آنچه باید در مورد شات های جدید تقویت کننده کووید بدانید

با نزدیک شدن به پاییز و زمستان، همراه با افزایش فصلی پیش‌بینی‌شده موارد کووید، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ابزار جدیدی را برای مبارزه با همه‌گیری روشن کردند: عکس‌های تقویت‌کننده به‌روز. سازمان غذا و دارو هفته گذشته این واکسن ها را مجاز کرد و اکنون در داروخانه ها و مراکز بهداشتی موجود است.

عکس‌های جدید، نوع فرعی Omicron BA.5، نسخه غالب ویروس را هدف قرار می‌دهند. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

واکسن جدید در داروخانه ها و مراکز بهداشتی اجتماعی موجود است. بسیاری از کلینیک های واکسیناسیون انبوه در سراسر کشور بسته شده اند، بنابراین ممکن است مجبور شوید به دنبال یک سایت واکسیناسیون جدید باشید. می توانید فهرستی از سایت ها را در vaccines.gov جستجو کنید.

FDA تقویت کننده Pfizer-BioNTech را برای هر 12 سال یا بیشتر که حداقل دو ماه پیش واکسن اولیه یا واکسن تقویت کننده دریافت کرده بود، مجاز کرد. بزرگسالان 18 سال یا بالاتر اگر حداقل دو ماه از آخرین واکسیناسیون آنها گذشته باشد، می توانند واکسن مدرنا را دریافت کنند. CDC همان دستورالعمل های واجد شرایط بودن FDA را توصیه می کند

دکتر گفت: فراتر از تفاوت معیارهای سنی، هیچ تفاوت عملی بین شات ها وجود ندارد. پیتر چین هونگ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو. او گفت: از دیدگاه سیستم ایمنی بدن شما، به یاد نمی آورد که کدام برند است.

واکسن تقویت‌کننده جدید یک واکسن دو ظرفیتی است، به این معنی که دو نسخه از ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهد: سویه اصلی و زیرشاخه‌های Omicron BA.4 و BA.5. بوستر شات قبلی فقط نسخه اصلی ویروس را هدف قرار داد.

شات های جدید اکنون تنها تقویت کننده های موجود برای افراد 12 ساله و بالاتر هستند. FDA دیگر دوزهای تقویت کننده قبلی را برای افراد در گروه های سنی تایید شده مجاز نمی داند. افرادی که اولین دوزهای خود را از واکسن دریافت نکرده اند، همچنان واکسن های اصلی را که در اواخر سال 2020 تولید شده بودند، دریافت خواهند کرد.

FDA تقویت کننده های به روز شده را برای افرادی که حداقل دو ماه از آخرین واکسن خود فاصله داشتند (چه واکسن اصلی یا یک تقویت کننده) مجاز بود، اما ممکن است بخواهید بیشتر صبر کنید. یک هیئت مشاوره CDC به توصیه فاصله بین دوزهای مشابه رای داد، اگرچه چندین عضو ابراز نگرانی کردند که دو ماه خیلی کوتاه است.

پزشکان و ایمونولوژیست ها گفتند که به طور کلی، افراد باید حدود چهار تا شش ماه پس از ایمن سازی یا عفونت صبر کنند.

Aubree Gordon، اپیدمیولوژیست در دانشگاه میشیگان، گفت: این به این دلیل است که بدن شما احتمالاً پس از مواجهه قبلی با ویروس خیلی زود واکنش ایمنی ایجاد نمی کند. او گفت: “سطح ایمنی شما به قدری بالا است که بلافاصله آنتی ژنی را که در حال تولید است خنثی می کنید – به نوعی به سقف می رسید.” “شما خیلی بالاتر برای رفتن ندارید

هنگامی که تقویت کننده را دریافت کردید، معمولاً حدود یک تا دو هفته پس از تزریق واکسن طول می کشد تا آنتی بادی های شما وارد شوند. گوردون گفت.

کودکان زیر 12 سال در حال حاضر نمی توانند تقویت کننده جدید را دریافت کنند. کودکان بین 5 تا 11 سال تقویت کننده قبلی را دریافت خواهند کرد. CDC توصیه می کند که آن واکسن را پنج ماه پس از دوز دوم دریافت کنند. کودکان زیر 5 سال واجد شرایط واکسن تقویتی نیستند.

سازمان غذا و داروی آمریکا در تلاش است تا تقویت کننده جدید را برای کودکان زیر 12 سال در دسترس قرار دهد. Asish Jha، هماهنگ کننده مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید در یک نشست خبری گفت.

سخنگوی CDC در ایمیلی نوشت: زمانی که FDA این واکسن ها و گروه های سنی را مجاز می کند، CDC توصیه های خود را بر این اساس گسترش می دهد.

آره. دکتر بوستر شات برای افراد باردار بی خطر است. Chin-Hong گفت، و درست مانند واکسن های قبلی، دانشمندان انتظار دارند که آنتی بادی هایی که یک فرد باردار تولید می کند، به نوزاد منتقل شود.

تزریق‌های تقویت‌کننده قبلی محافظت قوی در برابر بیماری‌های شدید ارائه می‌کردند. با این حال، افرادی بودند که حتی مدت کوتاهی پس از دریافت واکسن های تقویت کننده، از جمله پرزیدنت بایدن، به عفونت های جدید مبتلا شدند.

پزشکان انتظار دارند که جدیدترین تکرار تقویت‌کننده‌ها محافظت بیشتری در برابر عفونت‌های جدید ایجاد کند، اما ضد گلوله نخواهند بود. شین کروتی، ویروس شناس در موسسه ایمونولوژی لا جولا، گفت: «این یک بازی را تغییر نمی دهد. اما قرار است بهتر شود.»

هنوز اطلاعات واقعی در مورد نحوه عملکرد این واکسن های دو ظرفیتی در انسان وجود ندارد. متخصصان بیماری های عفونی روند ایجاد تقویت کننده های جدید را با واکسن سالانه آنفولانزا مقایسه کردند که هر سال به روز می شود و در درجه اول بر روی حیوانات آزمایش می شود نه انسان.

دکتر “من اصلا نگران نیستم.” چین هونگ گفت. “آنها از هیچ ماده جدیدی استفاده نمی کنند. مثل این است که هنوز در حال درست کردن براونی هستید – هنوز از شکلات، شکر، آرد استفاده می کنید. شاید الان بیشتر از شکلات استفاده می‌کنید.»

مشخص نیست که آیا این آخرین تقویت کننده کووید خواهد بود یا اینکه به طور منظم تقویت کننده های جدیدی وجود خواهد داشت. ایالات متحده می تواند واکسن را هر ساله در حوالی پاییز، مشابه واکسن آنفولانزا، ارائه دهد، اگر افزایش ویروس قابل پیش بینی باشد. چین هونگ گفت.

اما مسیر همه‌گیری همه‌گیری ساده نبوده است، و پیش‌بینی وضعیت این ویروس در چند ماه آینده سخت است، چه رسد به چند سال آینده. دکتر دکتر، اگر ویروس تکامل نیافته بود، احتمالاً اکنون نیازی به تزریق جدید نداشتیم. کروتی گفت: “این واقعاً به ویروس بستگی دارد.”

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما