فرانسه یک موشک بالستیک دوربرد را برای تقویت بازدارندگی هسته ای خود آزمایش کرده است

وزارت دفاع فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که فرانسه موشک بالستیک دوربرد M51.3 را با موفقیت آزمایش کرده است و اعتماد به توانمندی های بازدارندگی هسته ای فرانسه را افزایش داده است.

ارسال شده توسط: تغییر کرد:

1 دقیقه

این وزارتخانه بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد این موشک که حامل سلاح هسته‌ای نبود، از سایت آزمایش موشکی بیسکاروس ارتش فرانسه در جنوب غربی فرانسه پرتاب شد و به اقیانوس اطلس شمالی، “صدها کیلومتر دورتر از هر خط ساحلی” سقوط کرد.

این وزارتخانه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این پرواز امکان تأیید ارتقای عمده موشک را فراهم کرد که به تداوم قابلیت اطمینان بازدارندگی اقیانوسی فرانسه در دهه‌های آینده کمک خواهد کرد».

وی افزود: با در نظر گرفتن محیط بین المللی، حفاظت از قابلیت اطمینان عملیاتی تسلیحات هسته ای فرانسه ضروری است.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بارها به غرب هشدار داد که آماده استفاده از سلاح هسته ای برای دفاع از روسیه است.

موشک M51.3 یک نسخه بهبود یافته از موشک بالستیک استراتژیک سه مرحله ای M51 نیروی دریایی فرانسه است که از زیردریایی پرتاب می شود. M51 اولین بار از یک پایگاه زمینی در سال 2006 و از یک زیردریایی در سال 2010، زمانی که راه اندازی شد، آزمایش شد.

موشک جدید M51.3 که انتظار می‌رود در حدود سال 2025 وارد خدمت شود، توسط شرکت هوافضا ArianeGroup، سرمایه‌گذاری مشترک بین ایرباس و گروه دفاعی فرانسوی Safran ساخته شده است.

موشک‌های بالستیک شبیه موشک‌ها هستند و پس از پرتاب، مسیرهای بیضوی را دنبال می‌کنند و اغلب جو زمین را ترک می‌کنند تا به فضای پایین‌تر برسند، بر خلاف موشک‌های کروز که معمولاً مسیرهای مستقیم را در ارتفاعات پایین دنبال می‌کنند، که در یک رانش مداوم تا رسیدن به هدف خود حرکت می‌کنند.

(رویترز)

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما