حنیفه که تازه وارد مد لباس عروس شده است در کانون توجه قرار گرفته است

در یک استراحتگاه زیبای روستایی در روز یکشنبه، حدود 200 مهمان در داخل یک چادر غول پیکر که با پرده های سفید پوشیده شده بود، نشستند، زیرا خورشید از سقف و روی صورت آنها می گذرد. آنها از نیویورک، میامی، آتلانتا، دالاس و لس آنجلس پرواز کردند، که برای یک نمایش مد شهری معمولی غیر معمول نیست. اما در میدلبورگ بود، یک ساعت از فرودگاه واشنگتن فاصله داشت.

این همان جامعه ای است که آنیفا موومبا 32 ساله، بنیانگذار برند پوشاک هانیفا، آن را پرورش داده است. لیست مهمانان در شوهای مد معمولا شامل افراد مشهور، اینفلوئنسرها و رسانه ها می شود، اما این لیست عمدتا شامل دوستان قدیمی، حامیان و اعضای خانواده، از جمله پنج خواهری بود که مایل به سفر برای نمایش بودند.

حنیفه طرفداران پرشوری دارد که به لباس ها و لباس بافتنی پر جنب و جوش خانم Mvuemba اختصاص داده شده است. خلاقیت در استفاده از رنگ ها هنگام لباس پوشیدن، اجتناب از رنگ های سیاه، سفید و خنثی و یافتن قطعات روشن که خنک و شیک هستند، گاهی اوقات دشوار است. اما او با جلب نظر افرادی که مایل به سرمایه گذاری در قطعات باکیفیت بودند که هزاران هزینه نداشتند، کار را آسان کرد. مجموعه پاییز 2023 او از 125 دلار برای تاپ و 169 دلار برای شلوار شروع می شود.

اکنون خانم Mvuemba در حال گسترش به فضای عروس است. او هفته مد عروس را در 10 تا 12 اکتبر در شهر نیویورک بست، و اولین مجموعه خود را در فضای باز در ریزورت و اسپا سالاماندر، یک تفرجگاه مجلل متعلق به سیاه پوستان و فقط زنان در میدلبورگ، ارائه کرد.

این مراسم که مانند یک عروسی برپا شده بود (این فقط یک رد و بدل حلقه بود) با نوشیدنی های خوش آمدگویی در داخل خانه آغاز شد. میهمانان، که بسیاری از لباس‌های کوکتل از مجموعه‌های قبلی حنیفه به تن داشتند، توسط زنانی با لباس‌های صورتی رنگ حنیفه مورد استقبال قرار گرفتند.

مهمانان سپس برای نمایش به سمت چادر رفتند و در طول مسیر توقف کردند تا زیر نور خورشید سلفی بگیرند و کوارتت زهی آهنگ «همه من» جان لجند و «داستان عشق» تیلور سویفت را اجرا کرد. موضوع نمایش «عشق در نگاه اول» بود و نویسنده اوپمیپو اولوومیه شعری عاشقانه را در ابتدای نمایش خواند.

خانم Mvuemba یک هفته قبل از مراسم در مصاحبه ای گفت: “من می خواستم مردم را مجذوب کنم.” می‌خواستم کاری غیرمنتظره انجام دهم و تماشاگران را عاشق لباس‌های مجلسی کنم.»

سپس بعد از مهمانی فرا رسید که در آن دی جی فارل “Beautiful” و آشر “You Don’t Have to Call” را اجرا کرد. مهمانان از پیتزا ترافل، لغزنده مرغ و شامپاین لذت بردند.

خانم Mvuemba گفت: “من واقعاً سعی می کنم آزمایش کنم و بیشترین کار را انجام دهم.”

او گفت که این رویداد را به این ترتیب سازماندهی کرده است، زیرا می‌خواهد فرهنگ عروسی سیاه‌پوستان را در نواحی واشنگتن، مریلند و ویرجینیا که به DMV معروف است، برجسته کند. او هنرمندان آرایش، آرایشگران و برنامه ریزان رویداد را به عروسی دعوت کرد. خانم Mvuemba حتی یک برنامه ریز عروسی برای برنامه B Astonished Events مستقر در واشنگتن دی سی استخدام کرد. او سال آینده ازدواج می کند. در ماه مه، او و نامزدش صاحب یک دختر شدند.

طراح کنگویی خانم Mvuemba در نایروبی، کنیا به دنیا آمد. وقتی بزرگ شد، در واشنگتن دی سی و بعداً در سراسر مریلند زندگی کرد و در آنجا ساکن شد. او گفت که نمایندگی منطقه DMV برای او مهم است. آخرین نمایش باند او در گالری پرتره ملی در واشنگتن دی سی در نوامبر 2021 بود. کارگاه او در Rockville، Md. و نیمی از مدل های نمایش عروس در این منطقه قرار داشتند. (نیمی دیگر در نیویورک مستقر بودند.)

بهگی سلیمان، 34 ساله، طراح کمد لباس و برنامه ریز رویداد از واشنگتن دی سی، که در این مراسم شرکت کرد، گفت: “من عاشق این هستم که این نمایشگاه در این منطقه برگزار شود، زیرا بسیاری از مد لباس های منطقه DMV تمایل به ترک خانه دارند.”

شاید مزیت ارائه در ویرجینیا، به دور از تقویم هفته مد، این باشد که مهمانان نیازی به عجله برای رویداد بعدی ندارند. این یک نمایش طولانی باند در حدود 30 دقیقه بود. مجموعه عروس مملو از شانه های حجاری شده، کمرهای قلاب شده، ساختارهای ژاکت و پر بود. خانم Mvuemba گفت که او این لباس ها را برای “زن مدرن” طراحی کرده و عمدا از توری دوری کرده است. او در مورد کلکسیون های لباس عروسش گفت: شما همیشه توری را می بینید. “می خواستم خودم را به چالش بکشم.”

اولین مشتری عروس خانم Mvuemba در سال 2016 بود. Gaithersburg او، Md. یکی از دوستان کلیسای او به زودی ازدواج می کرد و شنید که خانم مووئمبا لباس درست می کند و سفارش می گیرد. به همین دلیل از خانم Mvuemba خواست تا لباس عروسی او را بسازد. قسمت پایین لباس از ساتن، توری پوشانده شده بود و در قسمت پایین دارای لایه هایی از تور بود.

خانم مووئمبا گفت: «غافلگیرکننده بود. «از آن زمان تاکنون سفری از آزمون و خطا بوده است. این سفری بود برای درک هنر ساخت لباس.”

در آن زمان، این شغل یک زن بود و برای انجام دستورات تلاش می کرد. اکنون او یک استودیو با تیمی متشکل از 20 گلدوزی و خیاط دارد. راه اندازی یک مجموعه عروس همیشه برای خانم Mvuemba یک رویا بود و در نهایت، او گفت: “زمان مناسب بود”. از نظر مالی می توانم از او حمایت کنم.» اولین مشتری عروس او به همراه همسرش در این برنامه شرکت کرد.

اما هنوز چالش‌هایی برای خانم Mvuemba وجود داشت، زیرا او برای اولین عروسی خود آماده می‌شد. حنیفه به عنوان یک برند با سایز بزرگ شناخته شده است، اما زمان زیادی طول کشید تا به سایزبندی عروس عادت کند و مطمئن شود که نمونه لباس های او متناسب با اندام هر مدل است.

او گفت: “من درک می کنم که چرا برندها از یک سایز 2 برای بسیاری از چیزها استفاده می کنند، زیرا اگر با یک سایز 2 مناسب نباشد، سایز 2 دیگر مناسب خواهد بود.” در حالی که اگر ما چیزی را بسازیم که برای فردی که سایز 16 است مناسب باشد، به دلیل منحنی هایش برای فرد دیگری که سایز 16 است، بسیار مناسب خواهد بود.” (در «دنیای عالی» خود، او مدل‌هایی را از ماه‌ها قبل سفارش می‌داد تا بتواند با استفاده از اندازه‌گیری‌های دقیق الگوهایی بسازد.) با این حال، او گفت، وفادار ماندن به ارزش‌هایش را در اولویت قرار می‌دهد. تازه از پاشنه های هفته مد لباس عروس نیویورک، چند مدل سایز بزرگ در باند فرودگاه حضور داشتند.

حنیفه پس از راه‌اندازی لایو اینستاگرامش در ماه می ۲۰۲۰، در فضای مجازی منتشر شد و به محبوبیت افراد مشهور تبدیل شد. کیک پالمر، شریل لی رالف، کوکو جونز و بلا حدید همگی حنیفه را پوشیده‌اند. و در سال 2021، خانم Mvuemba از CFDA/Vogue Fashion Foundation کمک مالی دریافت کرد.

اما حنیفه همیشه مورد علاقه مردم محلی بوده است. از زمانی که خانم Mvuemba در سال 2012 شروع به دریافت سفارشات از طریق پیامک و اینستاگرام کرد، بازدیدکنندگان زیادی داشت که کارهای او را دنبال می کردند.

بریتنی مک کوی، 29 ساله، مدیر تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال در Mielle Organics، با پوشیدن لباس بافتنی هلویی با ریزه کاری های منگوله، گفت: «بافتنی های او نان و کره او هستند، فقط کیفیت بالایی دارند. از مجموعه قبلی حنیفه. (Mielle Organics حامی نمایش بود.)

خانم مک کوی افزود: «او مانند بقیه در صنعت مد از روندها پیروی نمی کند. “او کارها را طبق شرایط خودش انجام می دهد.” خانم مک کوی، از واشنگتن، در سال 2012 دنبال کردن برند را آغاز کرد و مدت کوتاهی پس از آن با خانم Mvuemba تماس گرفت. خانم مک کوی خودش یک طراح است، اما از سال 2020، زمانی که کلکسیون عروس خود را راه اندازی کرد، وقفه داشت.

خانم مک کوی گفت: “این الهام و انگیزه ای بود که برای بازگشت به انجام کاری که دوست دارم نیاز داشتم.”

Ebonee Davis، مدل و نویسنده 30 ساله، از آتلانتا برای شرکت در نمایشگاه پرواز کرد. او پنج سال پیش پس از برقراری ارتباط در اینستاگرام با خانم Mvuemba آشنا شد. او گفت: «من همیشه علاقه مند به حمایت از برندهای جدید و جدید بلک، برندهای متعلق به زنان بوده ام.

“مد به طور کلی واقعا سخت است. من واقعاً از جامعه ای که داریم سپاسگزارم.» خانم موئومبا گفت. او به نشانه قدردانی، صندلی‌های ردیف جلو را به مشتریانی که بیشترین هزینه‌ها را خرج می‌کردند، داد. آنها برای حنیفه سوار می شوند و من آن را بدیهی نمی دانم.

یکی از مهمانان بعد از این برنامه گفت: «الان فقط باید ازدواج کنم.

مجموعه عروس خانم Mvuemba آغاز یک “عصر جدید” برای حنیفه است. در حال حاضر، این برند یک تجارت الکترونیکی است، اما او قصد دارد با معرفی لباس‌های عروس حنیفه به خرده‌فروشان، دامنه فعالیت خود را گسترش دهد و در نهایت بوتیک عروس خود را افتتاح کند. این مجموعه عروس که از 27 اکتبر به صورت آنلاین راه اندازی می شود، دارای قطعات آماده و طرح های قابل سفارشی سازی است.

خانم Mvuemba گفت: “Hanifa همیشه برندی بوده است که زنان برای تولدها و مناسبت های خاص از آن خرید می کنند.” “این یکی دیگر از تمدید آن است.”

او با الهام از آثار کلاسیک مد مانند Schiaparelli و Valentino، از طراحی عروس به دلیل “توجه به جزئیات” لذت می برد. او طراحی این مجموعه را از سال 2020 آغاز کرد.

خانم Mvuemba گفت: «تمام سال‌های کار سخت – این یک سفر بوده است. “من به عیسی مسیح ایمان دارم. و وقتی به نمادگرایی عروس مسیح، فیض و وفاداری و استقامت فکر می‌کنم، احساس می‌کنم که به داستان من مربوط می‌شود که از کجا آمده‌ام – اساساً هیچ چیز – و رویاهایم را رها نکرده‌ام.

در پایان نمایش، او با یک لباس ماکسی دکمه‌دار قرمز رنگ در حالی که کودک 5 ماهه‌اش روی باسنش بود روی باند فرودگاه رفت. در حالی که اشک می ریخت، به آسمان اشاره کرد که نشانه سپاسگزاری بسیار بود.

او گفت: عروس برای من رویایی است که به حقیقت پیوسته است.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما