هر گونه انتشار بیشتر ویروس است، و بررسی شیوع WHO گفت که با هدف تعیین قرار گرفتن دو مورد گزارش شده در معرض ویروس است.

سلامت کامبوج مقامات روز پنجشنبه به WHO اطلاع داده بودند مورد اول و مرگ یک دختر جوان به آنفولانزای مرغی مبتلا شد و روز چهارشنبه جان باخت. توسط روز جمعه مورد دوم را گزارش کرده بودندوی با اشاره به اینکه یکی از اعضای خانواده این دختر به ویروس کرونا مبتلا شده بود اما بدون علامت بود.

در پاسخ به شیوع های گذشته، تلاش های دامپزشکی برای مقابله با سویه های آنفلوانزای مرغی در سراسر آسیا تقویت شد.

در پاسخ به شیوع های گذشته، تلاش های دامپزشکی برای مقابله با سویه های آنفلوانزای مرغی در سراسر آسیا تقویت شد.

سیستم پاسخگویی جهانی

از طریق سیستم نظارت و پاسخ جهانی آنفلوانزا، آژانس بهداشت سازمان ملل تکامل ویروس را زیر نظر دارد سوگند ارزیابی ریسک را انجام می دهد. برای اهداف آمادگی بیماری همه گیر، WHO همچنین می تواند توسعه ویروس های جدید واکسن نامزد جدید را توصیه کند.

آژانس بر اهمیت نظارت جهانی تاکید کرد برای شناسایی و پایش تغییرات ویروسی، اپیدمیولوژیک و بالینی مرتبط با ویروس های در حال ظهور یا در حال گردش که ممکن است بر سلامت انسان یا حیوان تأثیر بگذارد.

در حال حاضر وجود دارد هیچ واکسنی به طور گسترده در دسترس نیست برای محافظت در برابر آنفولانزای مرغی در انسان. WHO توصیه می کند که همه افرادی که در کار با طیور یا پرندگان کار می کنند باید واکسن آنفولانزای فصلی را برای کاهش خطرات احتمالی انجام دهند.

شیوع های گذشته

تقریباً یک دهه پیش، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) هشداری فوری درباره شیوع بیماری در جنوب شرقی آسیا صادر کرده بود. سویه ای از آنفلوانزای مرغی به نام H5N6.

در سال 2015، فائو دوباره در مورد شیوع خطرناک بیماری بسیار خطرناک هشدار داد. سویه H5N1، که داشت در عرض شش ماه به پنج کشور غرب آفریقا گسترش یافت. آژانس درخواست 20 میلیون دلار داد بودجه اضطراری “برای متوقف کردن آن در مسیر خود” قبل از اینکه انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

در آن زمان فائو گفته بود که سویه H5N1 وجود دارد باعث مرگ ده ها میلیون طیور شد سوگند زیان ده ها میلیارد دلاری.

از آن زمان، آژانس برای بهبود سیستم های دامپزشکی و قابلیت های آزمایشگاه های محلی کار کرده است. تا سال 2018، فائو حد آموزش 4700 دامپزشک، که کار می کرد برای محافظت از حیوانات مزرعه در برابر ویروس های کشنده 25 کشور در سراسر آفریقا، آسیا و خاورمیانه.

در کامبوج، الف شیوع H5N1 در سال 2003 برای اولین بار پرندگان وحشی را تحت تاثیر قرار داده بود. از آن زمان و تا سال 2014، موارد انسانی ناشی از انتقال از طیور به انسان به صورت پراکنده در کشور گزارش شده است.

از 25 فوریه، کامبوج در مجموع 58 مورد را گزارش کرده است عفونت انسان با ویروس H5N1 گزارش شده است از سال 2003، از جمله 38 کشته.

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

Digital currencyHome Appliancesdigital currency channeldigital currency tutorialPurchase guideاخبار جدیددانشگاهخبرThe price of the chandelierbuying from shop
تماس با ما