آمریکا تجار و شرکت‌ها را در تحریم‌های جدید کره شمالی هدف قرار می‌دهد

واشنگتن – دولت بایدن روز جمعه اعلام کرد که تحریم هایی را علیه چندین تاجر و شرکت در آسیا اعمال می کند که به گفته مقامات به حمایت از توسعه تسلیحات و ارتش کره شمالی کمک می کند.

این اقدام دولت آمریکا در جریان تنش‌های شدید با کره شمالی صورت می‌گیرد که در سال جاری 24 بار آزمایش موشکی انجام داده است که برخی از آنها با پرتابه‌های متعدد انجام شده است.

روز دوشنبه، پیونگ یانگ یک موشک بالستیک میان برد بر فراز ژاپن شلیک کرد. این موشک 2800 مایل پرواز کرد که طولانی ترین مسافتی است که یک سلاح کره شمالی تاکنون طی کرده است. آمریکا و کره جنوبی روز چهارشنبه در رزمایشی موشک شلیک کردند و پنتاگون یک ناو هواپیمابر را به منطقه‌ای در شرق کره شمالی منتقل کرد.

آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با استفاده از نام رسمی کره شمالی گفت: «جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) به سرعت، مقیاس و گستره بی سابقه پرتاب موشک های بالستیک خود در سال جاری ادامه می دهد. تنها در سال جاری 41 موشک بالستیک پرتاب کرده است. شش مورد از این موشک‌های بالستیک قاره‌پیما بودند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه در یک نشست خبری در 4 می گفت که کره شمالی دست کم سه موشک بالستیک قاره پیما در سال جاری پرتاب کرده است و پیونگ یانگ موشک دیگری را که مشکوک به از این نوع است در 25 می پرتاب کرده است.

مقامات ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن برای آزمایش احتمالی هسته ای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آماده می شوند. اگر کره شمالی این کار را انجام دهد، فوراً به یک بحران در واشنگتن و پایتخت های سراسر آسیا تبدیل می شود و به تشدید نگرانی های جهانی می افزاید زیرا ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهدید می کند که در جنگ خود علیه اوکراین سلاح های هسته ای را آزاد خواهد کرد.

پرزیدنت بایدن در مورد آقای بایدن گفت: «ما از زمان کندی و بحران موشکی کوبا با چشم انداز آرماگدون مواجه نبودیم. تهدیدهای پوتین روز پنجشنبه در یک گردهمایی دموکرات ها در نیویورک.

برخی از تحلیلگران می گویند که بعید است آقای. کیم در جریان بیستمین کنگره حزب کمونیست چین که قرار است در اکتبر در پکن آغاز شود، آزمایش هسته ای انجام خواهد داد. 16. این کنفرانس برای شی جین پینگ، رهبر چین، که انتظار می رود دوره تصدی خود را برای پنج سال دیگر تمدید کند، حیاتی است. کره شمالی برای حمایت اقتصادی و دیپلماتیک به چین وابسته است، اگرچه آقای. کیم همچنین به ایدئولوژی خودکفایی پایبند است.

مقامات دولت بایدن علناً گفته اند که آماده مذاکره با کره شمالی هستند اما هیچ گونه تماس دیپلماتیک از سوی پیونگ یانگ دریافت نکرده اند. پرزیدنت دونالد جی. ترامپ سعی کرد رو در رو با آقای ترامپ مذاکره کند. کیم در سنگاپور و هانوی، او را به پایان برنامه تسلیحات هسته‌ای خود وادار کرد، اما این تلاش‌ها شکست خورد.

آقای. ترامپ و باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های شدیدی را علیه کره شمالی اعمال کردند و آقای اوباما. بایدن تدابیر را حفظ کرده است. برخی از کارشناسان کره شمالی می گویند این مجازات ها نتوانسته رفتار پیونگ یانگ را تغییر دهد و باعث رنج بیشتر مردم عادی کره شمالی شده است.

مقامات آمریکایی در سال‌های اخیر گفته‌اند که طیفی از افراد و گروه‌ها تلاش کرده‌اند به کره شمالی کمک کنند تا از تحریم‌ها دور بماند، از جمله از طریق انتقال محصولات انرژی از کشتی به کشتی.

مجازات هایی که روز جمعه اعلام شد با هدف مجازات چنین فرارهایی صورت گرفت. وزارت خزانه داری گفت که کوک کی سنگ از سنگاپور، چن شی هوان از تایوان و شرکت کشتیرانی نیو ایسترن که در جزایر مارشال ثبت شده است، در مالکیت یا مدیریت کشتی شجاعی که چندین بار نفت تصفیه شده را به کره شمالی تحویل می داد، دست داشتند. . . این کشتی در طول بسیاری از فعالیت های غیرقانونی به عنوان Sea Prima شناخته می شد.

وزارت خزانه داری گفت که خدمه انتقال محصولات را با کشتی های کره شمالی از طریق کشتی به کشتی انجام دادند و یک بار به نامپو، کره شمالی تحویل دادند.

این آژانس همچنین تحریم‌هایی را علیه Anfasar Trading و Swanseas Port Services، دو شرکت ثبت‌شده در سنگاپور که به گفته آن از طرف آقای دکتر عمل کرده‌اند، اعمال کرد. کوک.

در آوریل 2021، وزارت دادگستری آقای. کوک با توطئه برای فرار از تحریم های اقتصادی علیه کره شمالی و توطئه برای پولشویی.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما