طرز تهیه سیب روی شکم، یک غذای خوشمزه و متفاوت

در رفتن امروزه فست فود در تمام دنیا جایگاه ویژه ای دارد به طوری که ذائقه بسیاری از افراد از غذاهای سنتی به غذاهای مدرن یا فست فود تغییر کرده است. یکی از ویژگی های مهم فست فود جدا از طعم لذیذ آن، زمان کوتاهی است که برای تهیه آن صرف می شود. یکی از انواع غذاهای مدرن و مدرن یکی از انواع غذاهای مدرن و مدرن است که انتهای آن سیب زمینی است و معده از موادی مانند مرغ، سبزیجات و پیتزا پنیر پر می شود.

این غذا علاوه بر خوش طعم بودن ظاهری جذاب نیز دارد و به همین دلیل انتخاب خوبی برای پذیرایی در مهمانی ها و مهمانی ها می باشد. در ادامه این مطلب دستور پخت شکم سیب زمینی را به همراه نکات، ترفندها و تکنیک های مهم مربوط به تهیه آن در اختیار کاربران عزیز قرار خواهیم داد.

مواد مورد نیاز برای تهیه سیب زمینی روی معده است

سیب زمینی متوسط: 5 عدد
پیاز: 2 عدد
سیر: 1 دانه
قارچ: 10 عدد
سینه مرغ: 1 عدد
فلفل: 1 عدد
پیتزا پنیر: همچنین لازم است
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن: نیز لازم است
مواد لازم برای آماده سازی
رب توجام فرنجی: 1 کاشکش دیکوری
نمک: 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه: 1/4 قاشق چایخوری چای
شکر: 1 قاشق چایخوری

نکات مربوط به مواد اولیه

قارچ

نقاط مربوط به قارچ است

طبیعت قارچ گرم و سرشار از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه و … است. همچنین در پیشگیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه کنید که قارچ های تازه نباید سفید و شفاف باشند. یکی از راه های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاک کیک سلم نباید فاصله داشته باشد; همچنین بهتر است قارچ هایی را که روی پوست آنها لکه های قهوه ای رنگ است نخرید و در صورت خرید حتما در زمان رسیدن آن را مصرف کنید.

نکات مربوط به ففل دلمه‌ای

ففل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی از سبزیجات خاصی است که مصرف آن به همه افراد به خصوص کودکان توصیه می شود. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است و سبزی طعم قوی تری دارد. فلفل دلمه ای به دلیل داشتن مواد مغذی از جمله ویتامین ها برای درمان سرماخوردگی مفید است و همچنین برای درمان کم خونی، محافظت از چشم، بهبود بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است. ته ففلول دلمه‌های برجستگی‌هایی درد دارد. فلفل هایی که ته آن چهار رج دارد بالغ هستند. ففلف دلمه‌ای مده است تشم و تمه شیرینی پر دلمه‌ای مده; بنابراین برای تهیه انواع سالاد و غذای خام بیشتر از فلفل مناسب است. ففلف دلمه‌ای که سه برجستی در خود، است نر. دانه کوچکتر و قوی تر است. برای پخت و پز استفاده می شود و در آشپزی کاربرد بیشتری دارد. برعکس فلفل دلمه ای اصلا تلخ نمی شود و بعد از تفت دادن و پختن لذیذ باقی می ماند.

نکات مربوط به پیتزا پنیر

پیتزای پنیری

پیتزا پنیری نوعی پنیر موزارلای کم رطوبت است که گاهی در ترکیب با پنیرهای دیگر سرو می شود. پیتزا پنیر حاوی کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و ویتامین های مختلف گروه A و B است. خوردن پنیر پیتزا با سبزیجات خام و پخته باعث می شود چربی و مواد ناسالم موجود در آن کمتر جذب بدن شود. یکی از خصوصیات پیتزا پنیر کبابی این است که هنگام جویدن پنیر نباید در دهان جویده شود. همچنین پیتزا پنیری بعد از پخت هیچ روغنی از خود باقی نمی گذارد. همیشه چند نوع پیتزا پنیر را با هم مخلوط کنید تا غذای شما خوشمزه تر شود و سپس آن را به غذا اضافه کنید.

طرز تهیه مرحله به مرحله با سس سیب

سیب روی شکم

۱- برای شروع کار سیب زمینی ها را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس با نوک یک چاقوی تیز یک بیضی روی سطح سیب زمینی بکشید و دور آن را با چاقو ببرید. قسمت شکسته را جدا کنید؛ سپس محل برش را با قاشق مربا خراش دهید تا خالی شود تا داخل شکم سیب زمینی یک حفره خالی باشد.

۲) داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و سیب زمینی ها را داخل روغن بریزید تا یک طرف آن ها کمی قرمز شود. سپس سیب را روی زمین بچرخانید تا طرف دیگر آن نیز کمی طلایی شود. سیب زمینی های سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه شده گرفته شود.

3) پیاز را خرد کرده و در ماهیتابه بریزید و کمی روغن اضافه کنید تا پیاز سرخ شود. سینه مرغ را خرد کرده و پیاز را داخل آن بریزید و کمی تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس سیر رنده شده را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مرغ و پیاز اضافه کنید و چند دقیقه با هم تفت دهید.

4) فلفل دلمه ای و قارچ را ریز خرد کنید و مواد را به ماهیتابه اضافه کنید. కాడి స్త్యు سپس درب تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا قارچ ها در آب فرو بروند و مواد در آب بپزند.

5 وقتی مواد آماده شد سیب های قرمز را روی یک سینه بچینید و شکم آنها را با شیره آماده پر کنید. سپس سیب ها را بدون روغن روی شکم در ماهیتابه قرار دهید و پنیر پیتزا و پودر آویشن را روی سیب ها بریزید. درب تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا پنیر کمی آب شود.

۶ رب گوجه فرنگی را با نمک، فلفل و شکر مخلوط کرده و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. حالا سس را در تابه بریزید و سیب زمینی ها را بریزید. دوباره درب ماهیتابه را روی ماهیتابه بگذارید و نیم ساعت زمان دهید تا سیب زمینی ها با سس بپزند و نرم شوند. سپس سیب ها را روی شکم بگذارید و در دیس سرو کنید و نوش جان کنید.

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما